2017-12-04, 17:21
Medlem
shedevilswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Efter lite googlesökningar hittade jag inte en fatal dos på pregabalin, så du kan ju äta riktigt mycket. Men ur medicinsk synvinkel bör du hålla dig till en dos du får utskrivet. Åt själv i regel mellan 600-900mg /gång utan recept, allt annat kändes slöseri. Men självklart åt man betydligt mer utskrivet som svart.

Jag förstår inte hur du lyckades behålla balansen på Lyrica&Alkohol, den kombon är ett stort NEJ. Kunde aldrig själv inte gå efter denna blandning. Vänner har fått bära hem mig & ambulanser har fått köra mig.

Så en låda (24st 33cl starköl?) blandat med 2600mg Lyrica? Lite mer lättförståerligt när du blandat in CS (Kokain,Amf), så 900mg Lyrica blandat med 8st 33or, tjack och kokain ovanpå, ptja, det fungerar, ganska jävla bra, men man mår precis lika dåligt som man mådde bra efteråt.

Du borde inte äta några Lyrica överhuvudtaget. Det kan gå riktigt illa riktigt snabbt, särskilt som nybörjare utan kunskap som kombinerar det med annat. Jag råder dig starkt att sluta helt. Det kvittar om du läst allt ur fass nu i efterhand, för du förstår nog inte vad alla har skrivit i denna tråden, varningar om en av dem mest brutala avtändningar och ett riktigt gift. Har tänt av på Lyrica 3 gånger, varje gång var exakt lika jävlig. Läs till dig information här istället för Fass, Fass säger precis ingenting om den information du är ute efter.

Eller så kan du ju börja vänja dig vid att må riktigt psykiskt dåligt, så du kan upprätthålla ditt droganvändande. Det finns liksom inget alternativ tyvärr. Att du bara gör det på helgerna och absolut inget på veckodagarna är absolut ingen till den sämsta ursäkten till att fortsätta. Ångestladdad och skakig varje söndag, rädd för att inte kunna fungera normalt i veckodagarna, ett litet litet snedsteg nu som att "jag ska bara" så hittar du charmen och genvägarna i att vardagsknarka, sen är det fritt fall ner till helvetet.

Som man bäddar får man ligga, specifikt och speciellt med droger.

Edit: Jävligt med Lyrica är att Doktorn får det att se 'oskyldigt' ut, din polare som inte förstår bättre glorifierar denna som 'din räddning ur ångest'.
I själva verket är detta den djävligaste medicin du upptäcka och råka ut för, för allt som är underbart med denna medicin har sin exakta motsvarighet.

Lägg märke till tomrummen som skapats efter denna drog, och fråga dig själv om du vill ha det såhär i fortsättningen.

Edit: Jag har en allvarlig partydödar-ton, för vi pratar om att försöka välbevara ditt liv och dina naiva vänners liv, och inte tvärtom.

Gissade bara angående ölen, kan lika gärna vart 12, 15 eller 18, inget jag räknar i mig på samma sätt som droger. Utgick från att vi festat i typ 32 timmar.

Jag förstår din omtanke men jag festar givetvis inte på detta sättet varje helg, jag har redan varit fast i ett missbruk och jag vill inte ha ett igen, vill heller inte dö eller nåt, därav min respekt. Jag var bara dum nog att lita på min polare. Tidigare jag provat nya droger har jag ju lusläst Flashback och Fass, men som sagt, man tror ju på sina nära vänner och tror ju såklart att de precis som jag vill veta va fan det är de plockar i sig, men tydligen inte. Snedsteg av mig.

Jag är ingen galen tonårig grabb som tar vad de kommer över, inser att det låter så, haha, är 27 och det enda jag brukar ta är tjack och kola när det är fest. Vilket är mellan 1-3 gånger i månaden.

Jaja, så jag antar att detta med andningen ger sig i samband med att lyrican går ur kroppen? Jag behöver inte vara rädd för att kola?
Citera
2017-12-04, 17:33
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shedevilswe
Gissade bara angående ölen, kan lika gärna vart 12, 15 eller 18, inget jag räknar i mig på samma sätt som droger. Utgick från att vi festat i typ 32 timmar.

Jag förstår din omtanke men jag festar givetvis inte på detta sättet varje helg, jag har redan varit fast i ett missbruk och jag vill inte ha ett igen, vill heller inte dö eller nåt, därav min respekt. Jag var bara dum nog att lita på min polare. Tidigare jag provat nya droger har jag ju lusläst Flashback och Fass, men som sagt, man tror ju på sina nära vänner och tror ju såklart att de precis som jag vill veta va fan det är de plockar i sig, men tydligen inte. Snedsteg av mig.

Jag är ingen galen tonårig grabb som tar vad de kommer över, inser att det låter så, haha, är 27 och det enda jag brukar ta är tjack och kola när det är fest. Vilket är mellan 1-3 gånger i månaden.

Jaja, så jag antar att detta med andningen ger sig i samband med att lyrican går ur kroppen? Jag behöver inte vara rädd för att kola?

Refererar till min värld där den största avsaknaden av gränser, självrespekt & disciplin rått. En skrämmande värld.

Lyckligtvis verkar du vara vettig, så det är ju bara till att fortsätta le Så var ej rädd, nä. Senast jag blandade Lyrica, alkohol, tjack & massa benzo var jag vaken i 104 timmar. Andningssvårigheter efteråt var beräknat som lyx då! Du klarar dig fint. Problem med andningen kommer nog från amfetaminet, skulle du uppleva ångest i form av knivhugg skyller jag på Lyrican.

Rekommenderar iallafall ej att blanda Lyrica med något om man måste ta det, då kan allt hända. Farliga kombinationer är ju dem roligaste, men det är en oberäknelig värld med livet som insats så fort du blandar.

Var försiktiga & ta hand om varandra, säg till din polare att lyrica i själva verket är ett riktigt råttgift.
Senast redigerad av Butterss 2017-12-04 kl. 17:43.
Citera
2017-12-04, 18:43
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vad är du det för? 9 år känns som lång tid... kanske dags att trappa ur och lägga av nu?

Har aldrig tagit Lyrica för "nöjets skull".

Var med i en bilolycka där jag var var så pass nära döden att det nog är svårt att förstå. Men lyckades ändå återhämta mig någorlunda, dock med en ryggmärgsskada som ett faktum. Så har alltid tagit denna medicin enbart för smärtbehandling. Riktigt svår äcklig nervsmärta...

:-(
Citera
2017-12-04, 23:32
Medlem
shedevilswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Refererar till min värld där den största avsaknaden av gränser, självrespekt & disciplin rått. En skrämmande värld.

Lyckligtvis verkar du vara vettig, så det är ju bara till att fortsätta le Så var ej rädd, nä. Senast jag blandade Lyrica, alkohol, tjack & massa benzo var jag vaken i 104 timmar. Andningssvårigheter efteråt var beräknat som lyx då! Du klarar dig fint. Problem med andningen kommer nog från amfetaminet, skulle du uppleva ångest i form av knivhugg skyller jag på Lyrican.

Rekommenderar iallafall ej att blanda Lyrica med något om man måste ta det, då kan allt hända. Farliga kombinationer är ju dem roligaste, men det är en oberäknelig värld med livet som insats så fort du blandar.

Var försiktiga & ta hand om varandra, säg till din polare att lyrica i själva verket är ett riktigt råttgift.

Tack för hjälpen och för omtanken! Tur såna som du finns på detta forum Jag ska definitivt tänka 2 gånger innan jag tar lyrica nästa gång, det bästa jag fått ut av det är trots allt att tv en fredagkväll är mycket mer underhållande efter 600mg lyrica, ska kanske hålla det på den nivån!

Och gissa vad min ”nära döden upplevelse” berodde på? *Trumvirvel* Lågt blodsocker! Skrattade så hårt inombords när jag stod på Ica och fick se druvsockret och kom på att jag typ bara käkat en torr burgare från donken och en halv korv på ok på flera dagar! JAG som inte kan gå utan mat knappt en dag utan att bli yr! Bakruset dolde givetvis tecknen på lågt blodsocker och normalt sett har jag sett till att få i mig iaf typ yoghurt eller glass eller frukt eller vad som under tiden jag tjackat så detta brukar ju inte hända, jag borde dock tänkt efter när jag klev ur sängen förut och knappt kunde titta pga blodsockerfallet jag fick, men näedå jag skyllde minsann på knarket jag och inte på det faktumet att jag helt glömt av mat, för inte fan kan jag göra fel inte
Citera
2017-12-07, 15:32
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shedevilswe
Tack för hjälpen och för omtanken! Tur såna som du finns på detta forum Jag ska definitivt tänka 2 gånger innan jag tar lyrica nästa gång, det bästa jag fått ut av det är trots allt att tv en fredagkväll är mycket mer underhållande efter 600mg lyrica, ska kanske hålla det på den nivån!

Och gissa vad min ”nära döden upplevelse” berodde på? *Trumvirvel* Lågt blodsocker! Skrattade så hårt inombords när jag stod på Ica och fick se druvsockret och kom på att jag typ bara käkat en torr burgare från donken och en halv korv på ok på flera dagar! JAG som inte kan gå utan mat knappt en dag utan att bli yr! Bakruset dolde givetvis tecknen på lågt blodsocker och normalt sett har jag sett till att få i mig iaf typ yoghurt eller glass eller frukt eller vad som under tiden jag tjackat så detta brukar ju inte hända, jag borde dock tänkt efter när jag klev ur sängen förut och knappt kunde titta pga blodsockerfallet jag fick, men näedå jag skyllde minsann på knarket jag och inte på det faktumet att jag helt glömt av mat, för inte fan kan jag göra fel inte

Det är faktiskt en rätt viktig sak som du tar upp där och som många inte tänker på att när man tar droger så tar man inte så bra hand om sin kropp vilket kan leda till vissa besvär som man direkt då kopplar till droger istället för det faktumet att man varken ätit druckit eller sovit på några dagar.

Visst på lyrica äter jag faktiskt som en gris och dricker mycket men när det kommer till amfetamin så kan det gå några dygn utan att man ens druckit vatten.

Angående att blanda så är det inte så bra att ta lyrica efter att man varit vaken på amfetamin. Det händer lätt då att det blixtrar framför ögonen och man fallet in i krampanfall.

Lyrica och benso ihop måste man vara försiktig med då om man tar för mycket och slumrar till så kanske det blir sista gången man slumrar till.
Citera
2017-12-08, 07:14
Medlem
zero414s avatar
Har en fråga, eller fundering kanske. Kommer även ta upp det med min läkare som jag har regelbunden kontakt med. Har börjat bytet från Gabapentin 300mg/1 gång om dagen till 150mg Lyrica en gång under dagen. Känner att det är korstolerans för sist jag andvände Lyrica i medicinskt syfte kände jag effekt redan på lägre doser t.ex. Min fråga är om någon har erfarenhet kring detta byte och vet vad jag ska tänka på och vara försiktig med?
Är rädd för kramper t.ex. Har lugnande på recept vilket jag tar ungefär en gång om dagen (1mg Alprazolam & Stesolid 5mg, men inte hämtar ut Stesoliden på Apotek än).
Hade en mindre krampkänning imorse efter jag gått upp och tagit 4mg Buprenorfin.
Har Aldrig upplevt några komplikationer tidigare då jag tagit högre doser Lyrica och mycket högre doser Alprazolam, ibland efter jag hämtat Buprenorfinen och tagit den på morgonen så oroar mig inte för det. Jag Vet att det finns risker med att blanda så. Men som sagt. I dagsläget är det låg dos Lyrica och låg dos lugnande. Och låg dos Buprenorfin som blev insatt för abstinens. Är förhoppningsvis sista dosen jag tog imorse. Hur som helst.

Finns det en ökad risk för kramper nu i början av behandlingen med Lyrica?
Och i så fall, ska jag ta Gabapentin med eller borde det räcka med nån enstaka Stesolid första dagarna?
Citera
2017-12-08, 09:50
Medlem
KringExs avatar
Jag tycker att det är så synd att jag inte kan få Lyrica på recept eftersom jag är klassad som missbrukare i alla journaler som finns... landstinget osv.
Köper svart ibland eller får av min flickvän och FAN så mkt bättre jag mår av dom! Slipper vakna upp med ångest och känner livsglädje om dagarna.
En mkt bra medicin mot ångest och depression. Synd att det är ett helvete att sluta med dom bara.
Citera
2017-12-08, 15:37
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Har en fråga, eller fundering kanske. Kommer även ta upp det med min läkare som jag har regelbunden kontakt med. Har börjat bytet från Gabapentin 300mg/1 gång om dagen till 150mg Lyrica en gång under dagen. Känner att det är korstolerans för sist jag andvände Lyrica i medicinskt syfte kände jag effekt redan på lägre doser t.ex. Min fråga är om någon har erfarenhet kring detta byte och vet vad jag ska tänka på och vara försiktig med?
Är rädd för kramper t.ex. Har lugnande på recept vilket jag tar ungefär en gång om dagen (1mg Alprazolam & Stesolid 5mg, men inte hämtar ut Stesoliden på Apotek än).
Hade en mindre krampkänning imorse efter jag gått upp och tagit 4mg Buprenorfin.
Har Aldrig upplevt några komplikationer tidigare då jag tagit högre doser Lyrica och mycket högre doser Alprazolam, ibland efter jag hämtat Buprenorfinen och tagit den på morgonen så oroar mig inte för det. Jag Vet att det finns risker med att blanda så. Men som sagt. I dagsläget är det låg dos Lyrica och låg dos lugnande. Och låg dos Buprenorfin som blev insatt för abstinens. Är förhoppningsvis sista dosen jag tog imorse. Hur som helst.

Finns det en ökad risk för kramper nu i början av behandlingen med Lyrica?
Och i så fall, ska jag ta Gabapentin med eller borde det räcka med nån enstaka Stesolid första dagarna?

Du behöver inte oroa dig för krampanfall av Lyrica med de små doserna, jag skulle säga att risken är obefintlig under 1000mg. Däremot tycker jag inte att du ska blanda det med andra mediciner, speciellt Benzo, som några redan skrivit kan det leda till att man somnar och glömmer att andas. Då är det godnatt.
Citera
2017-12-08, 20:24
Medlem
Lekbarns avatar
Hur många dagar i veckan kan man ta Lyrica utan att bygga upp tolerans? 2 gånger/ 3 gånger?
(Tar endast 150mg åt gången)

Vad jag får fram så finns det ingen korstolerans mellan Lyrica, Klonazepam, Kratom och Phenibut. Stämmer det?

Dessa är mina ångestlindrande preparat som jag " roterar" för att slippa beroende.
Senast redigerad av Lekbarn 2017-12-08 kl. 20:40.
Citera
2017-12-10, 07:35
Medlem
KringExs avatar
Ni som har krampat på Lyrica [och inte har epilepsi] vilken dos låg ni på då?
Citera
2017-12-10, 09:24
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ni som har krampat på Lyrica [och inte har epilepsi] vilken dos låg ni på då?

Om jag inte tagit på 3-4 veckor så räcker det med 600mg för att det smått börjar rycka i armar och ben, sedan blixtra till i huvudet.. till sist totalsvartna, för att sedan vakna på IVA.
Citera
2017-12-11, 05:15
Medlem
KringExs avatar
Hur lång tid tar det för er att känna av Lyrica på tom mage? Jag brukar hälla ut pulvret i kaffet, fick det tipset för länge sedan och då skulle Lyrican kännas av fortare. Men det tar ändå 2-2,5 timme innan jag börjar känna något.

Hur lång tid tar det för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in