2017-02-20, 18:55
Medlem
Overklighetss avatar
Fattar inte riktigt grejen med lyrica.
Jag fick det utskrivet för en herrans massa år sedan mot ångest. Men jag blev mest bara illa till mods av det. Minns att jag hade 75mg tabletter. Tog säkert 5-10st för jag hörde att man mådde bra på dem. Men det är förmodligen den enda drogen som har fått mig att må enbart skumt. Blev passivt-aggressiv och mådde som sagt skumt på dem. Vet inte vad man ska känna riktigt. Vissa säger att man får hallucinationer av dem. Och för mig så hade det varit positivt, men fick aldrig. Kändes på ett ungefär som benzo, men inte alls på ett positivt sätt. Avstängd och bitter typ.
Citera
2017-02-20, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david908
Okej, hur är ett benzo rus tilll skillnad från lyrica? Har hört att båda gör en glad. Kanske är bättre att prova med benzo först?

Ingen av drogerna är nåt det du är ute efter riktigt. Drick bärs och rök holk det kommer få dig att bli glad o garva! Lyrica och holk kan nog få dig o garva lite dock men benzo ska du nog ge fan i..
Som det låter på dig, ge fan i droger helt och hållet!
Citera
2017-02-23, 02:08
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Ingen av drogerna är nåt det du är ute efter riktigt. Drick bärs och rök holk det kommer få dig att bli glad o garva! Lyrica och holk kan nog få dig o garva lite dock men benzo ska du nog ge fan i..
Som det låter på dig, ge fan i droger helt och hållet!

Alkohol må vara en av dom jävligaste drogerna som finns! Det har varit en hörnsten i mitt missbruk på senare år tillsammans med benso, subutex och diverse annat. Jag brukade vara daily smooker, men får bara mer ångest/panikångest nuförtin. Det funkade finfint i några år i senare tonåren, men inte längre. Därmed inte sagt att jag inte fortfarande är för en legalisering.
Lyrica fungerade utmärkt som substitut till benso nu sist jag skulle trappa ner iallafall.
Jag har varit i princip helt bensofri i snart två veckor.. det är längre än på bra många månader.
Har även märkt att det tar bort suget efter alkohol nästintill helt.. Lyrica alltså.
Jag gick från 6-20 mg Iktorivil om dagen till att helt sluta med benso på några veckor, dock
så måste jag ta sjukliga doser Lyrica. 20 gram var borta på några dagar.
Nu är jag utan Lyrica i några dagar och när jag får nytt ska jag hålla mig till maxdosen, alltså
600mg/dag för att sedan läggas in på behandlingshem, äntligen få göra utredning m.m..
Är 99.9 % säker på att jag lider av borderline personlighetsstörning, men diagnoserna jag haft på papper i hela mitt vuxna liv är GAD, social fobi (vilket jag kommit över på egen hand), tvångstankar, självskadebeteende, självmordstankar och -försök etc.. Jag är sjukligt impulsiv vilket har lett till ett tiotal självmordsförsök, inte minst efter att mor och flickvän gick bort för några år sedan.
Känner mig iallafall mer stabil på Lyrica, som jag hittade på själv för bara några månader sen.
Har ätit oräkneliga antal, ca 50 olika sorter av SSRI: s, SNRI: s, sömnmedel, neuroleptika, lugnande etc, men aldrig hittat rätt, bortsett benso då.

Det kan inte gå mer än åt helvete! Har haft sån jävla dödslängtan så vore kanske lika bra.
Citera
2017-02-23, 14:32
Medlem
Tänkte fråga, är det nån/några som lyckats hålla sitt lyrica-bruk till nån gång i veckan? Lite som att dra en vinare på fredagen.

För mig som bara tar sporadiskt räcker ju 300mg/tillfälle mer än väl, blir nästan lite väl skev på 300mg, skulle nog klara mig på 150mg.

Jag tycker det borde vara lättare att hålla i styr än opioider, som iaf jag ofta inte kan låta bli att ta ett par dagar på raken och som ger en halvtrist baksmälla. Lyrica har iaf inte jag fått nån baksmälla av, de gånger det har rört sig om engångsföreteelser.

Är främst intresserad av att höra från er som använder L lite sporadiskt.
Citera
2017-02-23, 15:22
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Tänkte fråga, är det nån/några som lyckats hålla sitt lyrica-bruk till nån gång i veckan? Lite som att dra en vinare på fredagen.

För mig som bara tar sporadiskt räcker ju 300mg/tillfälle mer än väl, blir nästan lite väl skev på 300mg, skulle nog klara mig på 150mg.

Jag tycker det borde vara lättare att hålla i styr än opioider, som iaf jag ofta inte kan låta bli att ta ett par dagar på raken och som ger en halvtrist baksmälla. Lyrica har iaf inte jag fått nån baksmälla av, de gånger det har rört sig om engångsföreteelser.

Är främst intresserad av att höra från er som använder L lite sporadiskt.
Använt både sporadiskt och regelbundet. Får inte at när jag använder sporadiskt. Men upplever att toleransen ökar även om jag bara använder 1-3 gånger i veckan.
Citera
2017-02-23, 15:30
Medlem
Lyrica är den enda medicinen överhuvudtaget som har fungerat för mig och då har jag testat SSRI och många olika benso men inget har fått mig att kommit ur ångestbubblan förutom just lyrican. Då vill jag leva och kan aktivera mig och vara bland folk och känner att allt är ok.
Jag verkar inte heller tappa effekt, visst flummet alldeles ibörjan försvann men ångestdämpningen är kvar för mig!
En skum medicin i övrigt eftersom alla reagerar så himla olika, vissa polare får stark effekt, vissa känner knappt effekt alls. Vissa har enorma problem med abstinens, andra får ingen abstinens alls.

Jag är en av dom som blir väldigt beroende och får hemsk abstinens. Dock är det ju den enda medicinen som gör att jag faktiskt vill leva. Får väl hoppas jag kommer ur detta utan medicin alls då jag vet att det inte håller att gå på lyrican..
Citera
2017-02-23, 18:25
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smashing665
Lyrica är den enda medicinen överhuvudtaget som har fungerat för mig och då har jag testat SSRI och många olika benso men inget har fått mig att kommit ur ångestbubblan förutom just lyrican. Då vill jag leva och kan aktivera mig och vara bland folk och känner att allt är ok.
Jag verkar inte heller tappa effekt, visst flummet alldeles ibörjan försvann men ångestdämpningen är kvar för mig!
En skum medicin i övrigt eftersom alla reagerar så himla olika, vissa polare får stark effekt, vissa känner knappt effekt alls. Vissa har enorma problem med abstinens, andra får ingen abstinens alls.

Jag är en av dom som blir väldigt beroende och får hemsk abstinens. Dock är det ju den enda medicinen som gör att jag faktiskt vill leva. Får väl hoppas jag kommer ur detta utan medicin alls då jag vet att det inte håller att gå på lyrican..

Det är samma för mig. Bortsett benso så är Lyrica helt klart den medicin som får mig att må bäst.
Jag tar några dagar, bangar några dagar, tar några dagar, bangar några osv..
Trist att ens chans att någonsin få den utskriven begränsas av ens tidigare missbruk.
Så jävla typiskt när man väl tycker sig ha hittat rätt! Det tar bort min GAD, tar bort alkoholsug etc..
En polare ville bjuda på några öl idag på krogen, men tog en coca cola istället. That's unheard off!
Har endast tagit Lyrica under ett par-tre månader, on and off, men sedan dess har jag begränsat min alkohol- och bensokonsumtion till ett minimum för första gången någonsin, typ.
Livet ska då inte vara lätt inte. Allt gott är olagligt, allt olagligt är gott som det verkar.
Citera
2017-02-23, 19:23
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Det är samma för mig. Bortsett benso så är Lyrica helt klart den medicin som får mig att må bäst.
Jag tar några dagar, bangar några dagar, tar några dagar, bangar några osv..
Trist att ens chans att någonsin få den utskriven begränsas av ens tidigare missbruk.
Så jävla typiskt när man väl tycker sig ha hittat rätt! Det tar bort min GAD, tar bort alkoholsug etc..
En polare ville bjuda på några öl idag på krogen, men tog en coca cola istället. That's unheard off!
Har endast tagit Lyrica under ett par-tre månader, on and off, men sedan dess har jag begränsat min alkohol- och bensokonsumtion till ett minimum för första gången någonsin, typ.
Livet ska då inte vara lätt inte. Allt gott är olagligt, allt olagligt är gott som det verkar.
Helt omöjligt att få lyrica utskriven trots tidigare missbruk är det inte. Jag får utskrivet men jag lämnar åxå up på vc och hittar dom några droger där så rycker dom lyran direkt. Men så länge jag lämnar grönt får jag ha kvar lyran. Men visst läkarna har blivit restriktivare med lyrica,är väl bara en tidsfråga innan de vill plocka bort den för mig med
Citera
2017-02-23, 20:11
Medlem
Vad är problemet. Be vårdcentralen dra åt helvete och köp skiten svart. Det är väl lika dyrt/dyrare när man hämtar ut skräpet på apoteket som att köpa på gatan eller online. Lyrica är inte ens narkotikaklassat...
Citera
2017-02-23, 21:57
Medlem
Nån som har nån uppfattning om hur lyrica håller sig i vanlig rumstemperatur? Nåt man ska tänka på om man nu kanske köper för helt år?
Citera
2017-02-23, 23:50
Medlem
Fan va mysig man blir på Lyrica, inte tagit på 2 veckor och tog 300 mg ikväll - räckte gott och väl. Skönt snurrig och euforisk. Men jag håller mig till en gång varannan vecka då jag läst vilket helvete det är att sluta med dessa om man äter dagligen osv.
Citera
2017-02-24, 01:29
Medlem
Concubines avatar
Hur skulle ni beskriva ruset och effekten jämfört med benso och z-analoger? Bara tagit lyrica 1-2 ggr och då vill jag minnas att det kombinerades med annat/låga doser osv. Bättre mot depression, sämre mot ångest? Har ingen större förhandskoll

För övrigt vill jag berömma Solituder för dennes avatar, bra skit
Senast redigerad av Concubine 2017-02-24 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in