Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Jag läser att senatorers ersättare utses av hemstatens guvernör. McCain i Arizona har en republikansk guvernör, Doug Ducey, som varit på scen med Trump under kampanjen. Men McCain verkar vara svår att ta kål på, inte ens vietnameserna lyckades.
McCain är högst sannolikt den sorgligaste presidentkandidat som Republikanerna skakat fram i modern tid. Kanske någonsin. Jag kan knappt beskriva den ilska jag kände mot honom efter att han lyckats med bedriften att bli totalt överkörd av en människa med namnet Barack Obama. Om det finns en republikan som demokraterna alltid talar väl om så är det McCain. Tacka fan för det och något hedersbetyg är det knappast..
Han bedrev en fullständigt energilös kampanj som inte gjorde någon lycklig. Minns särskilt ett townhall meeting där någon ur publiken fick ordet och beskrev sin oro över hur det skulle bli om Obama vann. Öppet mål för McCain att inför kamerorna spä på oron och beskriva motståndaren som det värsta som hänt sen pesten härjade. Det är inte vackert men alla kampanjer som ligger kraftigt under i mätningarna gör det. Inte nog med att superlosern McCain klippte av frågan utan han inledde dessutom en monolog om att Obama var en fin människa och det fanns ingenting att oroa sig över. Hans kampanjfolk fick antagligen kollektiv hjärtinfarkt och alla som lever i verkligheten förstod att racet var över..
Klart att det svider brutalt för yrkesförloraren McCain att se någon som Trump dansa in på ett bananskal till en början mest på skoj och inte enbart lyckas genomföra en hostile takeover av McCains älskade herrklubb RNC utan dessutom lyckas vinna den presidentpost som McCain drömmer om varje natt..