2017-02-23, 13:14
Medlem
Tycker det bara stärker min tes om att GTG är ett rätt så misslyckat projekt. Man har inte gjort någonting med någon svensk spelare än så länge. Man kan knappast räkna in Wawrinka, Dimitrov och Monfils som en del av detta.
Citera
2017-02-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tycker det bara stärker min tes om att GTG är ett rätt så misslyckat projekt. Man har inte gjort någonting med någon svensk spelare än så länge. Man kan knappast räkna in Wawrinka, Dimitrov och Monfils som en del av detta.

Det finns nog inte en enda punkt där det är ett misslyckande.

Sen är svensk tennis svensk tennis.
Citera
2017-02-23, 13:49
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Slötittade på Ruud-Dutra Silva i Rio. Fin seger för Ruud som hade ett wildcard in, särskilt forehanden såg bra ut. Blev mycket sugen på att se Micke lira matcher nu!

Ruuds första ATP-seger och han har bra chans att ta sig till kvartsfinal nu då han möter spanjoren Caraballes Baena. För övrigt tror jag Thiem tar hem Rio.
Citera
2017-02-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det finns nog inte en enda punkt där det är ett misslyckande.

Sen är svensk tennis svensk tennis.

Och vad har man producerat? Ingenting mig veterligen, trots att man har två relativt bra talanger i Ymers. Båda lämnar. Det finns nog en bra orsak till det också.

Svensk tennis är skit för att ledningen är skit, inte för att det inte finns folk som vill elitsatsa på idrott.
Citera
2017-02-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Ruuds första ATP-seger och han har bra chans att ta sig till kvartsfinal nu då han möter spanjoren Caraballes Baena. För övrigt tror jag Thiem tar hem Rio.

Grattis Norge nu är ni bättre än Sverige i tennis också
Citera
2017-02-23, 22:08
Medlem
Citat:
Grattis Norge nu är ni bättre än Sverige i tennis också

Ha ha precis, var en tidsfråga.
Citera
2017-02-24, 12:14
Medlem
Han var inte riktigt lika bra igår, det kändes svårspelat på kvällskvisten, men Ruud tog sig förbi Carballes till sist. En ren challengermatch i andra omgången på en 500, alltså. Dessutom slog Bellucci ut Nishikori, och sedan slog Monteiro ut Bellucci. Så nu har Ruud världens chans på semifinal i en 500-turre, även om Monteiro är favorit i kvarten.

Del Potros första turnering för året i Delray Beach. Querrey härnäst i kvarten och sen väntar Raonic.
Citera
2017-02-24, 22:48
Medlem
Citat:
Och vad har man producerat? Ingenting mig veterligen, trots att man har två relativt bra talanger i Ymers. Båda lämnar. Det finns nog en bra orsak till det också.

Svensk tennis är skit för att ledningen är skit, inte för att det inte finns folk som vill elitsatsa på idrott.

Det är väl jättebra man har en akademi för att ta fram unga lovande spelare ,sen när dom blir 18-19 år är dt väl dags ta nästa steg och skaffa en coach utanför GTG ,för att få fram talangerna från ung ålder, säg 12-13 tror jag det är jättebra.
Citera
2017-02-24, 22:59
Medlem
Citat:
Det positiva: Riktigt bra att få träna med Murray - spelaren som han verkar vara mest inspirerad av också. Mikael ska göra comeback nu i helgen i Challengerturnering i Wroclaw, Polen. Han ställer upp i kvalet....

Vart har du läst det? kan då inte se han i kvalet.
ska va om han går in i huvud på en protected ranking eller nå?
Citera
2017-02-24, 23:04
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vart har du läst det? kan då inte se han i kvalet.
ska va om han går in i huvud på en protected ranking eller nå?

Läste det här:
http://tennisportalen.se/mikael-ymer-lamnar-good-to-great-vi-ar-inte-pa-nagot-satt-bittra/

"Enligt Dagens Nyheter gör Mikael Ymer comeback efter ett fyra månaders långt skadeuppehåll i helgens kommande Challengerturnering i Wroclaw, Polen, där han ställer upp i kvalet."

Finns han inte med i kvalet? Han kanske fått ett Wild Card...
Citera
2017-02-24, 23:07
Medlem
Citat:
Läste det här:
http://tennisportalen.se/mikael-ymer-lamnar-good-to-great-vi-ar-inte-pa-nagot-satt-bittra/

"Enligt Dagens Nyheter gör Mikael Ymer comeback efter ett fyra månaders långt skadeuppehåll i helgens kommande Challengerturnering i Wroclaw, Polen, där han ställer upp i kvalet."

Finns han inte med i kvalet? Han kanske fått ett Wild Card...

Ja, verkar va många återbud där. får se om han dyker upp.

edit: Kan inte ens hitta att han är anmäld men.
Senast redigerad av pederN 2017-02-24 kl. 23:17.
Citera
2017-02-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja, verkar va många återbud där. får se om han dyker upp.

edit: Kan inte ens hitta att han är anmäld men.

Det var ett helt felaktigt rykte. Mikael spelar en $25k future i Frankrike. Han har ett wildcard till kvalet där han är toppseedad, första matchen senare idag mot en orankad fransos. Uppenbart att han är ute efter många matcher, med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in