Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 13:56
  #121
Avstängd
lowplacelikehomes avatar
Ja jag har mycket respekt för dom kan gå illa. Dom där patronerna som du visade på biltema, dom är väldigt små. Skulle en sådan räcka?
Citera
2017-02-28, 15:11
  #122
Avstängd
majduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Ja jag har mycket respekt för dom kan gå illa. Dom där patronerna som du visade på biltema, dom är väldigt små. Skulle en sådan räcka?
de sitter monterade i de släckarna som jag länkade , håller ett tryck på 50-60 bar , men i en mindre brandsläckare så hamnar arbetstrycket på 30-35 bar när knappen är intryckt och patronen punkterad , funkar riktigt bra och ett rejält drag i de , de är utbytbara när släckaren är använd , bara att gänga bort de ur mekanismen och gänga dit en ny , fyll upp med nytt innehåll och din släckare är klar att användas igen så med dessa så kan man testa lite olika innehåll och mängd för att optimera sin björn skrämmare
Citera
2017-03-01, 20:15
  #123
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Du kan enkelt slipa den på ett golv eller vägg om du ej har en pennvässare.
Precis.

Sen brukar jag också i min egenskap av närstridsexpert föreslå att man har en laglig massiv machete liggande i bilen.

Hur effektiv den är mot flera samtidiga angripare framgår med all tydlighet av videoinslaget.
Citat:
Gang of youths try to attack passing car but driver fights back with massive machete

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news...assing-9940636
Citera
2017-03-01, 20:18
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Om en angripare kommer nära om man inte vill använda dödligt våld i from av kniv. Då tänker jag batong är det bästa att försvara sig med. Gummibatong, aningen stor. Teleskop batong verkar inte optimal.
Helst lagliga vapen är av intresse.

Sprayburk och tändare. Då smälter du hans ansikte och han kommer för alltid att minnas när han ville råna dig. Muslimer och negrar är lika smarta som kackerlackor och löss.
Citera
2017-03-01, 21:36
  #125
Medlem
Pungsvings avatar
Köp en skruvmejsel med tjockt skönt grepp. Slipa ner spetsen till en vass spets. Men det säljs nog redan sådana verktyg och de kallas syl. Greppet är viktigt. Sätt skydd på toppen och ha den i innerfickan. Eller köp en hammare och såga av skaftet en bit.
Citera
2017-03-01, 22:07
  #126
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Precis.

Sen brukar jag också i min egenskap av närstridsexpert föreslå att man har en laglig massiv machete liggande i bilen.

Hur effektiv den är mot flera samtidiga angripare framgår med all tydlighet av videoinslaget.

Kniv liggande i bilen är inte lagligt! Den lagen är några år. Röjkniv kanske man kan argumentera för att man transporterade eller kanske glömde i bilen. En förskärare i originalförpackning kanske också går ann om man påstår man köpte den häromdan men inte tog kvitto. Mattkniv går nog inte heller sådan behöver man inte för att laga bilen.

Allt beror på vilket humör tingsrättens kärringar är på. En skruvmejsel går däremot bra, den är verktyg. Har man stuckit den i kroppen på en antagonist kollar de säkert om den är filad vass.

Slå och banka går men inte med föremål som är avsett för att slå någon med. Sticka skära skjuta det går inte ute eller i närheten av bilen. I hemmet kan allt vasst räknas som att man tillgriper vad som finns inom räckhåll.
Citera
2017-03-02, 06:57
  #127
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Precis.

Sen brukar jag också i min egenskap av närstridsexpert föreslå att man har en laglig massiv machete liggande i bilen.

Hur effektiv den är mot flera samtidiga angripare framgår med all tydlighet av videoinslaget.

Har du en machete i bagaget så kan det nog vara lite bökigt att komma åt den om du skulle hamna i en "nödsituation". Visst kan du ha den inne i bilen, men då bryter du mot knivlagen.
Citera
2017-03-02, 10:37
  #128
Avstängd
lowplacelikehomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Precis.

Sen brukar jag också i min egenskap av närstridsexpert föreslå att man har en laglig massiv machete liggande i bilen.

Hur effektiv den är mot flera samtidiga angripare framgår med all tydlighet av videoinslaget.
Jag har en båtkedja/mC kedja i bilen på cirka 2 meter, skönt grepp på den. Kan vara något att tänka på.

Den kan man hålla flera borta om man är tillräckligt stark för att svinga den fort. Har använt en planka en gång mot två angripare och svingat på, räddade mig den gången.

Kom på något klyftigt men det lär bli dödligt våld i närstrid, men nu snackar jag dö eller dö. En penna kan fungera som en shank utmärkt.
Citera
2017-03-02, 10:39
  #129
Avstängd
lowplacelikehomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du en machete i bagaget så kan det nog vara lite bökigt att komma åt den om du skulle hamna i en "nödsituation". Visst kan du ha den inne i bilen, men då bryter du mot knivlagen.
Har mitt rattlås istället. Hade en polare som drog rattlås mot en gubbe i en bilsituation, roadrage. Gubben backade. Tror på den. Du vill ju inte ha machete, nu är det ju dödligt våld.
Citera
2017-03-02, 10:42
  #130
Avstängd
lowplacelikehomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Köp en skruvmejsel med tjockt skönt grepp. Slipa ner spetsen till en vass spets. Men det säljs nog redan sådana verktyg och de kallas syl. Greppet är viktigt. Sätt skydd på toppen och ha den i innerfickan. Eller köp en hammare och såga av skaftet en bit.
Ja dom är effektiva, svårt att bevisa man bryter mot knivlagen där. Tänker bara på greppet lite, men det lär orsaka dödligt våld enkelt. Men det är ju lite skitsamma igentligen, hävda nödvärn.
Citera
2017-03-02, 15:13
  #131
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Har aldrig känt på björnspray, har känt på pepparspray och tårgasspray rekommenderar tårgas utav dom två. Men varför björnspray, har du fått den på dig?
Munstycket till björnspray har en koncentrerad stråle och med en räckvidd av flera meter. Pepparspray har en räckvidd av kanske två meter med sin diffusa strålbild. Och så är björnspray betydligt mer koncentrerad.

Det finns folk som tål vanlig pepparspray ganska bra och blir inte alls fogliga av en dust.
Citera
2017-03-02, 23:41
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r


Naglar, långa och ffa starka.

Förresten detta också tånaglar?
För iaf som kvinna får man väl numera räkna med att verkligen ligga och detta verkligen att få finna sig i och detta även befinna sig i underläge...:
Men förstärkta tånaglar, ey?

För nu gäller ney bara lodjuret i vår svenska fauna? Lodjuret känt för att ställa sig mot ett träd med alla fyra tassarna mot sin angripare.

För försvara dig svensk som blott en svensk i våra svenska skogar och där kan våra nu gamla(som ni 87% röstade bort??)tala om.
Gå tillbaka till källan och då där kan ni finna reellt motstånd mot reella rovdjur.
Nu rovdjur på mestadels två ben(läs hon våldtagen i svampskogen)befolka vårt hela naturklimat.
Och eftersom detta gäller även "närstrid" så se även till att som kvinna ha starka tänder.
Bit, klös och riv.
Döda gärna och då detta helst.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-03-03 kl. 00:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback