2017-02-21, 17:14
Medlem
stibkloFs avatar
Patetisk gubbe. Stämde Just D för att de använt den traditionella låtslingan till "var tog den lilla loppan vägen" - när gubben själv snott den!
Citera
2017-02-21, 17:47
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Man plågades av Varm Korv Boogie när man var liten. Jag antar att Owe är vänster eftersom han ogillar Trump?

Ehh, Carl Bildt ogillar Trumpen. Är han också vänster ?
Citera
2017-02-21, 19:02
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Patetisk gubbe. Stämde Just D för att de använt den traditionella låtslingan till "var tog den lilla loppan vägen" - när gubben själv snott den!

Var har Owe snott den ifrån?
Citera
2017-02-21, 19:26
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja man kan ju undra, melodin är ju inte ens likadan på något vis.
Men varför ens bry sej i barn. Dessutom så hette den "Vart tog den stygga lilla loppan vägen"

Just De sjöng ju om en flicka! Men det förstår ju inte barn som inte ens var våta bakom öronen då.
Senast redigerad av Avva66 2017-02-21 kl. 19:31.
Citera
2017-02-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF

..men vaddå??? det är väl inte så lätt hålla reda på vilka låtar man snott och inte snott så här långt efteråt...han hade väl för sig att låten tillhörde dom han skrivit själv!!!?
Citera
2017-02-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55

Den är starkt inspirerad av en traditionell melodi som heter The naughty little flea.

Owe är känd i musikerkretsar för att vara otrevlig och omöjlig att jobba med, kan jag säga. Han är dessutom inte västergubbe som någon tidigare undrade utan det motsatta. Nu kanske han ändrat sig på senare år, det vet jag inget om, men förr i tiden var han i alla fall fientlig till allt nytt, t ex då invandrare. Hörs väl lite på den här låten t ex:

https://www.youtube.com/watch?v=drXDFQaok1U
Citera
2017-02-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Den är starkt inspirerad av en traditionell melodi som heter The naughty little flea.

Owe är känd i musikerkretsar för att vara otrevlig och omöjlig att jobba med, kan jag säga. Han är dessutom inte västergubbe som någon tidigare undrade utan det motsatta. Nu kanske han ändrat sig på senare år, det vet jag inget om, men förr i tiden var han i alla fall fientlig till allt nytt, t ex då invandrare. Hörs väl lite på den här låten t ex:

Det gällde ju bara dom som kom hit för att göra jävelstyg...åldringsrånare och andra...i så fall..vaddå???
Citera
2017-02-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Det gällde ju bara dom som kom hit för att göra jävelstyg...åldringsrånare och andra...i så fall..vaddå???

Men visst. La ingen direkt värdering i det. Ville bara visa att han inte var vänstergubbe
Citera
2017-02-21, 22:02
Bannlyst
Citat:

Hans låt "varm korv boogie" var ju dock en låt i protest med skämtsam ton för arbetaren som "hade låda på magen, det gillas inte av lagen", så jag är lite konfundersam till hans politiska tillhörighet.

För övrigt, verkar han vara riktigt skön och ha humor. Han verkar dessutom väldigt påläst och allmänbildad.
Citera
2017-02-21, 22:11
Medlem
Citat:
Men visst. La ingen direkt värdering i det. Ville bara visa att han inte var vänstergubbe

...det är han kanske inte...men man behöver inte vara åt högerhållet bara för att man håller med vad som sägs i den texten!
Citera
2017-02-21, 22:24
Medlem
Citat:

Att han är otrevlig stämmer. En artistchef vid en folkpark påstod att Ove var den otrevligaste av alla artister; följd av Ann-Louise Hanssons make och kapellmästare Bruno Glenmark.
Citera
2017-02-21, 22:25
Bannlyst
Han är ju störtskön som gillar alla som kommenterar på hans Facebook!

https://www.facebook.com/owethornqvistofficial

Han ser bra ut för sin ålder, välbevarad minsann och kan fortfarande få till en trallvänlig melodi. Hoppas han vinner hela Mello!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in