2017-02-21, 17:47
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad tror vi om mars månads league SBC? Eftersom de körde La Liga nu så tippar jag att det kommer en storliga i mars med. BPL eller Bundesliga känns troligast, Calcio tror jag inte på då EA saknar nån slags rättighet för Serie A och därmed inte är lika angelägna om att promota den ligan.

BPL = SBC Kane
Bundesliga = SBC Lewandowski

Tänker att det är utmärkt köpläge nu på BPL-spelare till de lite dyrare lagen. United, Chelsea, City, Arsenal lär alla kräva typ 84 i rating. Tyvärr ligger 84-ratade spelare som är populära i SBCer lite dyrt i BPL av olika skäl - Inte många man får under 5k. Men många 85-ratade ligger på alltime low. Dock är ju de dyra... svårt.

I Tyskland är det såklart Bayern Munchen som kommer kräva typ 85-86 i rating och även om den elvan inte är billig idag lär den trippla i värde om eller när SBC släpps. Utmärkt köpläge efter helgen när alla vill dumpa sin WL-elva för att köpa tillbaka sina PL-spelare.

Hur tänker ni andra? investera till discard i alla lag utom de dyra, eller törs ni köpa en elva i ett dyrt lag?
Känner mig osäker på BPL eftersom det kommer månatliga SBC i form av POTM. Men visst har man råd att chansa kan det ge avkastning.
Citera
2017-02-21, 17:49
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Bästa 2 målvakterna i BPL? De Gea och Lloris?
De Gea har jag testat vid tre omika tillfällen nu och han har varit lika vördelös alla gånger. IF Lloris däremot var otrolig. Spelar dock nu med Courtois då jag behövde få loss cash till resten av laget och han tycker jag gjort det bättre än De Gea.

Men de där med keeprar verkar vara ett lotteri.
Citera
2017-02-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Bästa 2 målvakterna i BPL? De Gea och Lloris?

Har bara kört med Lloris av dom två men han fungerade riktigt bra för mig. Känns bättre än både Cech och Buffon. Nästa målvakt för min del blir Szczesny IF. Bra stats, längd och comes for crosses.

Förövrigt kan jag bara instämma med tidigare inlägg om kontring vs bollinnehav. Att spela med snabba anfallare och kontringar hjälpte mig upp några divisioner men mot bra motstånd räcker det inte långt. Kör nu med 4-2-3-1 och försöker spela runt med tålamod för att hitta luckor. Mycket roligare och när man vinner är det dessutom oftast väldigt välförtjänt.
Citera
2017-02-21, 18:28
Medlem
Bpl och Bundes SBC känns helt för dyrt för en spelare som man ändå bara kommer ha i 2 månader. Kommer nog bara göra en Calsio sbc om det kommer någon för om magkänslan är rätt kommer Calsio dyka ikväll eller imorgon och man kan få spelarna riktigt billigt. Sålde även av alla mina dyra spelare och tänkt köpa tillbaka dem ikväll.

Fif Higuain har ju redan droppat 60k sen imorse.
Citera
2017-02-21, 18:41
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Spelar https://www.futbin.com/17/squad/1941417 , kör alltid överlapp med mina yb och upplever inte det du säger att backarna försvinner. För mig funkar det bra mycket bättre att lira med 5 backar ist för 4.
Är överlapp att de går offensivt? Kanske ska testa det för då kanske MB stannar bättre hemma.

TOTW-prediction. Får se om den stämmer: https://twitter.com/MLNXCreative/status/834086932862869504?s=09
Citera
2017-02-21, 18:50
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mujki
Hej alla!

Vet att några tagit upp det men jag har just nu ett "problem" jag vill ha hjälp med om ni vill. Jag ligger oftast på mellan 20-30 vinster i WL men på senare tid när jag spelat säsonger så förlora jag oftast matcher och det är på att jag alltid blir kontrad på. Oftast skjuter spelarna 2-3 skott per match på mig och de gör oftast mål eftersom de alltid kommer ensamma mot mina backar som är 2-3 som max. De slår 2-3 passningar och sen är de förbi hela mitt lag. Så just nu har jag problem med att klara mig i div 2. Jag har testat olika custom tactics och vissa funkar jättebra ett tag men nu så är tex Smalling oftast uppe i anfallen osv. Så det lämnar stora hål i defensiven , kan någon hjälpa mig med någon bra custom tactic eller kanske är något i gameplayet som jag gör fel? Jag varierar oftast med att hålla i bollen men ibland attackera snabbt.

Tacksam för alla som tar sig tiden att läsa men även svara på mitt inlägg!

Mvh Mujki

Ligger du runt 30 vinster i WL så är du fett grym ändå...kan bara säga personligen att välj den formation du trivs bäst med och håll fast vid den...gick precis upp i div 1 för första gången någonsin ( lirat FUT sedan fifa 15 ) jag har alltid varit bra offensivt men samtidigt dåligt defensivt så brukat pendla mellan div 2-3, den stora förändring för mig i detta spel kom när jag ändrade i mina custom tactics när jag drog ner lagbredd en 10 snäpp...hela laget blev mer kompakt stora skillnaden upplevde jag ytterbackarna som tar en helt annan positionering täcker upp fint som fan. Jag klarade gå upp roterade två budget lag, många matcher jag ställdes mot rena världselvor , med rätt inställningar kan man slå alla. Ciao
Citera
2017-02-21, 19:01
Medlem
Tycker inte heller De Gea är så jävla stabil. Handanovic var sjukt bra när jag körde med honom ett tag. Nån som testat Neuer?
Citera
2017-02-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är överlapp att de går offensivt? Kanske ska testa det för då kanske MB stannar bättre hemma.

TOTW-prediction. Får se om den stämmer: https://twitter.com/MLNXCreative/status/834086932862869504?s=09
Tolisso vore intressant att testa. Bra NIF
Citera
2017-02-21, 20:04
Medlem
Vad säger vi härinne, https://www.futbin.com/17/squad/1946475 eller https://www.futbin.com/17/squad/1946449

Kommer jag ångra mig om jag bygger det andra laget? eller ska jag sitta kvar på det första som består av spelare som IF ben yedder, IF Kovacic, IF casemiro, IF iborra etc. i väntan på upgrades om det nu skulle vara så att de får en som påverkar deras IF?
Senast redigerad av distinho 2017-02-21 kl. 21:04.
Citera
2017-02-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Ja precis, då fyller de på så funkar riktigt bra att spelvända!
Citera
2017-02-21, 20:23
Medlem
Körde nyss en FUT-draft match och gjorde mål med N'Zonzi, Carrick och Gibbs. I samma match.

Lär inte vara allt för vanligt
Citera
2017-02-21, 21:26
Medlem
någon som har testat IF Martial?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in