Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-23, 00:23
  #13
Medlem
Gertrud1s avatar
Körde på mommyissues och de är inte bara streetsmart på UD de är även streetpsykologer


Citat:
Mommy issues
Trauma caused to a son by a selfish and irresponsible cunt of a mother because she's an insecure idiot. Mommy issues cause significant dysfunction and usually causes men to never be able to trust females for the rest of his life. Usually caused by immature single mothers.
Mike is a misogynist because he has mommy issues.

Touché

Avvisad son
Citat:
Mommy issues
Mommy issues is actually the exact opposite of being a momma's boy. Just like having Daddy issues is the opposite of being a daddy's girl.

A guy who didn't have a mother (figure) or that hasn't had a close relationship to her, lacking motherly care.

This is severe - en kvinna bör lägga benen på ryggen
Citat:
Mommy issues
Somone who has a problem dating women because there mommas boy's and they want everything to be done for them, and you think nobody will ever be as good as your "mommy"
Citera
2017-02-23, 00:27
  #14
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Körde på mommyissues och de är inte bara streetsmart på UD de är även streetpsykologer




Touché

Avvisad son


This is severe - en kvinna bör lägga benen på ryggen
Citera om det är mitt senaste citat du svarar på eller håll dig topic. Blivit feminist igen? Attans, efter allt hårt arbete du lagt ned
Citera
2017-02-23, 00:35
  #15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Fast då är daddy issues en bra psykologisk term för det är knappast vanliga kvinnor som har issuena. Man kan dock uttrycka sig lite annorlunda så det inte blir så svart/vitt som det kan låta. Sedan är det lekmanspsykologi förvisso men tror inte man ska avfärda det helt och hållet. Stereotyper är någorlunda sanna även om det sticker till pk-människor.

Angående det fetade: vad har då mammorna gjort för fel? Alltid är det en kvinna bakom varje katastrof när det gäller familjer om vi ska leka den leken

Det är ju en beteckning för ett dysfunktionellt - icke vuxet förhållningssätt till män, så ja. Man måste bearbeta sin barndom för att vara mogen ett ömsesidigt respektfullt förhållande.

Läser man här på flashback så verkar ingen kvinna vara vuxen utan förväntar sig att mannen skall ta över faderns roll. Visst finns det något i stereotyper, annars skulle vi inte förstå dem, jag menar bara att alla kvinnor har inte samma problem, liksom inte alla män har samma problem.
Det finns också några som har överlevt sin barndom och blivit sunda människor, men jag har ärligt inte sett särskilt många av dem.

Angående bold så har mamman varit för kontrollerande och har inte kunnat hantera sonens frigörelse. Det vi fruktar mest är att bli avvisade, och söner måste avvisa sina mödrar rätt brutalt för att bli fria. Det frestar på ett modershjärta. Den kvinna som inte står ut med detta kommer att trycka på knappar av skuld och skam för att hindra sonen att frigöra sig.
Ett kvinnohat blir då en sk förskjutning (psykologisk försvarsmekanism, och ja det gäller ju så klart manshat också)
Det finns ju en massa sätt för en kvinna att hindra sonen att bli man. Tyvärr så låter många kvinnor sina söner kompensera för det som inte deras fäder ger deras mödrar i form av uppskattning och kärlek. Det blir en alltför nära relation och sönerna känner skuld och skam för att överge sin mamma.
Det finns ju vissa som bor kvar hemma hela livet därför.
Se hur det gick för Norman Bates...

Många män som bär på ett raseri mot kvinnor gör det för att de inte har fått vara arg på sin mor. Att det var värre förr är ju för att det var så auktoritärt. Barn blev ju slagna och misshandlade av föräldrarna, kuvade, så klart de inte vågar frigöra sig.
Misshandel och kränkningar byggs upp som ett inre raseri.
Kan individen inte sätta ord på det, och bearbeta var det kommer ifrån, så är risken stor att det drabbar fel person. Kvinnomisshandel är ett klockrent exempel på det.
De män som mördar kvinnar har haft ett komplicerat förhållande till sin mor.
De som haft ett komplicerat förhållande till sin far, gör andra grejer. Blir terrorister tex.
Eller Hitler

Givetvis går det här att överföra på rabiata manshatande feminister.
Vreden kommer någonstans ifrån.
Alltid.

Det uttryck den tar säger något om människans berättelse. Vi är resultatet av våra relationer.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2017-02-23 kl. 00:38.
Citera
2017-02-23, 00:36
  #16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Citera om det är mitt senaste citat du svarar på eller håll dig topic. Blivit feminist igen? Attans, efter allt hårt arbete du lagt ned

Men skärp dig, världen är inte svart/vit. Psykologiska mekanismer gäller båda könen, de tar sig bara lite olika uttryck.

Du får väl säga till om du behöver en "safe zon" fri från INTJ's
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2017-02-23 kl. 00:40.
Citera
2017-02-23, 00:48
  #17
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Men skärp dig, världen är inte svart/vit. Psykologiska mekanismer gäller båda könen, de tar sig bara lite olika uttryck.

Du får väl säga till om du behöver en "safe zon" fri från INTJ's
Nej, stupid. Topic är daddy issues och du beter dig inte som en INTJ. En INTJ hade inte dummat sig såhär
Citera
2017-02-23, 01:01
  #18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Nej, stupid. Topic är daddy issues och du beter dig inte som en INTJ. En INTJ hade inte dummat sig såhär

Jag förklarade grundligt vad Issues står för eftersom det så lätt mynnar ut i fria fantasier om kvinnan som en annan art. Ond bedräglig trolös och med uppsåtet att suga musten ur mannen. Den skenbilden har inget med frågeställningen att göra. Utan det handlar om barndomen.

Är det tabu att även män har en barndom?
Att även den får konsekvenser?

En INTJ vill att ett resonemang skall hålla framlänges baklänges och lateralt. Vi letar inte fakta för att stödja vår egen åsikt.
Vi letar fakta intresselöst.

Men du vill inte bli störd med fakta för du har redan en åsikt
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2017-02-23 kl. 01:03.
Citera
2017-02-23, 01:38
  #19
Medlem
Alla har oavslutade relationer från barndomen - besvikelser, saknaden, smärtsamma minnen. Daddy issues, är, precis en sådan relation som inte är helt igentäppt. Freud hade tidigt i sin karriär huvudbry över detta problem: många av hans kvinnliga patienter blev förälskade i honom. Han trodde att han visste vad som hände: uppmuntrade av honom, så började de gräva i sin barndom, vilket naturligtvis var källan till deras sjukdom eller neuros. Hon berättade om hennes relation med sin far, hennes tidigaste upplevelser av ömhet och kärlek, och även besvikelser och avvisandes. Processen rörde upp starka känslor och minnen. På sätt och vis skulle hon transporteras tillbaka till sin barndom.

Freud lyckades förstärka denna effekt än mer genom att själv inte säga så mycket och gjorde sig lite kall och avlägsen, även om han verkade vara vårdande, med andra ord, som en traditionell fadersfigur. Under tiden låg kvinnan på en soffa i ett passivt läge, för att duplicera rollerna mellan förälder och barn. Så småningom skulle hon börja att rikta några av de förvirrade känslor hon hade mot Freud själv. Ovetande om vad som hände så började hon relatera till honom som till sin far. Freud kallade detta fenomen för "överföring", och det skulle bli en aktiv del av hans behandling. Genom att få patienterna att överföra en del av sina undertryckta känslor på terapeuten så kunde han föra upp deras problem i det fria, där de kan behandlas på en medveten nivå.

Studera(och observera) andra människors relationer så kommer du att stöta på ovannämnda 'mall' genomgående. Det är tämligen väldigt förekommande.
__________________
Senast redigerad av Cordona 2017-02-23 kl. 01:47.
Citera
2017-02-24, 03:20
  #20
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Daddy issues är helt enkelt när en tjej inte vill TA ANSVAR!

HON VÄGRAR att växa upp!

Hon vill ha en FADERSGESTALT att LUTA SIG TILLBAKA MOT!

HON vill ha en EXTRAPAPPA!

Hur vanligt är detta då?

JO!

Lika vanligt förekommande som antal tjejer!
Hahahha fy! Om det du skriver stämmer så vet jag äntligen vad det är för fel på mej
Citera
2017-02-24, 06:43
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Kan ni nämna några daddy issues och vilken issue är den vanligaste av dom?

Hon är "pappas flicka", och har en pappa som alltid hjälper henne med allt, och försöker ge henne allt hon pekar på. Bortskämd av pappan både materiellt och emotionellt då pappan skyddat henne från allt som hon ansett minsta obehagligt. Pappan har alltid vart där, alltid älskat henne villkorslöst hur jävlig hon än har vart och hon letar efter en man som påminner om hennes pappa. Ofta kopplat med en svårare relation till sin mamma där mamman setts mer som en konkurrent till pappas uppmärksamhet än som en förälder.
Citera
2017-02-24, 06:59
  #22
Medlem
MLEs avatar
Kan vara då det finns många syskon och dessa upplever sig mera eller mindre konkurrera om uppmärksamheten. Och fadern blir en slags "idol".
Citera
2017-02-24, 15:25
  #23
Medlem
TrikkFukks avatar
Uppmärksamhetsbehov och rädsla för att bli lämnad är väl de mest utmärkande varningssignalerna?
Citera
2017-02-25, 06:58
  #24
Avstängd
Faceboknejtacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Kan ni nämna några daddy issues och vilken issue är den vanligaste av dom?


God morgon.
Jag har varit med fantasik många kvinnor slutade räkna vid 120 det är så klart många mer.
Fattar inte vad TS är ute efter? de flesta jag har varit med är i min ålder.

Jag minns en flicka som var väldigt ung hon hade med sig en killkompis hem till mig och efter en stund så litade hon på mig och
och skickade hem honom detta var 2004 hon gick i gymansiet.

Jag var över 36år vi hade sex och jag vet att ingen i tråden frågar efter hur det är?
Men det var inget för mig det kändes det som hon ville ligga med en gammal person för att veta hur det kändes?

Det finns Svenska killar som aldrig kan få en brud dom träffar 30 år yngre tjejer i Thailand.
Jag fick ligga med en så ung flicka gratis. Dagen efter så frågade jag om jag fick bjuda på frukost men jag var glad att hon tackade nej och stack så snabbt.

Jag har dragit över massor av brudar som är 10år yngre men dom har aldrig haft suget efter en pappa?
En av mina bästa vänner är 53 och han är ihop med en Svensk tjej som är 34 jag skulle aldrig vilja byta har precis blivit av med mitt sista underhåll på 1400 spänn i månaden.
Man betalar tills dom är 19 jag låg på 2900kr/mån i över 15år.
Ja så är det så kör med kondom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback