2015-02-27, 18:39
Medlem
Ny låt från The Hives!
https://www.youtube.com/watch?v=D7heQB5ST3g
Citera
2015-03-11, 09:29
Medlem
MyNameIsTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Ny låt från The Hives!

Den var ok, inte den bästa som dom har gjort. Ingen garage rock direkt, men den kanske växer.
Citera
2015-03-15, 15:19
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Ny låt från The Hives!

Klart godkänt!
Citera
2017-02-14, 22:53
Medlem
pestloppans avatar
Har The Hives bytt basist eller inte? På wiki-sidan verkar det så, men enligt deras officiella hemsida (under rubriken "band") så är Dr Matt Destruction fortfarande med.
Citera
2017-02-15, 09:02
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Har The Hives bytt basist eller inte? På wiki-sidan verkar det så, men enligt deras officiella hemsida (under rubriken "band") så är Dr. Matt Destruction fortfarande med.
2013 dök Johan G. från Randy plötsligt upp på bas, Matt klev tillfälligt(?) år sidan. Hälsorelaterat tydligen. Jag vet inte om han har varit borta helt sedan dess, men tror det. Både när de turnerade som förband till AC/DC 2015 och var med i Musikhjälpen 2016 var det iaf också med Johan.

Det verkar väldigt oklart huruvida Matt bara har tagit en längre paus eller inte. Svenska Wiki har Matt kvar, engelska Wiki har ersatt honom med Johan och hänvisar till en artikel från 2013. Både Hives hemsida och Facebook har som sagt Matt kvar.

Gustafsson replaces Bernvall in 2013 as Bernvall leaves for health reasons

Pelle introduced Johan as the second-best bass player in the world. "You wanted the best, but Dr. Matt Destruction couldn't make it this time, so we got you the second-best instead. His name is Dr. Johan Destructafsson!"

http://www.rollingstone.com/music/pi...131224/0680380
Citera
2017-02-15, 18:39
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
2013 dök Johan G. från Randy plötsligt upp på bas, Matt klev tillfälligt(?) år sidan. Hälsorelaterat tydligen. Jag vet inte om han har varit borta helt sedan dess, men tror det. Både när de turnerade som förband till AC/DC 2015 och var med i Musikhjälpen 2016 var det iaf också med Johan.

Det verkar väldigt oklart huruvida Matt bara har tagit en längre paus eller inte. Svenska Wiki har Matt kvar, engelska Wiki har ersatt honom med Johan och hänvisar till en artikel från 2013. Både Hives hemsida och Facebook har som sagt Matt kvar.

Gustafsson replaces Bernvall in 2013 as Bernvall leaves for health reasons

Pelle introduced Johan as the second-best bass player in the world. "You wanted the best, but Dr. Matt Destruction couldn't make it this time, so we got you the second-best instead. His name is Dr. Johan Destructafsson!"

http://www.rollingstone.com/music/pi...131224/0680380

Tja, det verkar en aning förvirrat det här. Vi får se, de har ju några spelningar inbokade 2017. Men onekligen skumt att Johan inte nämns på deras hemsida, efter att ha spelat med dem i flera år!

Jag har för mig att jag läst eller hört att härvan med Cardigans och de andra tog extra hårt på Matt. Skulle det kunna vara orsaken till hans avhopp?
Citera
2017-02-23, 11:40
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Tja, det verkar en aning förvirrat det här. Vi får se, de har ju några spelningar inbokade 2017. Men onekligen skumt att Johan inte nämns på deras hemsida, efter att ha spelat med dem i flera år!

Jag har för mig att jag läst eller hört att härvan med Cardigans och de andra tog extra hårt på Matt. Skulle det kunna vara orsaken till hans avhopp?

Japp, Matt började må psykiskt dåligt efter att The Hives förlorade mot Cardigans i rätten. Sedan dess har han hållit sig undan. 4 år har nu gått sedan han hoppade av. The Hives låssas som ingenting och turnérar runt med Johan på bas.

Det är högst oklart om Matt känner att en comeback i The Hives är aktuell. Men eftersom han inte spelat med The Hives på 4 år så känns Johan mer som en permanent medlem numera.
Citera
2017-02-23, 13:09
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Japp, Matt började må psykiskt dåligt efter att The Hives förlorade mot Cardigans i rätten. Sedan dess har han hållit sig undan. 4 år har nu gått sedan han hoppade av. The Hives låssas som ingenting och turnérar runt med Johan på bas.

Det är högst oklart om Matt känner att en comeback i The Hives är aktuell. Men eftersom han inte spelat med The Hives på 4 år så känns Johan mer som en permanent medlem numera.

The Hives sa väl själva att Matt var den som antagligen gjort av med minst pengar och därför tog det extra hårt? Jag har för mig att jag läst det i någon dagstidning, men det kan vara helt fel.
Om det stämmer så kanske han helt enkelt inte ens känner för att någonsin återvända. Högst spekulativt från min sida.
Citera
2017-02-23, 16:40
Medlem
Några rykten om när ett nytt album kan tänkas komma?
Citera
2017-03-06, 02:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
The Hives sa väl själva att Matt var den som antagligen gjort av med minst pengar och därför tog det extra hårt? Jag har för mig att jag läst det i någon dagstidning, men det kan vara helt fel.
Om det stämmer så kanske han helt enkelt inte ens känner för att någonsin återvända. Högst spekulativt från min sida.

Det är möjligt. Det kan förklara varför man varken sett eller hört något från honom på flera år nu.
Citera
2017-03-06, 02:04
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross

Lär nog dröja minst ett par år till dess skulle jag tro. De har så höga skulder nu så de kanske inte ens har råd att hänga i studion längre.
Citera
2017-03-06, 10:40
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Bandet lär tydligen dra åt olika håll musikaliskt inför framtiden, så soloalbum eller sidoprojekt från Pelle är tydligen inte en omöjlighet då han känner att han har musik som måste ut.

The Hives‘ frontman ‘Howlin’ Pelle Almqvist has revealed that he is currently considering a solo album or side-project as the band ‘can’t agree’ on what direction to take next.

When asked about the sound of the new tracks, Almqvist replied:
“Yeah, that’s the problem, though. The direction. We can’t really agree. You’d get five different answers from asking five different band members.”

“I’m going to make some sort of album this year, I don’t know what it’s going to be. But I need music to come out.”

When asked if that might be a solo record, he replied:
“I don’t know. Probably not. But something, I need to make something. My fingers are itching. It might be a solo album, I don’t know.”

http://www.nme.com/news/music/the-hi...-album-2001721
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in