2017-02-22, 04:57
Avslutad
Kajsa Hultin heter en ung kvinna från Oxelösund som jag tidigare inte hört talas om. Av en ren händelse råkade jag få upp en bild i en sökmotor från hennes Instagramkonto och sen var jag fast. Jag har fan scrollat i en timme nu, bland säkert tusen bilder som dokumenterar hennes liv in i minsta detalj.
https://www.instagram.com/kobranhuggertill/

Det är en förskräcklig resa, från vanlig ung och hyfsat söt tjej till att några år senare ha förfallit till ett glåmigt fläskpaket som visar både fettpattar och orakade ben på utmanande provokativa nakenbilder.

Det är cirka tre år mellan de här bilderna.
Kajsa sminkad med klänning för några år sedan
Kajsas kulturmarxistiska äckelkollage (idag)
Kajsa särar duktigt

Ett tiotal bilder ner på Instagramkontot finns ett filmklipp där hon hoppar och studsar i en lös hudfärgad trikå. Hon har ingen BH och fläsket och pattarna hoppar och skumpar som gelé i en alldeles för stor strumpa.

När hon inte med illa dold förtjusning visar upp sina hudbristningar och sitt krulliga intimhår så visar hon upp bilder på sin mat. Kvinnan verkar ha en skräpmatsfetisch. Det är en ständigt pågående orgie i flottyrmunkar, pommes, pizza, glass, grädde, sylt, kebab, kanelbullar och läsk. Inte helt oväntat har tjejens vikt exploderat de senaste åren, jag tror inte att jag överdriver om jag påstår att hon lagt på sig tjugofem kilo på ett par års tid. Kilon som hon stolt visar upp på bilder där hon kryper ihop endast iklädd trosor så att degmagen ska vecka sig riktigt ordentligt och där hudbristningarna lyser som röda lakritsremmar mot vit snö.

Det är en uppvisning i kulturmarxistiskt degenerering, extremfeministiskt vansinne och identitetsvänster som inte bara tar sig uttryck i bild utan även i text. Sedan något år tillbaka har Kajsa helt slutat skriva han och hon, istället är det hen för hela slanten. Hon skriver heller aldrig man, som i "man borde göra detta". Istället används det obegripliga "en" konsekvent.

Naturligtvis är Kajsa extremvänster. Hon pendlar mellan Vpk och Fi, men inför valet 2014 valde hon enligt egen utsago "med hjärnan". Det fick alltså bli Vpk. Samtidigt hoppades hon att "rasisterna" inte skulle få några röster, något hon något senare grät ut över att de faktiskt fick. Givetvis känner hon själv inte några blattar. Trots att hemorten Oxelösund bara ligger ett stenkast från exempelvis kulturberikade Södertälje finns det inte en enda svarting på någon av hennes typ tusen bilder.

Kajsa är märkligt nog gift. Förvisso med en fet och skallig liten kille som ser väldigt snäll men också väldigt hunsad ut, men dock. Jag undrar vad han, trots hans tunnformade kroppshydda, tycker om att hans söta blonda tjej bara på några år har förvandlats från lilla medelsvensson-Kajsa till Lady Dahmers mer vulgära kopia? Kajsa är som en fetare variant av extremfeministen Fanny Åström.

Givetvis hyllas Kajsa i media och får vältra sig i beröm om att hon är "kroppspositiv" och "modig". I en stor artikel får hon gråta ut om att hon får möta hat och mobbing från "rasister och troll". Ja, lägger man ut tusen bilder på sin feta mage på Instagram så får man nog vackert finna sig i att folk pekar och skrattar.
http://www.sn.se/personligt/kajsa-fran-oxelosund-hyllas-for-sitt-instagramkonto-visar-sin-kropp-som-den-ar/

Det här är en stilstudie i kulturmarxism och identitetsvänsterbeteende. Vi har den sedvanliga unga naiva skolflickan som snärjs av locktonerna i vänsterns så kallade Girl Power och sedan vidtar en allt brantare nedåtgående spiral av snusk, medveten förfulning, hyllande av osunda kroppsideal som inbegriper bristfällig hygien och övervikt, sinnessjukdom, tvångstankar, ohälsosamt beteende och provokativa utfall. Allt hon gör sker för att hon vill bli sedd. Går det inte att vara sötast eller flickigast så kan man åtminstone bli fetast och äckligast. Oavsett vilket, folk tittar och hon hamnar i rampljuset. För ingen kan väl på fullaste allvar mena att tjejen mår psykiskt bättre idag än för 3-4 år sedan när hon startade Instagramkontot?

Så, är Kajsa en extremist i ordets rätta bemärkelse eller är hon vanligare än vad många av oss som inte har några anläggningsytor med den här vänstervärlden vill tro? Vad säger Flashback?
Citera
2017-02-22, 05:21
Medlem
Det var en studie i förfall, minst hundra bilder på munkar, chips och annat onyttigt. Inte en enda bild på något nyttigt.

Diabetes inom en snar framtid.
Senast redigerad av blacksvart 2017-02-22 kl. 05:37.
Citera
2017-02-22, 05:29
Medlem
beardbraids avatar
Jag, som är en vuxen man som är van att se vuxna kvinnor näck, är inte det minsta chockad. Dom ser faktiskt ut så där i snitt, speciellt efter nåt barn. Vad folk tycker är attraktivt kan variera väldigt mycket (det finns alltså en liten chans även för TS att nån gång se nakna tjejer live!) och Kajsa behöver knappast TS tillåtelse att lägga upp bilder på sig själv om hon vill göra det.

Man behöver faktiskt inte ens vara feminist för att förstå av den barnsligq trådstarten att nån fått det surt i röven av rönnbären. Dock är instagraminnehållet rätt förutsägbart dår kroppspositiva går 13 på dussinet.
Citera
2017-02-22, 06:19
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag, som är en vuxen man som är van att se vuxna kvinnor näck, är inte det minsta chockad. Dom ser faktiskt ut så där i snitt, speciellt efter nåt barn. Vad folk tycker är attraktivt kan variera väldigt mycket (det finns alltså en liten chans även för TS att nån gång se nakna tjejer live!) och Kajsa behöver knappast TS tillåtelse att lägga upp bilder på sig själv om hon vill göra det.

Man behöver faktiskt inte ens vara feminist för att förstå av den barnsligq trådstarten att nån fått det surt i röven av rönnbären. Dock är instagraminnehållet rätt förutsägbart dår kroppspositiva går 13 på dussinet.

Nja. Kan inte hålla med om att den här tjejen skulle representera snittet för en post-barnafödande kvinna. Visst att några extra mammakilon kan hänga kvar ganska länge men den här tjejen är ju VÄLDIGT fet. Hon ser ju gravid ut nu. Och visst ligger skönheten i betraktarens ögon men va fan...
Senast redigerad av 9797 2017-02-22 kl. 06:39.
Citera
2017-02-22, 06:28
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:

Jag blir inte heller det minsta provocerad av att se Kajsa lägga upp dom här bilderna. Om hon vill och tycker det är kul att göra det så är det helt okej med mig.

Däremot så fattar jag inte varför du försöker få det att låta som om alla/dom flesta ser ut sådär och om man är en vuxen man så vet man att det är så? Fetma/övervikt är en sjukdom och jag kan iallafall säga att dom tjejer jag har varit med inte har sett ut sådär. Det är ju uppenbart att den här tjejen inte tar hand om sin kropp.
Senast redigerad av edm4life 2017-02-22 kl. 06:30.
Citera
2017-02-22, 06:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Det är ju uppenbart att den här tjejen inte tar hand om sin kropp.
Det är dessutom uppenbart att den här tjejen gör ett stort nummer just av att hon inte tar hand om sin kropp. Hennes frossande i socker och kalorier varvat med märkliga hopkrupna selfies där bildäcken väller fram över troslinningen ÄR INTE NORMALT, oavsett vad den vite riddaren beardbraid säger.

Även jag har sett min beskärda del av nakna kvinnor genom åren och de har aldrig någonsin sett ut som Kajsa. Att Kajsas kroppsform verkar utgöra normen för beardbraids kvinnor säger mer om vad det är för avdankad andrasortering han tvingas hålla till godo med.

Misstolka mig inte, jag har inget emot en kurvig kvinna med former och jag föredrar en kvinna med lite kött på benen framför en spinkig stylta med en kropp som en tonårspojke, men allt handlar om hur man framställer det man har. Kajsa skulle kunna göra så oerhört mycket mer än vad hon gör med det hon har, men hon väljer att äckla sig som något slags identitetsvänsterpolitiskt statement. En vettig BH, en klänning, en frisyr som inte ser ut att vara hemklippt av en konstfackstudent och en liten dutt smink i nyllet (alltså inte clownmålning med knallröda läppar) hade lyft Kajsa något oerhört. Istället väljer hon att se ut som en luffare i spandextajts och en lumpig gammal kofta när hon vräker i sig ostbågar och pommes frites direkt ut påsen.

Det är vidrigt att betrakta och det är precis den reaktionen som bekräftelsetorsken Kajsa eftersöker eftersom hon då får ännu en anledning att rulla in sig i sin grådassiga offerkofta om "näthat" och "mobbare".
Senast redigerad av Arkhamist 2017-02-22 kl. 06:48.
Citera
2017-02-22, 06:52
Medlem
Europes avatar
Citat:

För det första är jag lite skeptisk till sanningshalten i det du skriver. Jag har ändå varit med rätt många dussintals kvinnor i mitt liv, samt ytterst få av dem har varit i tonåren ens när jag själv var i tonåren (redan då träffade jag kvinnor i åldern 16-35 år), men jag skulle nog inte påstå att de kvinnor jag har varit med varken generellt eller i snitt har sett ut så. Sedan är det förvisso väldigt sant att nästan inga av dem har haft flera (eller ens ett) barn. Jag har länge misstänkt att många kvinnor tar rätt mycket stryk utseendemässigt av att skaffa barn, åtminstone om man samtidigt inte är fysiskt aktiv och äter någorlunda sunt, efter att under senare år sett bilder på många gamla skolkamrater o.s.v. Jag menar, nog ser jag rätt svullen, skrynklig och utlevad ut själv, men...vi talar om rätt stor gradskillnad i åldrande.

Men nu var väl ämnet knappast någon slags skönhetstävling? TS tar ju i rätt hög grad upp ett beteendemönster, snarare än att det handlar om utseende i sig. Oavsett hur man ser ut, så är det väl inte uppenbart att man för den skull tar nästan rena nakenbilder på sig själv i enorma mängder och postar dem offentligt? Inte ens om man har en snygg kropp? Det är väl även uppenbart att personen ger sken av att handlingen skulle uppfylla någon djupare mening än att bara uppfylla en inre drift av att få visa upp sig för främmande människor? Samt att det inte handlar om något unikt beteendemönster, utan har gått att se en del av under senaste åren, d.v.s. ett solklart fall av härmning, en av de starkaste drivkrafterna för diverse olika sorters mänskligt beteende? Samt att flera av de som ägnar sig åt detta beteende även försöker formulera någon slags ideologisk motivering till sitt agerande?

Rimligtvis duger det inte för oss lite mer begåvade att försöka reducera sådana beteendemönster enbart till att det skulle vara "naturligt" eller något annat imbecillt. Det finns rimligtvis ännu mer "naturliga" beteenden, t.ex. att ha sex, men det innebär inte automatiskt att folk skulle t.ex. offentligt posta bilder på när de har sex, att en mamma börjar sälja sex till en massa främmande män o.s.v. Lika lite är det meningsfullt att poängtera att något är tillåtet, om det inte finns någon misstanke om att det är olagligt. Det mesta här i livet är tillåtet, men det innebär varken att stora grupper av människor skulle ägna sig åt något bara för att det är tillåtet, eller att närmast någon skulle uppfatta det som meningsfullt att ens överväga att ägna sig åt det. Som jag uppfattade TS inlägg, så handlar det inte om den enskilda personen i sig, utan om ett vanligare förekommande beteende och en bunt föreställningar som är kopplade till det. Så låt oss nu försöka höja diskussionsnivån lite grann.
Citera
2017-02-22, 06:55
Medlem
Cleetus187s avatar
Tycker synd om hennes unge som växer upp med en mamma som lägger ut dessa bilder. Varför är det så viktigt att visa upp en otränadkropp när man är fet? Förstår inte poängen

Tydligen är det poppis bland vänstermänniskor speciellt tjejer och dom flesta verkar vara just feta
Citera
2017-02-22, 06:56
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det är dessutom uppenbart att den här tjejen gör ett stort nummer just av att hon inte tar hand om sin kropp. Hennes frossande i socker och kalorier varvat med märkliga hopkrupna selfies där bildäcken väller fram över troslinningen ÄR INTE NORMALT, oavsett vad den vite riddaren beardbraid säger.

Även jag har sett min beskärda del av nakna kvinnor genom åren och de har aldrig någonsin sett ut som Kajsa. Att Kajsas kroppsform verkar utgöra normen för beardbraids kvinnor säger mer om vad det är för avdankad andrasortering han tvingas hålla till godo med.

Misstolka mig inte, jag har inget emot en kurvig kvinna med former och jag föredrar en kvinna med lite kött på benen framför en spinkig stylta med en kropp som en tonårspojke, men allt handlar om hur man framställer det man har. Kajsa skulle kunna göra så oerhört mycket mer än vad hon gör med det hon har, men hon väljer att äckla sig som något slags identitetsvänsterpolitiskt statement. En vettig BH, en klänning, en frisyr som inte ser ut att vara hemklippt av en konstfackstudent och en liten dutt smink i nyllet (alltså inte clownmålning med knallröda läppar) hade lyft Kajsa något oerhört. Istället väljer hon att se ut som en luffare i spandextajts och en lumpig gammal kofta när hon vräker i sig ostbågar och pommes frites direkt ut påsen.

Det är vidrigt att betrakta och det är precis den reaktionen som bekräftelsetorsken Kajsa eftersöker eftersom hon då får ännu en anledning att rulla in sig i sin grådassiga offerkofta om "näthat" och "mobbare".

Jag håller med. Tycker det är tråkigt när personer försöker göra uppmärksamhet på sin egen ohälsa.

Tycker verkligen att det är bra att man står för den man är och accepterar sin egen kropp men man ska ju också ta hand om den och på Kajsas instagram verkar det ju som hon mest äter pizza, chips och donuts vilket försätter henne i riskzonen för t.ex hjärt och kärlsjukdomar samt diabetes.
Citera
2017-02-22, 07:21
Bannlyst
Citat:
Nej, jag är bara vuxen och klarar alldeles bra att etablera sexuella relationer med bägge könen utan att göra avkall på mig själv. Vi MÄN, till skillnad från er POJKAR, behöver inte spela en massa fåniga spel för att få till det.

Kan beros just på att du siktar på det trasiga godset. De som vi män håller oss borta ifrån då vi vet vad det innebär att idka samlag med sådana diagnoser. Kaka söker maka/kaka white knight?
Citera
2017-02-22, 07:59
Medlem
Att man inte skäms när man är fet. Hela grejen med att alla ska acceptera sin kropp och hur man ser ut verkar gå ut på en acceptans för att man är LAT. Det är ju jävligt skönt att vara lat och äta snask... Får man hejarrop på insta så ökar direkt inte incitamenten att ändra sin situation och sluta vara äcklig.
Någon som vill starta hashtag #slutavaraäcklig?
Senast redigerad av K. 2017-02-22 kl. 08:00. Anledning: Stavfel
Citera
2017-02-22, 07:59
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Nja. Kan inte hålla med om att den här tjejen skulle representera snittet för en post-barnafödande kvinna. Visst att några extra mammakilon kan hänga kvar ganska länge men den här tjejen är ju VÄLDIGT fet. Hon ser ju gravid ut nu. Och visst ligger skönheten i betraktarens ögon men va fan...

Du har givetvis helt rätt. Det är osäkra småpojkar på flashback som avgör när mammakilona senast skall vara borta samt hur många dessa bör vara. Ungen dör ju liksom inte av att ligga och skrika en halvtimme medan mamma gör sit-ups.

Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Jag blir inte heller det minsta provocerad av att se Kajsa lägga upp dom här bilderna. Om hon vill och tycker det är kul att göra det så är det helt okej med mig.

Däremot så fattar jag inte varför du försöker få det att låta som om alla/dom flesta ser ut sådär och om man är en vuxen man så vet man att det är så? Fetma/övervikt är en sjukdom och jag kan iallafall säga att dom tjejer jag har varit med inte har sett ut sådär. Det är ju uppenbart att den här tjejen inte tar hand om sin kropp.

Är det verkligen allas skyldighet att vara så hälsosamma som möjligt hela tiden? Nåt säger mig att det inte är oro över hennes hälsa som är ursprunget till tråden....

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist

Och du väljer att hoppa rakt på hennes bete och ge henne rätt. Du har alltså skapat minst tre Kajsa till.
Personligen tycker jag Kajsas största estetiska problem är hennes ansikte som sett för jävligt ut hela tiden. Dock förstår jag liksom inte vad jag skulle få ut av att starta en tråd om hur ful nån jag inte känner är. Det blir liksom bara sorgligt. Menar inte låta så irriterad, men män som du som har koll på smink och dammode kan vara lite irriterande för oss mer manligt kodade. Jag ligger inte med fjollig andrasortering som dig och bryr mig inte om mello heller. Fatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
För det första är jag lite skeptisk till sanningshalten i det du skriver. Jag har ändå varit med rätt många dussintals kvinnor i mitt liv, samt ytterst få av dem har varit i tonåren ens när jag själv var i tonåren (redan då träffade jag kvinnor i åldern 16-35 år), men jag skulle nog inte påstå att de kvinnor jag har varit med varken generellt eller i snitt har sett ut så. Sedan är det förvisso väldigt sant att nästan inga av dem har haft flera (eller ens ett) barn. Jag har länge misstänkt att många kvinnor tar rätt mycket stryk utseendemässigt av att skaffa barn, åtminstone om man samtidigt inte är fysiskt aktiv och äter någorlunda sunt, efter att under senare år sett bilder på många gamla skolkamrater o.s.v. Jag menar, nog ser jag rätt svullen, skrynklig och utlevad ut själv, men...vi talar om rätt stor gradskillnad i åldrande.

Men nu var väl ämnet knappast någon slags skönhetstävling? TS tar ju i rätt hög grad upp ett beteendemönster, snarare än att det handlar om utseende i sig. Oavsett hur man ser ut, så är det väl inte uppenbart att man för den skull tar nästan rena nakenbilder på sig själv i enorma mängder och postar dem offentligt? Inte ens om man har en snygg kropp? Det är väl även uppenbart att personen ger sken av att handlingen skulle uppfylla någon djupare mening än att bara uppfylla en inre drift av att få visa upp sig för främmande människor? Samt att det inte handlar om något unikt beteendemönster, utan har gått att se en del av under senaste åren, d.v.s. ett solklart fall av härmning, en av de starkaste drivkrafterna för diverse olika sorters mänskligt beteende? Samt att flera av de som ägnar sig åt detta beteende även försöker formulera någon slags ideologisk motivering till sitt agerande?

Rimligtvis duger det inte för oss lite mer begåvade att försöka reducera sådana beteendemönster enbart till att det skulle vara "naturligt" eller något annat imbecillt. Det finns rimligtvis ännu mer "naturliga" beteenden, t.ex. att ha sex, men det innebär inte automatiskt att folk skulle t.ex. offentligt posta bilder på när de har sex, att en mamma börjar sälja sex till en massa främmande män o.s.v. Lika lite är det meningsfullt att poängtera att något är tillåtet, om det inte finns någon misstanke om att det är olagligt. Det mesta här i livet är tillåtet, men det innebär varken att stora grupper av människor skulle ägna sig åt något bara för att det är tillåtet, eller att närmast någon skulle uppfatta det som meningsfullt att ens överväga att ägna sig åt det. Som jag uppfattade TS inlägg, så handlar det inte om den enskilda personen i sig, utan om ett vanligare förekommande beteende och en bunt föreställningar som är kopplade till det. Så låt oss nu försöka höja diskussionsnivån lite grann.

Kroppspositivitetsrörelsen är lika tröttsam och endimensionell som den här tråden då bägge försöker utgå ifrån att det skulle finnas ETT skönhetsideal.
Jag vidhåller att hon har en ganska genomsnittlig kropp för nån som har en unge under året. Fan jag gick själv upp nåt kilo när ungarna var spädbarn, och som icke ammande förälder brukade jag ändå ta lite tjack ibland för att orka med.
Lustigt att du tar upp sexarbete och porr då både jag och mina barns mor tidigare sysslat med bägge, men som du säger är det nog bara folk med intresse och självförtroende och utan autismspektrumstörning som skall syssla med sånt. Men min livsstil hade nog passat bättre Böhmen än i Axel Sandemoses berömda fiktiva by.
Jag skiter faktiskt ganska långt i om andra uppfattar mina livsval som vettiga eller meningsfulla. Att du tycker det är vettigt och meningsfullt att ägna dyrbar livstid på att försöka höja diskussionsnivån i en tråd där en icke-offentlig namngiven person redan i rubriken beskrivs som "bindgalen fläskbomb" kommer jag nog aldrig att förstå. Men jag skulle aldrig komma på tanken att kritisera dig för det, bara för att jag har valt att skaffa barn, jobb och ett liv i stället.

Bye!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in