2017-02-25, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Glöm inte att du även kommer att bli förblindad tillräckligt länge för att man skulle kunna slå ner lol:et i halsen på dig.
Denna tråd börjar bli trams
Citera
2017-02-25, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Jo men du har rätt, tårgas är olagligt. Alltid klokt att fråga sig själv om det är värt att åka dit för.

Din brandsläckare/gas är nog inget problem så länge du inte uppger uppsåt eller varit oaktsam när man åker dit på det, med andra ord var ej stolt över ditt jobb med brtandsläckaren vid ett förhör.
detta tips är ju bara tänkt att användas i extrema situationer när liv är i fara , blir det då olagligt enligt lagen i just den situationen bryr jag mej mycket lite om , gäller det liv och att någon ska kunna fly situationen så är alla sprayer bättre alternativ än alla vapen i världen att ta till , att det inte är lagligt i detta land med spray är for mej helt ofattbart för det är ett verktyg som fungerar otroligt bra i många situationer .
Senast redigerad av majdun 2017-02-25 kl. 10:05.
Citera
2017-02-25, 10:38
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Allt beror väl på situationen som har sagts tidigare i tråden, polisen kan avgöra det som ett vapen.
Men varför kylspray, gissar du nu bara? Sjysst stråle?
Ja jag bara gissar.
Det jag vet är att kylspray består av ren alkohol, som svider som bara den på slemhinnor och öppna sår jag vill inte veta hur en dusch i ögonen skulle kännas.
Citera
2017-02-25, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ja jag bara gissar.
Det jag vet är att kylspray består av ren alkohol, som svider som bara den på slemhinnor och öppna sår jag vill inte veta hur en dusch i ögonen skulle kännas.
Okej
Citera
2017-02-25, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majdun
detta tips är ju bara tänkt att användas i extrema situationer när liv är i fara , blir det då olagligt enligt lagen i just den situationen bryr jag mej mycket lite om , gäller det liv och att någon ska kunna fly situationen så är alla sprayer bättre alternativ än alla vapen i världen att ta till , att det inte är lagligt i detta land med spray är for mej helt ofattbart för det är ett verktyg som fungerar otroligt bra i många situationer .
Tror du missförstått mig. Tycker som tidigare att din grej är genial.
Citera
2017-02-25, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ja jag bara gissar.
fundera lite hur -78 grader skulle funka i dina ögon köp en burk och testa lite på fingret bara så inser du nog snabbt hur kylspray fungerar
Citera
2017-02-25, 12:24
Bannlyst
Citat:
Tror du missförstått mig. Tycker som tidigare att din grej är genial.
ja det är ett alternativ när allt annat är olagligt , vanlig vitpeppar i mängder funkar bättre än man tror och vanliga brandsläckare är konstruerade för torrpulver
Citera
2017-02-25, 21:01
Bannlyst
Citat:
ja det är ett alternativ när allt annat är olagligt , vanlig vitpeppar i mängder funkar bättre än man tror och vanliga brandsläckare är konstruerade för torrpulver
Ska ta kort på min brandsläckare för bilen, kanske du kan hjälpa mig och bygga om den?
Citera
2017-02-25, 22:21
Bannlyst
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/brand-och-sakerhet/brand/brandslackare/pulverbrandslackare-442046/ dessa är trycklösa tills man trycker ner knappen första gången , så dessa är bara att skruva i sär och byta innehåll till annat , biltema har 16gram co2 patroner om man vill testa och ladda om http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Pumpar/Kolsyrepatron-16-g-2000022992/
Senast redigerad av majdun 2017-02-25 kl. 22:26.
Citera
2017-02-26, 07:52
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
finns mindre tuber också med engångs 16gram kolsyretub i mekanismen , dessa är bara att skruva i sär , tömma och fylla upp med nytt innehåll , klart .......... kolsyretuben punkteras och trycksätter brandsläckaren när du trycker in knappen första gången
Jag har sett på nätet, på Youtube tror jag, hur graffitimålare har byggt om brandsprutor till sprayburkar.

De skruvade bara av och hällde ut pulvret eller skummet och hällde på med färg istället.
Sen kunde de stå lugnt på marken och måla graffiti på höga väggar utan minsta problem.
Och strålen var hur smal och lättmanövrerad som helst - trots det stora avståndet.
Säkert 20 meters avstånd, med en perfekt supersmal stråle som de kunde skriva med.

De pumpade inte i någon extraluft från dykartruber eller något sånt.

Hmm, du hade ju kunnat göra en eldkastare av en sådan mackapär också.
Bara att hälla på bensin istället för egengjord pepparspray.

Sen kan du bara slänga på dig tuben på ryggen och ge dig ut i natten ...

Angående capsicum så finns det ju som extrakt till maten.
Går att köpa i både vanliga varuhus, liksom välsorterade specialbutiker - och beställa från nätet.
Det finns också i olika "presentbutiker".

Om man vill göra det själv så kan man ta och köpa tex Habanero.
De finns i många affärer numera som lösvikt osv.
Men det är bara fröna man vill ha.
Fröna skrapas alltså ut och så mixar man dem helt enkelt
Jag tror inte det spelar någon roll att använda dem blöta, det är säkert samma sak som om man låter torka dem först och sen finmaler.
För det ska ju i vätskan sen ändå.

Men det krävs ju jättemycket frön om man ska ha helt koncentrerad extrakt.
Då krävs det ju hus många kilo som helst av färska frukter.
Men det kanske går att importera från någon chiliodlare från Mexiko eller sydvästra USA.
De kanske säljer bara frön i kilo.
Både sk Ghost Chili och Habanero.

---

Vill man bäst maskera sin egengjorda pepparspray så kan man använda en deodorant-spray som behållare.
För en sådan kommer ju polisen aldrig att misstänka, eller hur.

PS
Saltlösning är också bra.
Saltlösning används redan som medel till självförsvarsvapen.
Den är faktiskt bättre än pepparspray eftersom den inte är lika farlig som pepparspray.
Saltlösningen "bara" förblindar angripare.
Men påverkar inte andning eller så som pepparsprayen gör.
Saltlösningen bara förhindrar angriparen från att kunna öppna ögonen.
Och visst räcker det ... både räcker och blir över för att klara sig från ett angrepp.
Citera
2017-02-26, 08:39
Medlem
borrizs avatar
Citat:
fundera lite hur -78 grader skulle funka i dina ögon köp en burk och testa lite på fingret bara så inser du nog snabbt hur kylspray fungerar

Naturligtvis vill ingen göra någon blind.

Men nu handlar det om en nödsituation. Väljer du att av hänsyn till motståndaren "vända andra kinden till" och råka ut för en svår misshandel eller skulle du försvara dig med alla tillgängliga medel?
Nu handlar det inte om en koncentrerad stråle mot ett stillastående mål på nära håll, utan du försöker träffa någon på sparkavstånd som gör sitt bästa för att undgå strålen. Detta innebär att enbart en mindre mängd kommer att hamna i motståndarens ögon.
Senast redigerad av borriz 2017-02-26 kl. 09:04.
Citera
2017-02-26, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag har sett på nätet, på Youtube tror jag, hur graffitimålare har byggt om brandsprutor till sprayburkar.

De skruvade bara av och hällde ut pulvret eller skummet och hällde på med färg istället.
Sen kunde de stå lugnt på marken och måla graffiti på höga väggar utan minsta problem.
Och strålen var hur smal och lättmanövrerad som helst - trots det stora avståndet.
Säkert 20 meters avstånd, med en perfekt supersmal stråle som de kunde skriva med.

De pumpade inte i någon extraluft från dykartruber eller något sånt.

Hmm, du hade ju kunnat göra en eldkastare av en sådan mackapär också.
Bara att hälla på bensin istället för egengjord pepparspray.

Sen kan du bara slänga på dig tuben på ryggen och ge dig ut i natten ...

Angående capsicum så finns det ju som extrakt till maten.
Går att köpa i både vanliga varuhus, liksom välsorterade specialbutiker - och beställa från nätet.
Det finns också i olika "presentbutiker".

Om man vill göra det själv så kan man ta och köpa tex Habanero.
De finns i många affärer numera som lösvikt osv.
Men det är bara fröna man vill ha.
Fröna skrapas alltså ut och så mixar man dem helt enkelt
Jag tror inte det spelar någon roll att använda dem blöta, det är säkert samma sak som om man låter torka dem först och sen finmaler.
För det ska ju i vätskan sen ändå.

Men det krävs ju jättemycket frön om man ska ha helt koncentrerad extrakt.
Då krävs det ju hus många kilo som helst av färska frukter.
Men det kanske går att importera från någon chiliodlare från Mexiko eller sydvästra USA.
De kanske säljer bara frön i kilo.
Både sk Ghost Chili och Habanero.

---

Vill man bäst maskera sin egengjorda pepparspray så kan man använda en deodorant-spray som behållare.
För en sådan kommer ju polisen aldrig att misstänka, eller hur.

PS
Saltlösning är också bra.
Saltlösning används redan som medel till självförsvarsvapen.
Den är faktiskt bättre än pepparspray eftersom den inte är lika farlig som pepparspray.
Saltlösningen "bara" förblindar angripare.
Men påverkar inte andning eller så som pepparsprayen gör.
Saltlösningen bara förhindrar angriparen från att kunna öppna ögonen.
Och visst räcker det ... både räcker och blir över för att klara sig från ett angrepp.
man ska ha respekt för brännbara vätskor och höga tryck , självantändning när du trycker på knappen och du blir din egen brandfackla är nog ingen hitt så håll dej till icke brännbara vätskor , fyll upp med vatten bara och testa så ser ni effekten i en sådan här rigg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in