2017-02-20, 19:38
Medlem
DexTheRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe-vendor
Om inte månader...
Suget är värst. Och den totala passiviteten.
Det fysiska skakningar ångest försvinner relativt snabbt.
Men psykiskt sitter det i månader..

Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jepp, är psykiskt beroende av Stesolid så vet vad du menar. :/

Hur länge sitter suget i? Sitter med sug som fan, och allt jag kan tänka på är hur bra jag skulle må om jag bara gav in och tog en. Inte alls kul, alltså.
Citera
2017-02-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DexTheRex
Hur länge sitter suget i? Sitter med sug som fan, och allt jag kan tänka på är hur bra jag skulle må om jag bara gav in och tog en. Inte alls kul, alltså.

Så länge du har ångest eller mår dåligt, dvs. i värsta fall livet ut
Citera
2017-02-20, 20:23
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Var hos husläkarn idag.

Fick Oxascand 25 x 4 och Nitrazepam 2 till natten fram tills måndag nästa vecka..

Borde väl hjälpa så jag inte får kramper, Har tegretol att ta också.

Fick du 4 st 25 mg Oxascand om dagen och 2 Nitra till natten om dagen!?!?
Citera
2017-02-20, 20:33
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Fick du 4 st 25 mg Oxascand om dagen och 2 Nitra till natten om dagen!?!?

Ja
Citera
2017-02-20, 20:35
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ja

Det var ingen dålig läkare!
Citera
2017-02-20, 20:42
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Det var ingen dålig läkare!

Så risk för kramper lär väl va risken med typ noll?
Citera
2017-02-20, 20:46
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:

Så risk för kramper lär väl va risken med typ noll?

Ja till 100 %

75 mg Oxa plus en nitra var det länge sen jag kombade men minns att det var behagligt
Citera
2017-02-20, 21:12
Medlem
DexTheRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Så länge du har ångest eller mår dåligt, dvs. i värsta fall livet ut

Aj fyfan då, brukar inte ha så mycket ångest att det påverkar min funktion i samhället, men fan så som det ser ut nu så är ju ångesten på topp.

Är det bara att lära sig leva med suget och ge in någon gång då och då, i så fall? Och om så, hur fan lyckas ni stå emot och vara funktionella? Det är ju helt otroligt.
Senast redigerad av DexTheRex 2017-02-20 kl. 21:20.
Citera
2017-02-20, 23:36
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Först under utsättning(trots lång nedtrappning) så blev jag sjuk och fick feber, jag kunde inte äta och knappt dricka och fick åka och läggas in på Maria för observation med dropp och, kramper. När det lade sig så var det månader med fruktansvärd ångest och hjärnspöken deluxe. Det blir ett fruktansvärt ångestpåslag speciellt om det är roten till att man började ta benso.

Det är mycket som ska rätta till sig i hjärnan efter ett långvarigt missbruk och det är allt annat än kul. Nu var inte benso allt jag slutade med i samma veva men det var det som absolut påverkade mig mest.

Nu några år efter så är det fortfarande tungt till och från, det finns liksom ingen tillflykt för hjärnan längre och i perioder känns allt väldigt grått, men det är bara rycka upp sig och knega på, allt blir bättre tillslut. Vet inte om själva suget någonsin kommer försvinna dock.

Det är väldigt individuellt. Jag slutade rakt av efter 7 månader och kände inga biverkningar mer än att jag hade lite svårare att sova. Dock så blev det likadant när jag slutade med opioder efter 8 år. Tror dock inte det är normalt. Min läkar pratar om att det är extremt men att att hon faktiskt träffat på några personer som jag tidigare. När jag slutade för flera år sedan så var hon jätte nervös när jag skulle sluta och förstod inte hur jag kunde jobba samt rekommenderade sjukskrivning men som sagt ingen påverkan alls.. Har precis klippt oxynorm och targeniq 120 mg om dagen ner till 40 för en vecka sdan och det har inte rört mig i ryggen. Mitt problem är att jag lyckas dra på mig nya skador hela tiden så jag måste börja igen
Citera
2017-02-21, 00:22
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Det är väldigt individuellt. Jag slutade rakt av efter 7 månader och kände inga biverkningar mer än att jag hade lite svårare att sova. Dock så blev det likadant när jag slutade med opioder efter 8 år. Tror dock inte det är normalt. Min läkar pratar om att det är extremt men att att hon faktiskt träffat på några personer som jag tidigare. När jag slutade för flera år sedan så var hon jätte nervös när jag skulle sluta och förstod inte hur jag kunde jobba samt rekommenderade sjukskrivning men som sagt ingen påverkan alls.. Har precis klippt oxynorm och targeniq 120 mg om dagen ner till 40 för en vecka sdan och det har inte rört mig i ryggen. Mitt problem är att jag lyckas dra på mig nya skador hela tiden så jag måste börja igen

De tråkiga med det är att det blir alltid värre efter varje gång man slutat med något att göra det igen. Så även om du klarade dig bra första gången så kan det hända att du får tråkiga symptom nästa gång. Så var det för mig iaf. Hoppas du slipper det dock, men var lite försiktig med att gå av och på läkemedel flera gånger (så länge det går).
Citera
2017-02-21, 00:36
Medlem
biggander2s avatar
En kompis som käkat valium i en vecka nu. 1-5 tabletter (10mg) om dagen, ibland någon xanax (2mg) också.

Tror ni man behöver trappa ut?
Citera
2017-02-21, 08:28
Medlem
GreenHenkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
En kompis som käkat valium i en vecka nu. 1-5 tabletter (10mg) om dagen, ibland någon xanax (2mg) också.

Tror ni man behöver trappa ut?

Nope, men några jobbiga nätter, han har ätit en vecka. Chilla mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in