Citat:
Ursprungligen postat av
r_o_n
Hästsexfallet: Ljungbymannen får dagsböter
LJUNGBY Dagsböter på 3 500 kronor blir domen för den man i 70-årsåldern som hade sex med en häst på en gård utanför Ljungby i augusti förra året.
Artikel i lokaltidningen:
http://www.smalanningen.se/article/hastsexfallet-ljungbymannen-far-dagsboter/
Jag vet inte om mannens identitet har framkommit i tråden ännu, men det finns ju säkerligen en hel del personer i närområdet som vet vem han är. Förutom det rent felaktiga i att ha sex med en häst, så får man ju även ta med i beräkningen att mannen är i 70-årsåldern och troligtvis, när han går bort om inte så många år, kommer att bli ihågkommen som ''gubben som satte på en häst.'' Nog för att han kanske förtjänar det, men kul sätt att bli ihågkommen, liksom. Oavsett vad han har gjort hittills i livet, så överskuggas dessa handlingar - bra eller dåliga - av det faktum att han, mot slutet på sitt liv, blev dömd för att ha haft sex med en häst. Fler citat från artikeln:
Citat:
Mannen höll med båda sina händer mot hästens bakdel och stötte mot hästen med sitt könsorgan/kropp, konstaterar rätten. Därmed får man anse att han utnyttjat hästen kropp, enligt rätten.
Citat:
Det var i augusti förra året som en kvinna möttes av en hemsk syn när hon kom ut i hagen på gården utanför Ljungby där hon bor.
– Jag kom på en äldre man med att hålla på med en av mina hästar. Han hade gått in i hagen och hade tidelag med ett sto, det var helt förfärligt att se. Jag blev rädd och jättechockad och sprang därifrån, berättade kvinnan i Smålänningen.
Kvinnan ropade på sin sambo som befann sig i stallet, då sprang mannen ut i skogen. En stund senare hittade paret en parkerad bil och efter att ha väntat där en stund dök mannen upp och man höll honom kvar på platsen tills polisen anlände.