2017-02-22, 08:55
Medlem
Möjligt men Mona har en märklig insyn i känsliga ämnen och ingen vågar eller har kritiserat henne på allvar...
Citera
2017-02-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Mona har helt klart någon typ av hållhake på sossarna...Palme mordet? Lindh? besvärliga fakta kring regering och statsråd?

Knappast bara hållhakar på sossarna. MS har haft massiv uppbackning; t.ex. Mona Sahlin förordnades av regeringen till Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism i juli 2014.

Carl Bildt verkar fungera som samordnare mellan MS och de i etablissemanget som är betjänta av hennes tystnad:
"Jag önskar Mona Sahlin nya möjligheter i livet. Hon var en för många inspirerande och ofta modig person i vårt politiska liv." 08:40 - 21 feb 2017 Carl Bildt @CBildt

”Faktum är att Bildt till och med försökt få in Sahlin på flera olika toppjobb sedan hon fick lämna Socialdemokraterna efter valförlusten 2010.”
http://nyheter24.se/nyheter/politik/724017-mona-sahlins-hemliga-vanskap-med-carl-bildt

Färdigskrivna förseglade memoarer redo att publiceras är den bästa livförsäkringen...
Senast redigerad av Externalist 2017-02-22 kl. 09:12.
Citera
2017-02-22, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Den här tanten är obsolet. Hon var intressant som potentiell statsminister för 10-15 år sedan, i samma generation som Anna Lindh och den där närsynta kärringen som jag glömt vad hon heter... Wallström!....Låt minnet av Mona Sahlin begravas och koncentrera fokus på svetsministern. Han är nog inte lika ohederlig som Sahlin, men lika korkad.

Får man fråga på vilket sätt våran statsminister är korkad?
Citera
2017-02-22, 09:40
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowChild

På alla sätt.
Citera
2017-02-22, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
På alla sätt.

Men kan du nämna något mer konkret varför du tycker så?
Citera
2017-02-22, 09:50
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Men kan du nämna något mer konkret varför du tycker så?

Denna tråd är väl Mååånas?
Citera
2017-02-22, 09:56
Medlem
tegeltaks avatar
Det som gör mig mest förbannad är att hon ser sig själv som ett offer. Alltid nån annans fel att hon beter sig som hon gör. Skriv falska intyg. Ge fan i att betala skatt. Mygla in dottern. Men STÅ för skiten! Visa lite ryggrad!
Citera
2017-02-22, 10:21
Medlem
Stones avatar
Jag tycker bara synd om Mona Sahlin. Bra debatör i sina unga dagar men som gick förlänge i den Socialdemokratiska skyddande verkstaden. Hon fjärmades från verkligheten och tappade fotfästet. Allt detta såg journalister som inte tyckte hon var lämplig som statsminister och punkterade ballongen under "Tobleroneaffären".

Hon är en människa med fel och brister.
Citera
2017-02-22, 10:34
Medlem
Beatriceaurores avatar
Hur man kan göra såna här vansinniga tabbar är obegripligt. Troligen hänger intyget om fantasilönen för väktaren ihop med hennes passion för karln, men det räcker inte. Har Mona alkoholproblem?
Citera
2017-02-22, 10:42
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Om det nu är från en husförsäljning, hur kan man missa vinstskatten?
Troligen på samma vis som man kan missa parkeringsböter, fordonsskatt, bilbesiktning, kreditkortsfakturor etc. etc. i all oändlighet...
Citera
2017-02-22, 10:44
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Dessutom, det här är ju ett slags "plea bargain" vilket inte ska förekomma i svensk rätt. Finns inget lagstöd för sådana arrangemang, men sånt kan man tydligen strunta i när det handlar om Måååna.
Ursäkta att jag upprepar mig här, men jag vill väldigt gärna ha synpunkter på detta. Det kan ju potentiellt bli en större skandal än ursprungsaffären.
Citera
2017-02-22, 10:54
Medlem
Citat:

Du hör väl hur taffligt han pratar och hur illa påläst han är om det kommer frågor utanför manus. Man kan dock inte begära för mycket av en person vars högsta utbildning är en AMS-kurs i svetsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in