2016-11-24, 08:33
Medlem
Hade ju hoppats på en aning bättre utdelning på Argentina-derbyt... men 50-60 spelere i köpta för 150-350 och sälja för 1,5-2k/st ska man ju inte klaga på! Köpte även på mig ett tjugotal spelare ifrån ligan i veckan för att vara förberedd. Så gör lite vinst där med.

Angående nästa veckas MM så har jag bara skrivit upp samma som dig Frysen. Plus ett till Argentina-derby: River Plate - Boca. Tvek om dem tar ett till? Detta mötet är iofs större. Sedan Fenerbahce - Besiktas. Också tvek då Fenerbahce var med nyss.
Citera
2016-11-24, 09:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hade ju hoppats på en aning bättre utdelning på Argentina-derbyt... men 50-60 spelere i köpta för 150-350 och sälja för 1,5-2k/st ska man ju inte klaga på! Köpte även på mig ett tjugotal spelare ifrån ligan i veckan för att vara förberedd. Så gör lite vinst där med.

Angående nästa veckas MM så har jag bara skrivit upp samma som dig Frysen. Plus ett till Argentina-derby: River Plate - Boca. Tvek om dem tar ett till? Detta mötet är iofs större. Sedan Fenerbahce - Besiktas. Också tvek då Fenerbahce var med nyss.

Fick du sålt spelare från båda Argentina-lagen för 1,5-2k? Som jag skrev i tidigare inlägg fick jag bara sålt Racing för den summan, Intependiente låg klart lägre. Ser också nu att priset på Racing sjunkit ner mot 1.3-1.4k så det var bra att sälja av när jag vaknade till inatt.

Enig om utdelningen. Tippar EA vill balansera utdelningen av MM, därav de låga kraven de senaste veckorna. Ingen ska råka sitta på 150 kort som går från 200 coins till 10k över en natt, typ. Måttlig utdelning. Alla ska ha råd med MM utan att det kostar skjortan.

Bra tips där. Känner mig också tveksam, men matcherna som sådan är det inget fel på. Har köpt på mig turkar nu, men argentina-derbyt får vänta lite då folk köper guld-argentinare för att göra denna veckas MM. Helt idiotiskt i min mening, jag körde typ 2 argentinare från Primeran, resten från övriga ligor för att nå upp i overall req vilket var betydligt billigare.

På tal om ingenting - är det någon som testat futheads pack simulator? Funderar på om den är rakt sponsrad av EA eller något för att hetsa folk att köpa packs. Varenda pack jag dragit där har varit superjackpott. Neuer i första packet, 1 IF och en Movember i nästa, Griezmann, Auba... inte direkt vad jag packar ingame om man säger så.
Citera
2016-11-24, 09:21
Medlem
Citat:

Boca JR - River Plate är om två helger, den 11 december. Den måste ju komma med. Det är en av de största derbyna i världen. Kommer oftast topp 3 på listor över hetaste derbyn i världen. Den är 100%. Vill man göra pengar på den matchen så är det nog dags att köpa. Alla vet om det mötet så att köpa dagarna innan är nog inte så smart. Jag köpte mina i början på November.
Citera
2016-11-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leftyhanded
Hej!

Är jag den enda som inte fått belöningarna från fut champions?
Eller är det så att man bara ser belöningarna inne på fifa? då jag bara har kollat appen på både mobilen och datorn?

Konsoll som gäller för WL priser grabben
Citera
2016-11-24, 09:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Boca JR - River Plate är om två helger, den 11 december. Den måste ju komma med. Det är en av de största derbyna i världen. Kommer oftast topp 3 på listor över hetaste derbyn i världen. Den är 100%. Vill man göra pengar på den matchen så är det nog dags att köpa. Alla vet om det mötet så att köpa dagarna innan är nog inte så smart. Jag köpte mina i början på November.

Hittar olika uppgifter på när matchen spelas, men har åtminstone två sajter som säger 11:e december så det du skriver stämmer nog.

Då skulle man kunna vänta med att köpa de spelarna tills denna MM försvunnit. Typ söndag eller måndag, eller rentav tisdag.
Citera
2016-11-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375

Åfan, då har jag antingen skrivit upp fel eller så har den flyttats. Gjorde en raid för en månad sedan och kollade igenom en jävla massa derbyn o rivalmöten och skrev upp. Började fylla på med lite spelare därifrån förra veckan men inte fyllt på helt.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Fick du sålt spelare från båda Argentina-lagen för 1,5-2k? Som jag skrev i tidigare inlägg fick jag bara sålt Racing för den summan, Intependiente låg klart lägre. Ser också nu att priset på Racing sjunkit ner mot 1.3-1.4k så det var bra att sälja av när jag vaknade till inatt.

Enig om utdelningen. Tippar EA vill balansera utdelningen av MM, därav de låga kraven de senaste veckorna. Ingen ska råka sitta på 150 kort som går från 200 coins till 10k över en natt, typ. Måttlig utdelning. Alla ska ha råd med MM utan att det kostar skjortan.

Bra tips där. Känner mig också tveksam, men matcherna som sådan är det inget fel på. Har köpt på mig turkar nu, men argentina-derbyt får vänta lite då folk köper guld-argentinare för att göra denna veckas MM. Helt idiotiskt i min mening, jag körde typ 2 argentinare från Primeran, resten från övriga ligor för att nå upp i overall req vilket var betydligt billigare.

Fått sålt bra ifrån båda lagen. Ett par Indepediente-spelare har jag fått sålt för 2k-2,5k till och med. Sålt för över 70k nu under morgonen och har fortfarande 10-20 spelare kvar i transferlistan. Perfekt inför BF att få sålt lite. Hoppas även på en SBC med Movember snart som du har skrivit lite om emellanåt. Har ju nästan 300k låst där i dem korten. Skall bli skönt när det är över, vare sig jag får sålt det pga. Movember eller om jag får snabbsälja.

Tänkte precis på samma sak som dig, att köpa argentinare från andra ligor för MM. Sålde allt jag hade i argenisk väg i Primera Division. Fyllde egentligen på med massa spelare därifrån för en eventuell MM denna veckan eller så att jag hade inför Boca - River. Får fylla på efter helgen igen.

Ja det kan vara så. Iofs bra på ett sätt, att balansera upp det. Men när man väl har förberett sig bra så vill man ju ha utdelning Nog den matchen jag gått in mest för hittills i MM. Klart nöjd iaf!
Citera
2016-11-24, 10:59
Bannlyst
Är det någon som har full koll på vad som krävs för att bli kvalificerad till WL när man spelar säsonger?
Citera
2016-11-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxAIK
Är det någon som har full koll på vad som krävs för att bli kvalificerad till WL när man spelar säsonger?
Uppflyttning till div 1 alternativt spela en säsong i div 1 och inte bli nedflyttad.
Citera
2016-11-24, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Uppflyttning till div 1 alternativt spela en säsong i div 1 och inte bli nedflyttad.

Okej tack, har du någon koll på om det behöver göras inom någon tid eller räcker det och ha gjort det innan WL börjar imorgon bitti?
Citera
2016-11-24, 11:28
Medlem
Citat:
Åfan, då har jag antingen skrivit upp fel eller så har den flyttats. Gjorde en raid för en månad sedan och kollade igenom en jävla massa derbyn o rivalmöten och skrev upp. Började fylla på med lite spelare därifrån förra veckan men inte fyllt på helt.

Fått sålt bra ifrån båda lagen. Ett par Indepediente-spelare har jag fått sålt för 2k-2,5k till och med. Sålt för över 70k nu under morgonen och har fortfarande 10-20 spelare kvar i transferlistan. Perfekt inför BF att få sålt lite. Hoppas även på en SBC med Movember snart som du har skrivit lite om emellanåt. Har ju nästan 300k låst där i dem korten. Skall bli skönt när det är över, vare sig jag får sålt det pga. Movember eller om jag får snabbsälja.

Tänkte precis på samma sak som dig, att köpa argentinare från andra ligor för MM. Sålde allt jag hade i argenisk väg i Primera Division. Fyllde egentligen på med massa spelare därifrån för en eventuell MM denna veckan eller så att jag hade inför Boca - River. Får fylla på efter helgen igen.

Ja det kan vara så. Iofs bra på ett sätt, att balansera upp det. Men när man väl har förberett sig bra så vill man ju ha utdelning Nog den matchen jag gått in mest för hittills i MM. Klart nöjd iaf!

Har en fråga!

När ni köper på er spelare från ett lag för att gå plus köper ni alla spelare i klubben eller köper ni tex bara silver och guld spelare? Och brukar ni köpa på er fler av en viss position eller kvittar det också?

Mvh
Citera
2016-11-24, 11:58
Medlem
Var är kraschen...
Citera
2016-11-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Har en fråga!

När ni köper på er spelare från ett lag för att gå plus köper ni alla spelare i klubben eller köper ni tex bara silver och guld spelare? Och brukar ni köpa på er fler av en viss position eller kvittar det också?

Mvh

Det är svårt att veta innan vilka positioner eller vilken typ av kort som gäller. Ibland blir det en formation med 3-backslinje, ibland en utan yttrar. Det vet man inte innan. En gång blev det en MM utan centrallinje med CB och CM's där dem var låsta. Vanligtvis är iaf centrallinjen den som är säkrast i att investera i (CB, CDM, CAM, ST). Däremot är det ofta ytterbackar och yttrar som är dyrast när dem är med.

Om nu inte LM och RM skulle komma med i SBC:n så går det att få sålt dem ändå, då man ofta kan använda 1-2 spelare på annan position för att klara kemin.

Det kan även variera fritt vad det är för nationaliteter som gäller så ibland investerar man fel pga. det med.

Jag har det senaste köpt på mig ALLA guld och silver-spelare ifrån lagen jag valt ut, förutom de spelare som gått ganska högt över discard-pris. Sällan köpt på mig brons. Jag köper ofta på mig spelare 1-3 veckor i förtid för att kunna få det så billigt som möjligt. Då är det skönt att kunna stoppa in dem i klubben istället för att fylla på transfer target/transfer listan. Därför jag köper en av varje. Sen kan jag fylla på lite mer när det är lite närmare om inte priserna gått upp för mycket.

Guldspelare är väl alltid bra att investera i, speciellt nonrare. Är det lag som har många guldspelare så är kravet ofta "GOLD ONLY". Är det lag med mycket silverspelare så är det nog oftast dem som går upp mest i värde för att dem inte är lika vanliga. Annars gold non rare som brukar vara bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in