Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
Vad trött man blir av alla "neggare", kvarvarande på perrongen, hatare och självutnämnda profeter!
En enkel fråga - Vilka tror ni mest på?
Dr Ruja Ignatova (+200 IQ)
Juha Parhiala(Marknadsföringsguru)
The Steinkeller Brothers
Tom McMurrain (världsledande expert från NewCurrencyUniversity)
Jag var helt säker när jag läste detta att det var ett humoristiskt inlägg som dryper av sarkasm. Svårt att tro att nån verkligen är så lättlurad och godtrogen att hen verkligen tror på att Ignatova har en doktorstitel och över 200 i iQ. Guru? Världsledande experter? Nej, nyckelpersonerna i Onecoin bedrägeriet saknar alla utbildning och är bara auktoriteter på svindleri.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
OneCoin bygger på att man säljer ett utbildningspaket till andra personer och för på så sätt ersättning. Vilka har blivit lurade på detta utbildningspaket?
Alla som köpt det. Ju mer de betalat, desto mer lurade är de som betalar €1000, €3000, €5000 eller €12500 för de olika utbildningarna. Eller Trader-paket som de heter officiellt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
Sedan får man Tokens och OneCoin men det är inte det man betalar för.
Menar du att utbildningarna man får ifall man går med i OneCoin och betalar €12500 är bättre än de man får om man betalar €100 för ett Starter pack? Eller vad är det man betalar €12400 mer för om inte just OneCoins?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
Dessa bör givetvis bli oerhört dyrbara om man lyckas göra OneCoin till den enda valutan i världen. Chansen är givetvis minimal [...]
Nu undrar jag återigen om du är sarkastisk eller menar allvar. Chansen är så minimal att var och en har betydligt mer realistisk chans att bli miljonär om de köper triss-lotter för motsvarande summa istället för att betala in de till OneCoin.
Tror nån på fullaste allvar att OneCoin kommer bli den enda valutan i världen så tror jag på fullaste allvar att den personen bör be sin psykiatriker justera dosen av psykofarmaka, eller se till att bli inlagd på mentalsjukhus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
[...] men om det lyckas så blir det givetvis jackpott för de som inte är kvar på perrongen.
Ingen tjänar pengar på att åka tåg hit och dit eller på att befinna sig på en perrong. De som tjänar på tågresor är järnvägsbolaget och personalen ombord (som får lön). Skillnaden mellan att befinna sig på perrongen och att åka Onecoin-tåget är att den som är kvar på perrongen har mer pengar kvar i sin plånbok än den som löst en dyr Onecoin-biljett.
Passa på att fråga MLM-tomtarna ombord som har vana att ständigt byta tåg hur deras tidigare tågresor har slutat. Plexpay, Prosper Club, Biddify, Bigcoin, Sitetalk, Unaico, T5PC... Fråga dem också varför de tågen slutat åka och vad som hände med deras biljettpengar för de resorna. Fråga bara inte som i På spåret "vart är vi på väg?", det är tabu eftersom ingen ombord vet eller vill säga att allt kommer sluta i en stor krasch.
Det går nya MLM-tåg hela tiden med dyra biljetter, det enda sättet att slippa dyra utlägg och att bli lurad är att gå av och hålla sig till perrongen. Eller att aldrig luras till att lösa biljett och kliva ombord.