2005-02-07, 23:06
Medlem
_R_s avatar
Varför är dom så stora? Något hypade...

Ok att vissa låtar svänger och att Pelle härjar och "har attityd".

Men egentligen? Varför är dom så bra? Otroligt enformiga enligt mig, men kul att det går bra för dem! Minns när Cheap Shots släpptes av Burning Heart och The Hives låtar bara var några man hoppade över...
Citera
2005-02-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _R_

Men egentligen? Varför är dom så bra? Otroligt enformiga enligt mig, men kul att det går bra för dem! Minns när Cheap Shots släpptes av Burning Heart och The Hives låtar bara var några man hoppade över...

Jadu, på tal om cheap shots, The hives var fan bättre på den tiden då man hörde A.K.A IDIOT istället för Walk idiot walk.
Citera
2005-02-07, 23:15
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _R_

Jag håller med till viss del. I begynnelsen, när de släppte sin första skiva och lirade klockan ett på eftermiddagen på Gnällbältsrocken så var det ett av mina favoritband faktiskt. Underbar energi och utstrålning. Men sen hände någonting, albumen efter "barely legal" känns inte alls lika bra, de gick lite åt fel håll rent musikmässigt, åt ett mer slätstruket, poppigt sound som inte klär gossarna så bra. Deras senaste inspelningar kan bara bekräfta mina åsikter. Nu är de inne på en bana de inte behärskar.

Och Pelles tuffa attityd tröttnade vi på nån gång hösten -99.

/perris
Citera
2005-02-08, 18:11
Medlem
lar_berts avatar
Trots att jag borde vara stolt över dem (bor i Fagersta) så är jag bara böjd att hålla med. Jag har tröttnat på Pelles ylande för länge sedan - nu finns det ju betydligt bättre musik härifrån. CDOASS svänger gôtt.
Citera
2005-02-08, 18:32
Medlem
Willy_Wonkas avatar
jag hade säkert helt klart gillat dom mer än vad jag gör nu
om inte bland annat Aftonbladet tjatar om dom hela tiden
samma sak är det med Kent.

fast jag är väl lite kneppig tycker för mycket folk om samma sak måste jag
nästan tvångsmässigt hata istället
Citera
2005-02-08, 20:34
Medlem
Pellenezs avatar
Bara att hålla med! Sveriges mest överskattade band är Kent och the Hives.
Citera
2005-02-08, 20:39
Medlem
boz-fettos avatar
kent är väl fan inte överskattade?? dom är ju bara dåliga

men the hives däremot.. riktigt överskattat med nya skivan
Citera
2005-02-08, 21:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lar_bert
Trots att jag borde vara stolt över dem (bor i Fagersta) så är jag bara böjd att hålla med. Jag har tröttnat på Pelles ylande för länge sedan - nu finns det ju betydligt bättre musik härifrån. CDOASS svänger gôtt.

Det är några av dom som bor kvar i Fagersta va?. Jag gillar dom som fan och dom är jävligt bra live.
Citera
2005-02-08, 21:20
Medlem
Hallaballoobas avatar
Hives rockar!
Jag har dock sett allt från mag-plask-gig (typ när de spelade förband till Stones) till riktigt minnesvärda musikupplevelser (typ Roskilde 2001).
Jag tycker deras plattor håller måttet också - inget som direkt överraskar men frågan är om det alltid behöver göra det när det är rock & roll...?
Citera
2005-02-08, 22:28
Medlem
Agent Coopers avatar
Hives ska ses live och ingenting annat! Tycker inte alls de är överskattade...men klart bäst live alltså.
Kent däremot... fyfan vilken smörja. Jag tål inte Jocke Berg.
Citera
2005-02-09, 05:36
Medlem
lar_berts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Det är några av dom som bor kvar i Fagersta va?. Jag gillar dom som fan och dom är jävligt bra live.

Jodå, det stämmer. För övrigt så skall det vara så att Pelles föräldrar bor i min familjs gamla villa på Regnbågsvägen. Lite stolthet finns det allt kvar och det skall väl erkännas att jag såg dem på Eskilnspelningen*. De stod ute på en flotte och rockade röven av allt levande i närheten. Det var visst någon del av jippot till Vattenskid-SM för några år sedan om jag inte minns fel.

* = Som de flesta säkert redan räknat ut - Eskiln är den lokala plaskpölen/badplatsen.
Citera
2005-02-09, 08:30
Bannlyst
Den där gnälliga jäveln tröttnade man på för ett tag sen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in