Citat:
Ursprungligen postat av
Paugadrul
För att haka på ovanstående.
Efter att inte spelat Fifa16 öht så började jag med 17 nu runt jul.
Jag har alltid varit bra på spelet jämfört med vänner osv, brukade alltid vinna div 1/cuper men nu är det helt annat..
Jag har fått ett grymt lag, men det är precis som att man blir sämre med bra spelare??
Är inte ens i division 1 just nu, utan krigar mellan 2/3. Kan säga att nio matcher av tio gör jag första målet sen kontrar dom in 1-1 med sin jävla musa/liknande och börjar maska hela satans matchen, passar runt i backlinjen, står still med målvakten (ni vet säkert) och för att sedan lyckas snubbla in bollen i 87' för min målvakt har hängt sig i ribban.
Är detta vanligt förekommande i säsonger, ska man bara hålla sig till WL eller vad är grejen?
Slut klagat.
Jag har spelat nästan varje FUT sedan starten och märker en stor skillnad i FUT 17 jämfört med tidigare.
Nu gynnas du av att spela mer possession, i FUT 15 (eller 14) så var det sjukt OP om man spelade ping pong-pass och over head ball på kontringar. Visst det går fortfarande men inte alls lika effektivt, definitivt inget spelsätt du kan avancera till de högre divisionerna med.
Sedan jag har anpassat mig mer till hur FUT 17 skall spelas, dvs possession och bollande likt ett handbollsanfall runt straffområdet har jag vunnit/klarat mig kvar i div 1 utan problem.
WL-spelsättet är ju otroligt tight, du kan inte spela otåligt i WL, du blir straffad.
Tålamod och kreativitet med body feints, skotfinter, berba turns, ball rolls, alltså simpla men effektiva skill moves är ett bra recept för att bli en bra WL- och FUT 17-spelare.
BorasLegend är duktig på att förklara i sina youtubevideos hur han spelar.
Den i SÄRKLASS bästa metoden att göra mål på är driven pass från kanten av straffområdet och sedan en tap in, kollar du FUT Regionals är det nästan alltid det spelarna söker efter.
Och i försvaret är det bara att försöka skära av passningsvägar genom att styra och jockeya spelare (CDM) i mitten. När du märker att motståndaren sprintar med bollen switchar du till närmste försvarare och försöker hinna upp och tackla till dig bollen.
Jag är ingen elitspelare eller expert men lägger ner mycket tid till att kolla hur pro's spelar och tar efter, och märker även att jag blir bättre. Så det är mina tips