2017-02-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du är väl den sista som ska kommentera om någon har gått i skolan eller inte
Med tanke på dina andra inlägg du gjort så inser man ju rätt snabbt att du inte har varit så närvarande i (sär)skolan.

Men nu när det fantastiska dealshaker har öppnat så kan du väl dela med dig av dina bästa tips på några bra deals på sidan?
Särskilt något som inte går att köpa på ebay, aliexpress eller valfri annan webbutik till bättre pris.
Jag har bara varit inne på dealshaker och tittat några gånger, tyckte det var mest skit. Det går inte att jämföra med andra nätbutiker prismässigt, och sen har jag ändå inga coins att handla med
Citera
2017-02-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staxing
Det händer stora grejor 15 januari som är positivt för mej

Citat:
Jag har bara varit inne på dealshaker och tittat några gånger, tyckte det var mest skit. Det går inte att jämföra med andra nätbutiker prismässigt, och sen har jag ändå inga coins att handla med

Men hur ska du ha det? Innan var det "stora grejer" som skulle hända som var positiva för dig?
Blev inte dealshaker den succé du hade blivit lovad av de "fantastiska" talarna på eventet i Göteborg?

Var har du gjort av dina Onecoins då?
Citera
2017-02-25, 19:33
Medlem
Citat:

Enligt användarvillkoren så går det bra att betala bara med pengar om man inte har coins så det är bara att shoppa loss...
Citera
2017-02-25, 19:42
Medlem
Citat:
Men hur ska du ha det? Innan var det "stora grejer" som skulle hända som var positiva för dig?
Blev inte dealshaker den succé du hade blivit lovad av de "fantastiska" talarna på eventet i Göteborg?

Var har du gjort av dina Onecoins då?
Den stora grejen för mej var ju att den skall in på börsen samtidigt som onecoin blir publikt nästa år.
Nä jag har inga coin nu, bara tokens och jag väntar på en split till, för minar jag mina tokens som jag har nu så missar jag spliten
Citera
2017-02-25, 19:55
Medlem
Citat:
Den stora grejen för mej var ju att den skall in på börsen samtidigt som onecoin blir publikt nästa år.
Nä jag har inga coin nu, bara tokens och jag väntar på en split till, för minar jag mina tokens som jag har nu så missar jag spliten

Hur många har du lurat in i pyramiden?
Vad tror du kommer hända när Onecoin blir publikt?
Citera
2017-02-25, 20:34
Medlem
Citat:
Hur många har du lurat in i pyramiden?
Vad tror du kommer hända när Onecoin blir publikt?
Jag har ingen downline!!
Det finns ju alltid risker, men jag tror att denna tråd kommer att flyttas
Citera
2017-02-25, 22:15
Medlem
Citat:
Jag har ingen downline!!
Det finns ju alltid risker, men jag tror att denna tråd kommer att flyttas

Vem lurade in dig i pyramiden då?
Hur mycket har du köpt stulna pdf-filer för?

Var det ditt bästa svar?
Kan du utveckla vad DU tror kommer hända?
Kan du förklara hur det är tänkt att funka när dom ska in på börsen?
Du som var på det fantastiska eventet på Gothia. Ni borde väl fått en massa info där?
Citera
2017-02-26, 00:05
Medlem
Förmodligen planetens mest känd kryptovaluta expert Andreas Antonopoulos diskuterar om kryptovaluta bedrägerier. Han nämner speciellt OneCoin som ett exempel, varvid det är den mest beryktade kryptovaluta bluff för tillfället.

https://www.youtube.com/watch?v=xm9OLcRubWE
Citera
2017-02-26, 10:35
Medlem
ursprungligens avatar
Favorit i repris:

https://en.wikipedia.org/wiki/Onecoin

Citat:
Onecoin is a Ponzi scheme that is marketed as a virtual cryptocoin, based on cryptocurrencies, with a private blockchain. It is promoted by Onecoin Ltd, an offshore Gibraltar company led by the Bulgarian Ruja Ignatova.[1]
Business model
Onecoin has been described as a Ponzi scheme, both because of how it has been set up and because of many of the people who are central to Onecoin having previously been involved in other such schemes.[2] In Hungary the Central Bank has issued a warning that Onecoin is a pyramid scheme.[3] And in China, several members and investors of OneCoin were arrested in 2016 and $30.8 million USD of assets were seized.

Läser man hela artikeln tycker man mest synd om de som sumpat sina pengar. De var en googling bort från att fatta ett bättre beslut än att skänka bort sina pengar till KleptoQueen.
Citera
2017-02-26, 11:43
Medlem
Citat:
Vem lurade in dig i pyramiden då?
Hur mycket har du köpt stulna pdf-filer för?

Var det ditt bästa svar?
Kan du utveckla vad DU tror kommer hända?
Kan du förklara hur det är tänkt att funka när dom ska in på börsen?
Du som var på det fantastiska eventet på Gothia. Ni borde väl fått en massa info där?
Det var en vän med käftens förmåga som jag gick med och jag satsa ett lågt fem siffrigt belopp.
Nu är det 2 1/2 år sen onecoin starta och de står fortfarande på benen, skulle det gå åt helvete så sker det inte förrän det blir publikt, det är vad jag tror.
Att gå in på börsen är en jävla process, nu granskas de av tillsynsmyndigheter och dyrt är det.
Nu är det många som redan satsat sina onecoin i aktier, en av orsakerna är väl att inte alla skall plocka ut sina pengar samtidigt när det blir publikt, det hade inte varit bra.
Men jag tror fortfarande på det
Citera
2017-02-26, 14:00
Medlem
Citat:
Att gå in på börsen är en jävla process, nu granskas de av tillsynsmyndigheter och dyrt är det.
Nu är det många som redan satsat sina onecoin i aktier, en av orsakerna är väl att inte alla skall plocka ut sina pengar samtidigt när det blir publikt, det hade inte varit bra.
Men jag tror fortfarande på det

Ser inte logiken i det du skriver? Varför skulle pengarna stanna i företaget bara för att folk går över till aktier? Det är väl lika lätt, eller svårt, att sälja av sina aktieandelar som sina coins om man vill det, förmodligen lättare med vanliga aktier eftersom de inte skulle kontrolleras av en massa påhittade gränser som gäller för coinsen.
Dessutom finns det ju ingen bra förklaring till börsnoteringen från första början eftersom företaget inte borde ha nåt behov av nya finansiärer när valutan väl är framtagen...
Som tidigare påpekats i tråden så upprepar man bara upplägget med Bigcoin fast i större skala. Börsnoteringen kommer helt enkelt bli en naturlig "exit plan". När aktierna har rasat till nära noll så kommer de flesta som är med tro att de bara satsade på fel aktie och inte ens förstå att det var en blåsning från första början...
Citera
2017-02-26, 15:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2017
Ser inte logiken i det du skriver?

.........

När aktierna har rasat till nära noll så kommer de flesta som är med tro att de bara satsade på fel aktie och inte ens förstå att det var en blåsning från första början...

Eller så blir de erbjudna att köpa nya utbildningspaket i den nya låtsaskryptovalutan "SecondCoin."

SecondCoin leds av en kriminellt belastad person i Hofors som har ett IQ på över +300, källan är en egen Facebooksida. Paketen kostar dubbelt så mycket som i Onecoin. Man har splittat priset redan och det har blivit dubbelt så dyrt.

Varför är SecondCoin Bättre än OneCoin?

-Snabbare Splittar, värdet på dina SecondCoin dubblas varannan dag! Ja, det är verkligen sant!
-Bli delägare i ett företag som kommer att vara världens största företag på bra några veckor. I Hofors är endast himlen gränsen, ingenting är omöjligt!
-STIM måste betala alla medlemmar i SeconCoin dubbelt så mycket som värdet på all musik som spelas i hela världen.
-Om du kombinerar olika stulna utbildningspaket eller PDF:filer så får du 4-16 gånger så många splittar som någon någonsin fick i OneCoin.
-Du får ett snyggt diplom från SecondCoin att du har en utbildning vilket ser bra ut i ditt CV om du trots ofattbara rikedomar vill söka ett riktigt jobb.
-Exclusiv inlogg på en platform, DealShakier.com, där medlemmarna säljer saker de själva inte orkar köra bort från garagerensningar för: 1/5 SEK, 1/5 Secondcoin, 1/5 EUR och betala 1/5 med kreditkort i valfri valuta. Transaktionskostnaden är bara 48% av kontantdelen och 100% av kreditkortsdelen.
-Inga hastiga publika lanseringar. SecondCoin lanserar först 2027 så man hinner förbereda sig bättre!
-SecondCoin har en gammal avlagd blockkedja (typ excelark) som medlemmar som är revisorer gärna får titta på! Inga dolda hemligheter.
-Alla som jobbar i toppen på SecondCoin har utdrag ur sina straffregister kontrollerade av en oberoende expert och advokat i Hofors. Detta kostar en hel del pengar, men är värt det.
-Löfte från SeconCoon att värdet aldrig kan minska, backat av en person med +300 i IQ.

SecondCoin the future of futures!

OBS!

Gratis medlemsmöten på Perrongen i Hofors. Entréavgift 0 SEK! Garderobsavgift: 600 SEK (Obliagatorisk). Lunchpaket 800 SEK (Valfritt). Fikapaket med smält glass 500 SEK (Obligatorisk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in