2017-02-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag har en krass idé, nämligen att spela på en nivå som motsvarar hans spelstyrka. Det är inte fel att vara ambitiös, men det finns en gräns och ingen blir bättre av att förlora. Snart blir han illa tvungen oavsett, för hans ranking kommer att begränsa honom om han tappar lite till. Hans stora resultat försvinner i april-juni, det är hans tidsram just nu om han inte vill börja om från noll.

Men nu har han tydligen fått till något slags tränarsamarbete "over there", så det mesta talar väl för att han blir kvar åtminstone tills det att grussäsongen börjar i Europa. På entry list-fronten är det ATP framöver. Han är reserv till kvalen både till Acapulco och Indian Wells. Miami är hans agenturs tävling så där har han säkert ett wildcard till kvalet.

Vart har du läst om träningsarbetet?
Citera
2017-02-19, 22:16
Medlem
Ser nu att Mikael verkar ha varit och tränat med Murray en vecka, rätt sjukt hur mycket bättre förutsättningar han får än Elias.
Citera
2017-02-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ser nu att Mikael verkar ha varit och tränat med Murray en vecka, rätt sjukt hur mycket bättre förutsättningar han får än Elias.

Elias väljer väl själv vad han vill göra. Han har ju tränat med Federer och Djokovic så synd om honom är det inte.
Citera
2017-02-20, 11:14
Medlem
Citat:
Vart har du läst om träningsarbetet?

Vamosrafa skrev att han fått hjälp av Harrisonbrödernas farsa. Låter logiskt, de har ju spelat samma turneringar nu på sistone, och han är anmäld till turneringar i USA/Sydamerika en månad till, minst.

Ryan Harrison som för övrigt efter gårdagens Memphis-titel gick upp och tangerade sitt rankingbästa som han satte för fyra år sedan. Han har varit nere i källaren och vänt kan man säga, men nu verkar han ha ordning på grejerna igen.
Citera
2017-02-20, 22:16
Medlem
Slötittade på Ruud-Dutra Silva i Rio. Fin seger för Ruud som hade ett wildcard in, särskilt forehanden såg bra ut. Blev mycket sugen på att se Micke lira matcher nu!
Citera
2017-02-20, 23:19
Medlem
Citat:
Slötittade på Ruud-Dutra Silva i Rio. Fin seger för Ruud som hade ett wildcard in, särskilt forehanden såg bra ut. Blev mycket sugen på att se Micke lira matcher nu!

Om nu Micke spelar match igen, börjar ju tvivla.
Citera
2017-02-21, 16:48
Medlem
Ett tecken? Federer har skrivit på kontrakt att spela i Basel till och med 2019.
Citera
2017-02-21, 20:50
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ett tecken? Federer har skrivit på kontrakt att spela i Basel till och med 2019.

Känns som ett rimligt slutår och avslutningsturnering på hans karriär.
Citera
2017-02-21, 21:43
Medlem
Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att han slutar då. Utan att det är då han tar nästa beslut. Även om jag håller med om att det ger en känsla av att det blir sista året. Då kommer han ändå vara 38 år gammal. Men vem vet. Om han fortfarande gör bra resultat, kommer han nog fortsätta som innan. =)

Jag tycker att det är ett oväntat modigt kontrakt, med tanke på hur långt fram i tiden den turneringen ligger.

Fast sånt här vill man ju inte börja tänka på egentligen. Sporten kommer inte vara densamma efter hans avslut.

När spelar Federer nästa match?
Citera
2017-02-21, 22:14
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att han slutar då. Utan att det är då han tar nästa beslut. Även om jag håller med om att det ger en känsla av att det blir sista året. Då kommer han ändå vara 38 år gammal. Men vem vet. Om han fortfarande gör bra resultat, kommer han nog fortsätta som innan. =)

Jag tycker att det är ett oväntat modigt kontrakt, med tanke på hur långt fram i tiden den turneringen ligger.

Fast sånt här vill man ju inte börja tänka på egentligen. Sporten kommer inte vara densamma efter hans avslut.

Tror inte Federer spelar igen förrän i Indian wells.
Citera
2017-02-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont

Oväntat långt kontrakt för alla normala tennisproffs men inte för Federer

Kollar man på hans skadehistorik så måste han tillhöra en skara av enormt få elitidrottsmän med så lite skador. Det är egentligen helt ofattbart hur man kan hålla en sådan nivå så länge som han gjort med så ytterst lite skadeproblem.
Citera
2017-02-23, 09:51
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Det positiva: Riktigt bra att få träna med Murray - spelaren som han verkar vara mest inspirerad av också. Mikael ska göra comeback nu i helgen i Challengerturnering i Wroclaw, Polen. Han ställer upp i kvalet....

Det negativa: Mikael bryter med "Good To Great" och går även då miste om sin tränare Johan Hedsberg. Detta skulle i och för sig kunna vara positivt om vi visste vem/vilka som tar över nu. Mikael måste ha något alternativ annars kan jag inte tänka mig att han lämnar bara för att de inte kommer överens.

http://tennisportalen.se/mikael-ymer-lamnar-good-to-great-vi-ar-inte-pa-nagot-satt-bittra/

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/g2EK9/darfor-lamnar-ymer-svenska-akademin

Citat:
"Mikael Ymer, 18, lämnar den svenska tennisakademin Good to Great.
Enligt Sportbladets uppgifter beror uppbrottet på att parterna haft en olika syn på talangens framtid, delvis vad gäller ekonomiska avtal.
”Jag vill tacka tränarna som har hjälpt mig vid sidan av och på banan för att bli en bättre tennisspelare och att mogna som person”, säger Ymer i ett uttalande."
Senast redigerad av Reggie Hamond 2017-02-23 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in