Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Ness
Produkt: Hop(e) and Glory White IPA
Smakar: Lite blommigt och sött
Betyg: 3/5
Pris: 32 kronor
Hade lite för högt ställda förväntningar på detta, men ett helt okej snus!
Lite spännande med lite nytt snus som inte smakar som allt annat

Köpte en dosa på kul idag när jag köpte min vanliga ranson. Köpte en dosa original, alltså ej white. Första intrycket när man öppnar dosan är att det här var jävlarimej det längsta från "white" jag sätt. En samling små redan använda tepåsar. Slemmigt intryck. Luktar inte tobak eller öl. Luktar inte som något annat snus lag testat heller. Lakrits? Påminner om nånting. Kankse typ Juicy Jays blunt wrap med "konjakssmak". Inte äckligt men verkligen inte gott heller. Påsarna är normalstora men tunna.
Väl i munnen påminner den om annan smaksatt lågbudgetsnus med artificella aromer. Ingen tobaksarom alls. Rätt fadd smak överlag trots den blöta konsistensen. Försöker aktivt leta efter smakerna men maltigheten och humlearomen står ej att finna. Det enda som antyder det är en sötma som av äckligt godis och en bitterhet som inte alls ligger rätt.
När man försöker "väcka" smakerna genom att suga den lite mot tandköttet känns det mest som när man misslyckats med att svälja alvedon och den börjar lösas upp lite i munnen. Och salt. Svider i svalget och en generellt obehaglig känsla i munnen. Ligger inte bra vilket jag härleder till att den är tunn och väldigt blöt. Åker ut efter bara några minuter.
Denna snus har inga bra egenskaper och jag skulle bli mycket förvånad om man kommer se den i butikerna någon längre tid. Vem ska köpa den? Hade den varit billig hade väl någon tagit den till sig men nu låg den nånstans 30-40:-. Vet inte exakt eftersom jag köpte annat också.
Kanske white-versionen har mer förlåtande egenskaper men jag kommer inte testa.