2017-01-11, 05:47
Medlem
Krexuss avatar
Produkt: Göteborgs Prima Fint
Finns som: Lös
Smakar: Ren och mild tobakssmak med svaga söta toner utav sherry.
Pris: 51:- / Snusbolaget
Betyg: 5/5
Senast redigerad av Krexus 2017-01-11 kl. 05:50.
Citera
2017-01-20, 00:20
Medlem
Alkyonioss avatar
Någon som har testat nya Kaliber+? Snusar normalt general portion/lös, och funderar på att byta till något billigare.
Citera
2017-01-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Någon som har testat nya Kaliber+? Snusar normalt general portion/lös, och funderar på att byta till något billigare.

nu har jag inte testat kaliber + men vill tipsa om kronan stark portion om du vill komma undan billiagre än general jag gillar det skarpt iaf
Citera
2017-01-20, 18:14
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseisnice
nu har jag inte testat kaliber + men vill tipsa om kronan stark portion om du vill komma undan billiagre än general jag gillar det skarpt iaf

Ska undersöka detta, tack!

Edit: Gällde det just Kronan Stark eller går den vanliga portionen också bra? Försöker ta det lite lugnt med nikotinet :P
Citera
2017-01-20, 18:58
Medlem
Krexuss avatar
Citat:
Ska undersöka detta, tack!

Edit: Gällde det just Kronan Stark eller går den vanliga portionen också bra? Försöker ta det lite lugnt med nikotinet :P
Kronan Stark har lite annorlunda smak än Original. Jag rekommenderar Stark.
Citera
2017-01-20, 20:26
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krexus
Kronan Stark har lite annorlunda smak än Original. Jag rekommenderar Stark.

Okej, ska testa det. Tack!
Citera
2017-01-29, 19:44
Medlem
Produkt: Göteborgs Rapé Humle
Finns som: Vit portion
Smakar: Mild tobakssmak men en tydlig ton av honung och en minimal beska. Gott i början, obehaglig efter 15-20 minuter inne.
Pris: 59:- / Snusbolaget
Betyg: 2/5
Citera
2017-02-03, 10:35
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajanMajoneas
Produkt: Göteborgs Rapé Humle
Smakar: Mild tobakssmak men en tydlig ton av honung och en minimal beska. Gott i början, obehaglig efter 15-20 minuter inne.
Pris: 59:- / Snusbolaget
Betyg: 2/5

Jag själv hade ganska höga förväntningar på denna men tycker att den luktar och smakar gamla ölburkar och slattar. Precis som när man står vid pantmaskinen och den där lukten ånger ut från panthålet. Mycket identiskt, nästan obehagligt.
Citera
2017-02-08, 14:22
Medlem
Out-of-Steps avatar
Produkt: Göteborgs Rapè Lingon
Smakar: Har en hel del kvar av vanlig rapè, med en lite söt bärton i bakgrunden. Efter en dosa tycker jag att den här smakade jäkligt gott ändå. Observera att den inte har någon äcklig tesmak som exempelvis röda lacket (?).
Pris: 40kr (minns ej var, men i Lund)
Betyg: 4/5

Produkt: Göteborgs Rapè Hjortron
Smakar: Ja, vad ska man säga. Den smakar som en svagare variant av vanliga rapè, det hjälper inte att den är i vit portion kan man lugnt säga. Någon hjortronsmak känner jag inte, men däremot en stark kemisk bismak som påminner lite om när man snusat ett par dosor LD. Det smakar helt enkelt inte alls naturligt.
Pris: 40kr (minns ej var, men i Lund)
Betyg: 1/5
Citera
2017-02-13, 17:39
Medlem
Isnatts avatar
Halloj.

Min snushistorik, 23 år nu; general portion, grov portion, och senaste året kaliber extra tobak.
Jag tycker kaliber smakar för lite. För tunn i smaken. Finns det nåt annat lågprisalternativ som smakar kraftigare men med 'vanlig' snustobakssmak?
Citera
2017-02-16, 15:50
Medlem
Hundastronauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Produkt: Hop(e) and Glory White IPA
Smakar: Lite blommigt och sött
Betyg: 3/5
Pris: 32 kronor

Hade lite för högt ställda förväntningar på detta, men ett helt okej snus!
Lite spännande med lite nytt snus som inte smakar som allt annat

Köpte en dosa på kul idag när jag köpte min vanliga ranson. Köpte en dosa original, alltså ej white. Första intrycket när man öppnar dosan är att det här var jävlarimej det längsta från "white" jag sätt. En samling små redan använda tepåsar. Slemmigt intryck. Luktar inte tobak eller öl. Luktar inte som något annat snus lag testat heller. Lakrits? Påminner om nånting. Kankse typ Juicy Jays blunt wrap med "konjakssmak". Inte äckligt men verkligen inte gott heller. Påsarna är normalstora men tunna.

Väl i munnen påminner den om annan smaksatt lågbudgetsnus med artificella aromer. Ingen tobaksarom alls. Rätt fadd smak överlag trots den blöta konsistensen. Försöker aktivt leta efter smakerna men maltigheten och humlearomen står ej att finna. Det enda som antyder det är en sötma som av äckligt godis och en bitterhet som inte alls ligger rätt.

När man försöker "väcka" smakerna genom att suga den lite mot tandköttet känns det mest som när man misslyckats med att svälja alvedon och den börjar lösas upp lite i munnen. Och salt. Svider i svalget och en generellt obehaglig känsla i munnen. Ligger inte bra vilket jag härleder till att den är tunn och väldigt blöt. Åker ut efter bara några minuter.

Denna snus har inga bra egenskaper och jag skulle bli mycket förvånad om man kommer se den i butikerna någon längre tid. Vem ska köpa den? Hade den varit billig hade väl någon tagit den till sig men nu låg den nånstans 30-40:-. Vet inte exakt eftersom jag köpte annat också.

Kanske white-versionen har mer förlåtande egenskaper men jag kommer inte testa.
Citera
2017-02-23, 19:07
Medlem
Citat:

Köpte en dosa för några dagar sen! Snusar precis som du General Portion i vanliga fall, men kände att jag ville testa Kaliber+ då jag tidigare körde Kaliber men gick över till General då jag kände att Kalibern snabbt blev smaklösa och tråkiga. Kan säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Prillorna känns mer välfyllda och smaken sitter kvar längre än vanliga Kaliber. Inte riktigt på samma nivå som en hederlig General Portion, men skulle nästan säga att den ligger närmare Generalen än gamla Kalibern när det gäller smak, hur lång tid den håller samt passform under läppen.

Köp en dosa och återkom med vad du tycker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in