Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
OK: Oförrätter och bonuspengar:
Horn i sidan till AP + 8,5 milj; föräldrarna ska sälja hennes älskade sommarställe + X milj. - Den gemensamma faktorn är ändock X milj. - "Oförrätterna" kan spela rollen av alibi för att komma åt just pengarna. - Den överordnade drivkraften blir då en av dödssynderna: girighet (avaritia).
Jag tror något liknande. Jag inbillar mig att JM alltid varit familjens "svarta får", jobbig som liten, skulle ha allt först, störst, gnällt och ständigt ansedd sig vara förbisedd/mindre omtyckt av föräldrarna jmf. med den skötsamme systern. Att systern och Göran dessutom drivit företag tillsammans som gjort dem rejält förmögna har inom JM närt ett hat/beslutsamhet att hon också har "rätt" till detsamma.
Jag tror att systern för väldigt länge sedan valt att inte ha något umgänge med JM (kanske med undantag för vissa pliktskyldiga familjeträffar). Hon har säkert till föräldrarna redan för länge sedan framfört åsikten att JM "inte är frisk/är sjuk i huvudet. Hon har säkert även luftat misstanken om att hon tagit livet av Aki.
Föräldrarna har såklart svårt att förskjuta sitt eget barn och har i det längsta "ställt". Kanske var de glada över att JM möjligtvis var på gång att "skapa något eget" (inom det välfärdsindustriella komplexet). Trots att de möjligen inte ansåg att massinvandring av muslimer var något bra för Sverige.
Men! När hon blir en lokal kändis för att hon knullat unga afghaner i beroendeställning tror jag att föräldrarna till slut sade att "Nu räcker det". Kanske har också systern sagt att "om inte detta får konsekvenser för JM så får ni välja att ha en relation med mig eller JM eller , "jag vill inte ha med människan eller hennes wt-barn med resp. afghan att göra"
Detta manifesteras genom att Göran stryper (penning)kranen och mamman öppet på fb (i självförsvar gentemot vänner bekanta?) visar sitt förakt för idiotin att massimportera "smutsfolk/muslimer.
Föräldrarna tvingas till slut inse att systern haft rätt vad avser misstanken avseende Akis död. De beslutar att sälja huset. Huset som JM antagligen använt när hon känt för det, vilket inte uppskattats av föräldrarna. Kan tänka mig att de kommit ut och noterat att maten i frysen är uppäten, det är inte städat, i sängen har det knullats, det är inte städat, sopor har inte slängts/medtagits osv.osv.
(Jag tror till skillnad från många andra i tråden att afghanen (mfl.)?) varit där ett flertal gånger.)
Då, när hon nås av beskedet att hon inte längre är välkommen att använda sig av huset och att det ska säljas och allt annat håller på att gå åt pipan för henne, Då och just då, då "brister det för JM.
Resten känner vi till.
onT. Från innersta kretsen kring familjen är det tyst som i graven (ursäkta uttrycket

). Jag misstänker att systern och andra nära" följer tråden. Jag hoppas någon kommer att skriva här i tråden när de känner sig starka nog eller de känner att det inte skadar utredningen.