2017-02-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är rätt säker på att folk är desperata efter en "stark" ledare, Trump är inte denna starka ledare som de söker dock och det är något som verkligen kommer att bli säkert (tyvärr)

Är det lika bergsäkert som dina många förutspåelser inför valet? Jag kan rota upp så mycket gott från dig om du så önskar..

Nej Hamstern, det enda som är helt säkert är att Trump vann valet mot er "experters" bergsäkra förutspåelser och han har totalt tagit över era liv. Natt som dag så är det bara Trump i huvudet på er. Ingenting annat spelar längre någon roll. Får ändå säga att du håller en viss nivå men ett par av dina meningsfränder i tråden borde på allvar söka hjälp. Inte blir det bättre av att dom sitter här dygnet runt och eldar upp varandra. Lika besatta av Trump som Gollum var av ringen. My precioussssss..
2017-02-21, 08:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Är det lika bergsäkert som dina många förutspåelser inför valet? Jag kan rota upp så mycket gott från dig om du så önskar...

Lika säkert som min hypotes om att han skulle underlätta för bankerna/företagen vilket han även har gjort.

Jag påstår mig inte vara någon expert och jag utgår oftast endast efter egna amatöranalyser eller läser vad andra säger, men i just hanteringen av företag så fick jag rätt då bankerna är tillbaka till hur det var innan 2008.

Det är ingen som nekar att Trump van (okej det finns nog några idioter runt om i världen men den stora majoriteten nekar det inte) och att folk fortsätter att tjata om det när annat behöver bli fokuserat på visar tyvärr början på att det inte finns så mycket att försvara, däremot så har jag annat att fokusera på än Trump till skillnad från vissa andra här på forumet (hatare lika så som de som dyrkar honom) jag ser mig själv som kritiker och inte hatare, jag ser inte Trump som den "onde" utan jag anser att han är fel person för den platsen men jag är även ärlig med att Clinton var lika så fel person för den platsen.

Att detta anser jag stärks av att Trump tydligen är och golfar på sin egna bana i Kalifornien (har jag för mig att det var men jag mins troligen fel) minst 1-2 ggr i veckan där han även kör alla 18 hål vilket gör honom lite av en hycklare (med tanke på hans kommentar om Obama och golfande) men det rör mig egentligen inte i ryggen, däremot att han ser till att skapa samma omständigheter som innan finanskrisen är det som är mest alarmerande i mina ögon då en som är anställd/hyrd för att hjälpa till med ekonomiska detaljer osv inte skall ha möjligheten att roffa åt sig pengar genom att sätta upp saker som endast gynnar dem själva.
2017-02-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
FOX Tucker Carlson säger något om att det som hände i Sverige häromkvällen händer hela tiden i Sverige så det är ju rätt att det händer i Sverige. Men vad han menar att detta är sprunget ur andra världskriget är snurrig.

6.45 in i klippet ungefär.

https://www.youtube.com/watch?v=IVKaL1NsY_g

Tucker är som Donald. De säger bara att det är dåligt med invandring. Några exakta resonemang finns inte. Varför är folk så imponerade av Tucker? Och av Donald?

Svepande generalisering den ena efter den andra. Substans vore ju bra. Annars vet jag inte vad de pratar om?

1. Kritiken handlar mest om att massimmigrationen skapar socialt konstruerad oro. Att det handlar om ww2 avser nog att sådana problem först uppmärksammades i Sverige direkt efter ww2 då det enligt tidningsartiklarna från den tiden drog runt horder med typ zigenare eller motsvarande i Sveriges mindre tätorter och krävde att få överta städer som Jönköping, Norrköping m.fl. eftersom invånarna enligt andra tidningsartiklar så att säga varit för Hitler och Hitler förlorat ww2. I verkligheten så började spektaklet mycket tidigare än ww2 och kan essentiellt härledas till socio-fascistiska akademiska tillställningar som tex. CIAM kongresserna även om dessa med största sannolikhet inte uppstod ur tomma intet utan på politiskt kommando. I CIAM kan man hitta grunden till både koncentrationsläger och Svenska förortsproblem. I Sverige började politikerna kräva sådant runt 1925 och fortsatte till runt 1990 varefter utvärderingarna av tidigare genomförande så att säga var så uppenbart dåliga att t.o.m. de ansvariga kallade sina skapelser för ren galenskap.

2. Ifrågasättandet av skapandet av Getton är högst rationell, enligt min uppfattning. DN gjorde någon analys av sakfrågan med intervjuer där de belyste vad som invånare i getton uppfattade som bra med gettot. Anonymiteten för rotlösa verkar ha varit huvudpoängen - vilket även verkar ha varit huvudpunkten i just CIAM-konstruktionerna.

3. För att de vågar bryta mot tidigare politisk doktrin även om det nog är som så att de nu har makt att omformulera sådana doktriner.

4. Poängen är väl den att utsagorna om brottslighet essentiellt stöds av den mer svårförvanskade kriminalstatistiken. Mängden anmälda brott ökar mycket snabbt och upptar inte alla brott. Finns det en relation mellan mängderna anmälda och begångna brott så är det nära kvadratisk brottstillväxt. Mängden anmälda försvunna individer ökar även den i ungefär samma takt men man för inga officiella siffror över sådant.
2017-02-21, 09:12
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Fast om så vore fallet, hur kommer det sig att James Robart stoppade nästan allt i den EOn utom maxtaket på 50.000 för flyktinginvandring?

Men nu får du väl ge dig. Trumpeten förlorade sitt överklagande med 3-0. De tre var samtliga federala domare och ingen jury som du yrat om. Resultatet blev att Trumpeten kommer med en ny EO med ett förnyat och bättre formulerat innehåll.

Om Trumpeten använt sig av den kompetens som finns i administrationen så hade detta inte behövt ske. Men Trumpeten värdesätter inte kompetens utan prioriterar lojalitet.
2017-02-21, 09:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar bli extremt hårda regler med folk från Mexikanska gränsen och den här John Kelly som Trump anställde gör ingen besviken.
Ja, Kelly verkar ju minst lika hård som Trump om inte "värre"

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ett utmärkt val som McCain tycks uppskatta:

https://twitter.com/reporterjoe/status/833786428962258944/photo/1
Utmärkt val enligt dig eller enligt McCain? Om enligt dig, varför? Bättre än Bolton/Harward?

Milo? Vem fan bryr sig om bögen?
2017-02-21, 09:22
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Vilket visar att Trump är mer intresserad av en kreativ rådgivare än att nödvändigtvis ha någon pro-rysk.

Man kanske ska köpa in boken
http://svensk.bokus.com/bok/9780062031181/dereliction-of-duty/
Flynn "likställde" i sin bok Ryssland med Iran, men agerade sedan som en riktig kamrat
2017-02-21, 09:22
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, Kelly verkar ju minst lika hård som Trump om inte "värre"

Utmärkt val enligt dig eller enligt McCain? Om enligt dig, varför? Bättre än Bolton/Harward?

Milo? Vem fan bryr sig om bögen?

Att vara hårdare än Trump är enkelt, karln är en syltrygg och pratkvarn. Bannon bryr sig om Milo, dom kanske har samma värdegrund
2017-02-21, 09:34
Medlem
FlashyBears avatar
Så vad finns det för info om McMaster?
https://www.nytimes.com/2017/02/20/us/politics/mcmaster-national-security-adviser-trump.html?ref=politics

Citat:
Unlike Mr. Flynn, who served as a campaign adviser last year, General McMaster has no links to Mr. Trump and is not thought of as being as ideological as the man he will replace. A battle-tested veteran of both the Persian Gulf war and the second Iraq war, General McMaster is considered one of the military’s most independent-minded officers, sometimes at a cost to his own career.
Citat:
The selection encouraged Republicans who admire General McMaster and waged a behind-the-scenes campaign to persuade Mr. Trump to select him. Key to the choice was Senator Tom Cotton of Arkansas, an Army veteran who once served under General McMaster and suggested him to the White House. A coterie of other national security conservatives, including a top aide to Senator John McCain of Arizona, also lobbied for him, and Defense Secretary Jim Mattis, who has worked with General McMaster, encouraged him to take the job.
Citat:
General McMaster, 54, made a name for himself as a young officer with a searing critique of the Joint Chiefs of Staff for their performance during the Vietnam War and later criticized the way President George W. Bush’s administration went to war in Iraq.

As a commander, he was credited with demonstrating how a counterinsurgency strategy could defeat militants in Iraq, demonstrating the promise of an approach that Gen. David H. Petraeus adopted to shift momentum in a war the United States was on the verge of losing.

Stocky, smart and soft-spoken with a sense of humor, General McMaster, for all his war-making experience, has little background in navigating Washington politics, which could be a challenge for him in his new role with a fractious national security team to corral.
Det låter bra, men vi får se hur lojal han är

http://foreignpolicy.com/2017/02/20/last-man-standing-mcmaster-for-nsa/
http://foreignpolicy.com/2015/10/07/mcmaster-u-s-war-plans-for-iraq-and-afghanistan-smacked-of-narcissism/
http://www.newyorker.com/magazine/2006/04/10/the-lesson-of-tal-afar

Riktig fredsmäklare
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-21 kl. 10:34.
2017-02-21, 09:35
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men nu får du väl ge dig. Trumpeten förlorade sitt överklagande med 3-0. De tre var samtliga federala domare och ingen jury som du yrat om. Resultatet blev att Trumpeten kommer med en ny EO med ett förnyat och bättre formulerat innehåll.

Om Trumpeten använt sig av den kompetens som finns i administrationen så hade detta inte behövt ske. Men Trumpeten värdesätter inte kompetens utan prioriterar lojalitet.
Det är sant
Citat:
That's because even when the courts put Trump's original ban on hold, they left untouched Trump's 50,000-per-year refugee cap, a cut of more than half from the cap under the Obama administration.
http://www.foxnews.com/politics/2017/02/20/revised-travel-ban-targets-same-seven-countries-exempts-green-card-holders.html
2017-02-21, 09:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det är sant

http://www.foxnews.com/politics/2017/02/20/revised-travel-ban-targets-same-seven-countries-exempts-green-card-holders.html

Det kommer förmodligen en ny EO under veckan
Citat:
The official said the order could come sometime this week.
Trump behöver anställa Christie. Han kanske är en äcklig loser, men han är lojal och vet hur man stiftar lagar. Exakt vad Trump behöver.

Bannon, Flynn (McMaster??), Tillerson och Christie såg ut som ett riktigt bra lag.
2017-02-21, 09:57
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det kommer förmodligen en ny under veckan

Trump behöver anställa Christie. Han kanske är en äcklig loser, men han är lojal och vet hur man stiftar lagar. Exakt vad Trump behöver.

Bannon, Flynn (McMaster??), Tillerson och Christie såg ut som ett riktigt bra lag.
Christie är ganska duktig på att svara på frågor när han ställs vid väggen. Trump kan behöva han som en sidekick.

Enligt nyheterna så var det Jahred Kushner som tvingade bort han. Hur stor makt har han egentligen?
2017-02-21, 10:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Christie är ganska duktig på att svara på frågor när han ställs vid väggen. Trump kan behöva han som en sidekick.

Enligt nyheterna så var det Jahred Kushner som tvingade bort han. Hur stor makt har han egentligen?
Ingen aning. Det ryktas att han har ganska stort inflytande (som Bannon), men att han jobbar bakom kulisserna..
https://www.nytimes.com/2017/02/11/us/politics/jared-kushner-israel.html
https://www.washingtonpost.com/politics/jared-kushner-a-shadow-diplomat-pulls-the-strings-on-us-mexico-talks/2017/02/09/aed2cf80-ef0b-11e6-9973-c5efb7ccfb0d_story.html

Läste också att han och Ivanka träffade storföretag för att diskutera "Border Tax"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in