2017-02-20, 18:13
Medlem
Har ingen större koll på Dzeko, men kan betydligt mer nu efter att ha läst inläggen här.

En ”styrka” att komma til lägen, en ”svaghet” att inte sätta sina lägen. Oavsett har Dzeko nu gjort mål i 8 matcher i rad (läste jag någonstans?) och leder skytteligan i Serie A. Han är just nu fantastisk.
Citera
2017-02-20, 18:39
Medlem
Sunrise01s avatar
Så här säger en sann legend som vet vad han pratar om
http://www3.squawka.com/news/edin-dzeko-is-the-most-dangerous-striker-says-gianluigi-buffon/852923
Senast redigerad av Sunrise01 2017-02-20 kl. 18:41.
Citera
2017-02-20, 18:56
Medlem
En av Fula Gubbens favoriter Quagliarella gjorde mål hemma mot Cagliari, och blir så här rörd:

https://youtu.be/iG2tdzX7Ars?t=157

Glad för målet men framförallt för att en galning som hotat honom och familjen under de senaste fem åren äntligen åkt fast. Fint som fan, jag visste inte att han varit jagad av detta, och att det t ex var en anledning till att han lämnade Napoli. Samtidigt har han tagit kontroversiella beslut angående klubbar; Napoli, Juventus, Torino och nu Sampdoria. Jag hoppas att han får en riktigt fin avslutning av sin karriär eftersom han är en fin och spektakulär spelare.

Vannsinnigt vackert med Quagliarella, samtidigt i samma match förnekades Ibarbo sin chans att få syndernas förlåtelse. Till skillnad från många andra som t ex Suazo och andra som lämnat Cagliari gjorde Ibarbo det på ett fult sätt. Och när han nu kommer krypande tillbaka har inte fansen glömt eller förlåtit. Just därför var hans segermål borta mot Samporia så viktigt. Men det blev bortdömt av domarna trots att det var solklart. Trist men ännu ett avgörande domslut som går emot Cagliari.

Och det är dessa berg och dalbanor som finns inom nästan varje match i Serie A, och för att knyta ihop det med:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
5-0!

Zeman firar på sedvanligt vis:
https://media.giphy.com/media/QgR3IYWDJLMKA/giphy.gif

Medan Genoa-fansen utmanade främst spelarna och Preziosi (1:43):
https://www.youtube.com/watch?v=O3KBaJTMHFA

Juric tvingades lämna Genoa, och Mandorlini tar över. Kanske inte så rättvist med tanke på att man under januari sålt Pavoletti (Napoli) och Rincon(Juventus) utan att riktigt ersätta dem.

Och på samma vis hyllas Zeman, men rimligen kan han inte ännu ha hunnit göra särskilt mycket? Uppställning och inställning, men hans hårda arbete med löpvägar osv kräver längre tid för att slå igenom. Men jag älskar Zeman och njuter såklart då han lyckas.

Så kan jag konstatera att då man får en ny tränare så tar han nästan alltid med sig sitt team som kan bestå av ganska många aktörer. När det gäller Mandorlini så var en av hans medhjälpare tvungen att tacka nej eftersom han hade ett förflutet i just Sampdoria.
Senast redigerad av Brille68 2017-02-20 kl. 18:59.
Citera
2017-02-20, 23:28
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Eftersom ingen här ens vågar ta upp ämnet, Zeman är tillbaka i Pescara och det med besked. Har någon ny tränare i någon liga någonsin vunnit med 5-0 i första matchen ???

Skrattade gott. Pescaras första legitima vinst. Trodde de skulle åka ur utan en enda vinst.

Men ärligt talat. Serie A borde vara 18 lag inte 20. De 3 bottenlagen håller ju inte ens nästan Serie A klass, de är bara gratispoäng för alla andra. Aldrig sett så dåliga botten 3 lag.
Citera
2017-02-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Skrattade gott. Pescaras första legitima vinst. Trodde de skulle åka ur utan en enda vinst.

Men ärligt talat. Serie A borde vara 18 lag inte 20. De 3 bottenlagen håller ju inte ens nästan Serie A klass, de är bara gratispoäng för alla andra. Aldrig sett så dåliga botten 3 lag.

Verkligen och det känns som att det ganska ofta är minst två lag i Serie A som är iprincip nerflyttade innan omgång 25 eller iallafall 30, tråkigt.
Citera
2017-02-21, 00:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Verkligen och det känns som att det ganska ofta är minst två lag i Serie A som är iprincip nerflyttade innan omgång 25 eller iallafall 30, tråkigt.

Problemet är när klubbar utan muskler kommer upp. Se hur bra det går när typ Cagliari, Palermo och Hellas (lag med muskler) når Serie A, istället för pisslag som Pescara, Crotone mfl.

Från Serie B - eller ännu längre ner i seriesystemet - får gärna Bari, Hellas och Parma åter nå Serie A.
Citera
2017-02-21, 00:21
Medlem
snillet_1s avatar
Sassuolo är nog egentligen den enda klubben under senare år som sticker ut bland nykomlingarna. De har ingen som helst historia på högsta nivå men med en väldigt stark ägare. I övrigt är det Hellas, Cagliari, Bologna (dvs klubbar med en riktig historia) med flera som pallar uppgången på ett någorlunda bra vis. Oroväckande att Frosinone och Benevento ligger på direktplatser i Serie B just nu. Jag tyckte iofs att frossarna gjorde det ganska bra förra vändan, knappast pinsamma á la Crotone och Pescara.
Citera
2017-02-21, 00:26
Medlem
Samizdats avatar
Apropå Serie B - vad sker i Pisa? Ofattbart målsnålt. 11 mål framåt och 15 insläppta. På 26 omgångar. Hur?
Citera
2017-02-21, 00:40
Medlem
snillet_1s avatar
Vi var ju några här som i höstas var skeptiska till Spalletti, men jag måste säga att han har gjort ett väldigt bra jobb sedan dess. Omformationen till 3-4-2-1 har suttit perfekt och lämpar materialet väl. Bruno Peres är ingen högerback i en fyrbackslinje och Fazio fungerar inte som en av två mittbackar. Nainggolan får utrymme för sin offensiva kvalité och bulldog-mentalitet medan Strootman och De Rossi balanserar upp bakåt när Dzeko och en av Salah/Perotti/El Shaarawy tillsammans med yttrarna rusar framåt.

Näst flest gjorda mål (Napoli har fler) samtidigt som man har näst lägsta antal insläppta mål (Juve leder såklart där).

För övrigt anser jag att Mihajlovic är en av ligans mest överskattade tränare.
Senast redigerad av snillet_1 2017-02-21 kl. 01:12.
Citera
2017-02-21, 20:50
Medlem
Serie C!

Vinnarna från de tre serierna går upp till Serie B direkt. Just nu Alessandria, Venezia och Lecce. Sedan finns det ytterligare en plats. Som avgörs i Play Off.

Men jag vill nämna några andra lag som kämpar; Livorno, Cremonese, Como, Piacenza, Siena, Parma, Reggiana, Ancona, Foggia, Catania, osv. Jag tror att alla som jag nämnt spelat i Serie A sedan 1990, men jag kan såklart ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Problemet är när klubbar utan muskler kommer upp. Se hur bra det går när typ Cagliari, Palermo och Hellas (lag med muskler) når Serie A, istället för pisslag som Pescara, Crotone mfl.

Från Serie B - eller ännu längre ner i seriesystemet - får gärna Bari, Hellas och Parma åter nå Serie A.
Jag håller såklart med.

Men det finns denna balans mellan att jag gillar överraskningar och att jag vill ha riktiga lag med tradition som kan ta upp kampen på riktigt. För mig handlar det inte minst om fansen. Om man har en stor och pålitlig publik med tradition så finns det underlag för en utmanare.

Sassuolo har tagit vägen via en ägare som är redo att satsa. Och om det på sikt kan skapa något så kan det kanske bli ett lag som jag vill ha kvar i Serie A. Just nu så gillar jag dem pga av spelarna, tränaren och sättet de spelar.

Chievo har tagit vägen genom att undvika skandaler som Hellas väg kantas av. Och genom att kontinuerligt ha en organisation och spelstil som inte briljerar men är kompetent.

De två ovanstående klubbarna ska såklart respekteras, men jag hade hellre haft några av de ovan nämnda gamla storklubbarna som numera spelar i Serie C eller spklart Hellas & Bari. För de har en grund i underlag, publik, tradition och möjlighet på sikt.
Senast redigerad av Brille68 2017-02-21 kl. 20:52.
Citera
2017-02-21, 23:17
Medlem
Jag gillar Allegri…

Han har gigantiska pungkulor, mot ägare, publik och spelare. Och såklart framförallt skicklighet när det gäller taktik och allmer strategi. Enligt mig är han världens bästa tränare.Samtidigt saknar han kanske Ancelottis personliga kontakt med spelarna.

Precis som Quagliarella haft en galning som förföljt honom och hans familj, så har Bonucci lidit av att hans son som varit sjuk. Saker som får Calcio och il Mercato att förblekna.

https://www.youtube.com/watch?v=sYgA5e462MM

Men samtidigt håller Juventus och Allegri på stilen:

https://www.youtube.com/watch?v=_4H7np-bnig

(Hela 46 minuter)
https://www.youtube.com/watch?v=Pk_nf3VfOTU

Bonucci kommer att sitta på läktaren trots att Juventus har problem i försvaret pga skador. Det finns inget snack om stt han inte skulle saknas, utan han är vansinnigt viktig inte minst på bortaplan. Men det är också stilen, dvs Juventus stil.
Citera
2017-02-21, 23:22
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag gillar Allegri…

Han har gigantiska pungkulor, mot ägare, publik och spelare. Och såklart framförallt skicklighet när det gäller taktik och allmer strategi. Enligt mig är han världens bästa tränare.Samtidigt saknar han kanske Ancelottis personliga kontakt med spelarna.

Precis som Quagliarella haft en galning som förföljt honom och hans familj, så har Bonucci lidit av att hans son som varit sjuk. Saker som får Calcio och il Mercato att förblekna.

https://www.youtube.com/watch?v=sYgA5e462MM

Men samtidigt håller Juventus och Allegri på stilen:

https://www.youtube.com/watch?v=_4H7np-bnig

(Hela 46 minuter)
https://www.youtube.com/watch?v=Pk_nf3VfOTU

Bonucci kommer att sitta på läktaren trots att Juventus har problem i försvaret pga skador. Det finns inget snack om stt han inte skulle saknas, utan han är vansinnigt viktig inte minst på bortaplan. Men det är också stilen, dvs Juventus stil.

Vilka svårigheter/vilken sjukdom är det egentligen som Bonuccis barn lider av. Det kanske hålls hemligt, men det verkar vara något rejält allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in