Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Varför insisterade inte If på att få prata med dessa blinda, döva, halta och lytta poliser?
Var någon av snutarna maskerad och deltog i den grova misshandeln av flyktingpojkarna 10/11 juli?
Glömde man vända den gungande stenen under vilken de 8,5 miljonerna låg travade?
Kommer den arrogante - men skärpte - åklagaren JF att hitta fler hjälpredor till den något mindre skärpta Gudmodern?
Jag är genomgående skeptisk mot konspirationsteorier, men visst börjar man undra emellanåt.
– Först verkar poliser och utredare, som du antyder, närmast korkade.
– Sedan blir dom matade med information från flera håll om att något är fel men fortsätter att stoppa huvudet i sanden.
– En fortsatt förveckling med sex med ensamkommande, misshandel och mord/mordförsök på föräldrar och fortfarande finns det ingen i Västmanland som tycker att man borde lyfta på ett par stenar till.
Först när IF överklagar till utvecklingscentrum i Göteborg så händer det något.
I min värld är tillvaron logisk. Om den ser ut att vara ologisk så har jag bara inte tittat tillräckligt noga.
Många uttryck passerar mig. Ett par exempel:
– Om det luktar fisk och ser ut som fisk så är det oftast fisk!
– Efter en dålig upphandling eller en dålig affär: Någon måste ha fått en rejäl kickback där!
Var det bara klantighet eller var det något mer?
En faktor som jag sett många gånger ska kanske kallas "prestige". Hellre än att erkänna ett felaktigt beslut så är man beredd att gå långa omvägar för att "bevisa" att det felaktiga beslutet var rätt.
–