• 1
  • 2
2017-02-25, 14:09
Medlem
final_cuts avatar
Nu är jag ju emot proteinhets och allt vad det heter, men då jag tränar tungt och ofta vore det ju synd att inte få ut det mesta av sin träning.

Tränar ca 4 ggr i veckan, väger 100 kg och enligt de flesta modeller bör jag få i mig ca 200 g protein per dag. Hur lyckas man utan att "småäta" tonfisk, lax, kyckling, bönor varannan timme?! Jag kommer nog inte upp över 120 g protein per dag och då dricker jag även proteintillskott.

Blir 2-3 måltider per dag, Keso till mellanmål, Whey efter träning. Mer än så orkar jag inte äta liksom. Då räknar jag med att köttet hamnar högst på ca 40 g /måltid..

Hur äter ni andra och hur är formen/muskeltillväxten?
Citera
2017-02-25, 14:18
Medlem
whey innehåller ca 76% protein, dosera efter behov.
Citera
2017-02-25, 14:22
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Nu är jag ju emot proteinhets och allt vad det heter, men då jag tränar tungt och ofta vore det ju synd att inte få ut det mesta av sin träning.

Tränar ca 4 ggr i veckan, väger 100 kg och enligt de flesta modeller bör jag få i mig ca 200 g protein per dag. Hur lyckas man utan att "småäta" tonfisk, lax, kyckling, bönor varannan timme?! Jag kommer nog inte upp över 120 g protein per dag och då dricker jag även proteintillskott.

Blir 2-3 måltider per dag, Keso till mellanmål, Whey efter träning. Mer än så orkar jag inte äta liksom. Då räknar jag med att köttet hamnar högst på ca 40 g /måltid..

Du verkar kämpa på bra, fortsätt med det men försök få i dig mer BCAA/aminosyror för att protein är mycket svårt för kroppen att bryta ned.

Min form och muskeltillväxt är sämst så ta inte till dig något som jag skriver.
Citera
2017-02-25, 14:28
Medlem
S.O.Stolps avatar
Frukost
3 ägg (omelett) 25 g
1 vassleshake 25 g

Lunch
200 g kyckling 50 g
Sallad
Ris 3 g

Mellis
Proteinshake 25 g
En näve nötter 10 g

Middag
200 g Köttfärsbiff 50 g
Sötpotatis 2 g
Sallad

Kvällsmål
Kaseinshake 25 g

215 gram protein
Citera
2017-02-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut

200g protein behöver du inte få i dig iaf. Vet inte vilka tabeller du kör dock. Räcker gott och väl med 1.5x protein per kroppsvikt om inte mindre.

Finns ju god vaniljkesella från Arla på 1kg. 100g protein. :P Många blandar ju naturell Kvarg med funlight och det är faktiskt gott. 60g protein för 10-15kr blir de. Annars innehåller ju kyckling 20g protein per 100g
Citera
2017-02-25, 18:44
Medlem
Innan du tänker på proteinet ska du nog lära dig äta oftare än 2 ggr/dag.

Frukost
Lunch
Mellanmål
Middag
Kvällsmat

Vilka av dessa skippar du??
Citera
2017-02-25, 19:20
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quet
Innan du tänker på proteinet ska du nog lära dig äta oftare än 2 ggr/dag.

Frukost
Lunch
Mellanmål
Middag
Kvällsmat

Vilka av dessa skippar du??

Varför bör man äta oftare än 2 gånger/dag?
Citera
2017-02-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Varför bör man äta oftare än 2 gånger/dag?

För att det är jobbigt att trycka i sig tillräckligt med mat för att uppnå makro/micronutrienter på 2 mål mat, vilket är det OP har problem med.
Citera
2017-02-25, 20:01
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
För att det är jobbigt att trycka i sig tillräckligt med mat för att uppnå makro/micronutrienter på 2 mål mat, vilket är det OP har problem med.

Fast nu väger ju TS 100 kg. 2-3 måltider om dagen och tränar 4 gånger i veckan. Så han får nog i sig tillräckligt ändå.
Citera
2017-02-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Fast nu väger ju TS 100 kg. 2-3 måltider om dagen och tränar 4 gånger i veckan. Så han får nog i sig tillräckligt ändå.

Men ts tråd handlar ju just om att han INTE lyckas få i sig tillräckligt? Förstår inte riktigt vad du vill komma fram till, fortsätt att äta 2 mål/dagen ifall du tror att det är det som är bäst.
Citera
2017-02-25, 20:28
Medlem
iVanillaGorillas avatar
500g kycklingfilé två ggr om dagen. klart, ungefär 200g protein där. annars kan du dela upp det i mindre portioner. käkar själv 4-5 ggr per dag.

sen självklart så borde inte kycklingfilé vara din enda proteinkälla, käka annat också. men det jag menar är att det är inte alls svårt att uppnå 200g protein per dag.
Senast redigerad av iVanillaGorilla 2017-02-25 kl. 20:31.
Citera
2017-02-25, 20:33
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Men ts tråd handlar ju just om att han INTE lyckas få i sig tillräckligt? Förstår inte riktigt vad du vill komma fram till, fortsätt att äta 2 mål/dagen ifall du tror att det är det som är bäst.

Vad jag menar är att med 2-3 måltider per dag så är det inga problem att komma upp i 200 gram protein, om man nu vill det. Är ju dock inget måste med 2 gram protein.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in