2017-02-21, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Jösses jävlar.
Det var ingen rolig syn när man gick in på deras sida och tittade.
Var i helvete hittade man den styrelsen någonstans ? Lisa Marklund bland annat
Och vilka tunga pristagare man hittade under de första åren.

Hur i helvete kan detta få fortgå ?
Är det dessvärre inte så att en stiftelse är väldigt insynsskyddad så att man inte kan se var pengarna försvunnit ?

Att LiZa Marklund med 15 miljoner sålda böcker och en god privatekonomi skulle nalla
pengar ur någons kassa faller på sin egen orimlighet. Mycket mera strukturerad än Mona.
Citera
2017-02-21, 11:04
Medlem
Fnissturkens avatar
Där inte självklart att Måna får strafföreläggande, brott begångna i tjänst ska normalt sett inte medge strafföreläggande: (FB) Sahlin skrev falskt intyg, avgår som nationell samordnare 2016-05-04
Citera
2017-02-21, 11:08
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det där är inte allt. Hennes låtsas-företag med LO som enda kund där hon tog ut så mycket lön så hon gick i konkurs. Hennes notoriska felparkeringar som tillslut ledde till att man skapade en egen P-plats i centrala Stockholm till henne. Nästa hittepåjobb som nationell samordnaren mot våldsbejakande extremism missköttes så till det vida att efterträdaren Hillevi bara stannade på jobbet några veckor.
Nu senast har hon varit med och plundrat Anna Lindhs minnesfond på tiotals-miljoner.

Glöm inte att hon kom in på ren nepotism, hennes föräldrar var sossepampar.
Det finns säkert mer också.

Är Labbe fortfarande ihop med frugan?

Har för mig att hennes bolag aldrig gick i KK utan det blev likviderat. Så den saken kan man inte beskylla henne för
Citera
2017-02-21, 11:12
Medlem
whogivesafucks avatar
Har inga förhoppningar om att åklagaren är tuff nog att driva det till rättegång när nu Mååååååååna är så samarbetsvillig att hon vill skriva på ett strafföreläggande.
Fega jävla kräk är vad de är.

Någonstans måste det vara mycket värre att en myndighetsperson skriver falska intyg än att Svenne Banan gör det.
Men inte i Sverige inte. Det är ju Mååååååååna som gjort så mycket gott i politiken.
Vad hade hon fått för straff i Staterna med sin bakgrund ?
Citera
2017-02-21, 11:32
Avslutad
En gång i tiden gillade jag Mona, och även Schyman. De var liksom som folk är mest. Men sedan hände något, och de gick bananas. https://www.youtube.com/watch?v=oljbgu2uM8M

https://www.youtube.com/watch?v=-_SIbKM6Vh0

Vad hände?
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-02-21 kl. 11:34.
Citera
2017-02-21, 15:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
En gång i tiden gillade jag Mona, och även Schyman. De var liksom som folk är mest. Men sedan hände något, och de gick bananas. https://www.youtube.com/watch?v=oljbgu2uM8M

https://www.youtube.com/watch?v=-_SIbKM6Vh0

Vad hände?
Du växte upp?
Citera
2017-02-21, 15:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Detta är en tvättäkta " gåslevermarxist" själv är jag rätt bäst.
Jag är minsann ett stadsministerämne av hög klass.
Hon är inget annat än en falsk jävla sossekörring som tror att om man bara är såsse, ja då kan man bet'e sig hur fan som helst.
En kåt medelålders puderhäxa är va fan hon är.

MS tycks vara en del i det allmänna samhällsförfallet där moral och anständighet är helt satt ur spel precis på många andra ställen i Sverige.

Du förfasar dig över en fifflande politiker men du bryr dig inte om andra fifflare som begår grövre brott, du har i princip lika stor dubbelmoral som MS och det är inget du ska vara stolt över din kverulant.

Den senaste skandalen måste nog ändå vara spiken i kistan för MS karriär eller kommer hon att ligga i karantän ett bra tag innan hon får någon ny topptjänst?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-21 kl. 15:55.
Citera
2017-02-21, 15:51
Medlem
Snapcounts avatar
Även om hon nu går och får ett villkorligt straff..(tror ej personligen på det), och är heeelt slut politiskt (tror inte heller på det)...

Så lyfter väl hon någon form av pension, som tidigare ledare för Socialdemokraterna..

Vad får hon per månad ?
Citera
2017-02-21, 17:48
Medlem
Bloggaren cornucopia påstår att MS dragit på sig en ny skatteskuld på drygt 360 k som fogden nu får ta itu med. Det är häftigt när andra betalar skatt eller hur det nu var.
Citera
2017-02-21, 17:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullmerkott
Bloggaren cornucopia påstår att MS dragit på sig en ny skatteskuld på drygt 360 k som fogden nu får ta itu med. Det är häftigt när andra betalar skatt eller hur det nu var.

Det är troligtvis bara häftigt när andra betalar skatt, rätt uppfattat?

Borde inte den här damen har lärt sig efter så många år att all skit bubblar upp till ytan förr eller senare?

Hur tänker hon eller tänker hon alls innan hon handlar?
Citera
2017-02-21, 18:54
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Även om hon nu går och får ett villkorligt straff..(tror ej personligen på det), och är heeelt slut politiskt (tror inte heller på det)...

Så lyfter väl hon någon form av pension, som tidigare ledare för Socialdemokraterna..

Vad får hon per månad ?

Jo, hon kommer få ett strafföreläggande med villkorlig dom. Helt klart, eftersom hennes fylleadvokat gått ut med det i media. Hade det inte varit så ja då hade han inte uttalat sig.

Sen om hon är politiskt slut? Det borde hon varit för över 20 år sen, men jag tror faktiskt hon är körd nu.

Hon har statsrådspension så hon är försörjd för resten av livet med 50-60 tusen per månad, rätta mig om jag har fel, men dessutom finns det nog andra kanaler som bidrar med några tior bara för att hon ska hålla käft.
Citera
2017-02-21, 20:19
Medlem
Mona Sahlin får förvånande nog cred av Carl Bildt
https://twitter.com/CBildt/status/833944487307141120?ref_src=twsrc%5Etfw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in