2017-02-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Jo, hon kommer få ett strafföreläggande med villkorlig dom. Helt klart, eftersom hennes fylleadvokat gått ut med det i media. Hade det inte varit så ja då hade han inte uttalat sig.

Sen om hon är politiskt slut? Det borde hon varit för över 20 år sen, men jag tror faktiskt hon är körd nu.

Hon har statsrådspension så hon är försörjd för resten av livet med 50-60 tusen per månad, rätta mig om jag har fel, men dessutom finns det nog andra kanaler som bidrar med några tior bara för att hon ska hålla käft.

Läste i någon tidning på nätet att hon har en pension på 80.000 i månaden tills hon är 65 år,vad hon får därefter vet jag inte,men fattigpensionär på ålderns höst lär hon knappast bli.
Citera
2017-02-21, 21:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det var borgarna som utnämnde henne till nationell samordnare för att värna demokratin ...

Det är riktigt. Pinsamt. Men det jag mer avsåg var att hon numera uppbär statsrådspension. Det är i alla fall inte jag skyldig till.
Citera
2017-02-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är riktigt. Pinsamt. Men det jag mer avsåg var att hon numera uppbär statsrådspension. Det är i alla fall inte jag skyldig till.

Systemet tar hand om de sina.
Citera
2017-02-22, 07:55
Medlem
tegeltaks avatar
Hur gick det med pengarna som försvann från Anna Lindhs stiftelse? Blev det utrett var pengarna tog vägen? Gjordes nån polisanmälan?
Citera
2017-02-22, 08:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Hur gick det med pengarna som försvann från Anna Lindhs stiftelse? Blev det utrett var pengarna tog vägen? Gjordes nån polisanmälan?

Det är nog inget lagbrott att ha stora omkostnader, och styrelsen tog inte heller ut några pengar åt sig själva. Att de plundrade stiftelsen genom att arvodera sina vänner är en annan sak.

Så de som tyckte Lindh var trevlig, och ville hedra hennes minne genom att skänka pengar till något behjärtansvärt, kan bara känna sig blåsta.
Citera
2017-02-22, 09:38
Medlem
Mogrens avatar
Mona har nu ändrat sin berömda slogan "Det är häftigt att betala skatt" till en mer anpassad till hennes eget beteende. Hennes nya slogan lyder: "Det är häftigt att betala skatt bara någon annan gör det och inte jag".
Citera
2017-02-22, 14:09
Medlem
Har Mona skaffat hemlig identitet? Hon finns inte bokförd nånstans vad jag kan se. Konstigt att det står på wiki att Bo Sahlin är gift med Mona. Dom har väl skilt sig ?
Citera
2017-02-22, 14:12
Medlem
Är det nån som vet om hon haft en affär med sin livvakt eller är det bara spekulationer?
Citera
2017-02-22, 14:28
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Har Mona skaffat hemlig identitet? Hon finns inte bokförd nånstans vad jag kan se. Konstigt att det står på wiki att Bo Sahlin är gift med Mona. Dom har väl skilt sig ?

Dom är nog inte skilda i juridisk mening, men jag har svårt att tro att dom bor ihop.
Citera
2017-02-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Dom är nog inte skilda i juridisk mening, men jag har svårt att tro att dom bor ihop.
Det står på merinfo.se att han är ogift !
Citera
2017-02-22, 17:39
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Det står på merinfo.se att han är ogift !
...och på ratsit.se att han är gift...
Citera
2017-02-22, 17:44
Medlem
Citat:
Nej de är inte skilda vad jag vet, var fick du det ifrån? Har det stått någonstans? Har jag helt missat i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in