Citat:
Att regelverket har fel är ju det som är själva diskussionen! Jag tror inte så många som tycker att någon som tex Björgen ska dömas "juridiskt" mot existerande regelverk? Lika lite som någon ska dömas för milt mot existerande regelverk vilket ju däremot faktiskt sker.
Att regelverket är inkonsistent är vi eniga om. Det är lika förbannat det som gäller. Regelverket är som sådant fan så mycket bättre än tillämpningen.
Citat:
Och här skiljer vi oss, då jag betraktar Björgen som en fuskare, utifrån det vi vet. Men jag anser såklart inte att hon ska dömas för doping så länge som hon har en dispens enligt reglerna.
Är hon en fuskare fast hon håller sig inom regelverket? Här hamnar vi väldigt långt från varandra. Kan du definiera vad du menar med att fuska, speciellt i detta fall? Precisera gärna med hur du vet att din utgångspunkt är den rätta.
Citat:
Hur mycket medicinsk kunskap jag har eller har tillgång till tänker jag inte kommentera då jag ändå inte tänker belägga denna kunskap med personlig information.
Det var inte något jag begärde. Det räcker med att olika forskare kommer fram till olika saker inom det medicinska området, inte bara när det gäller dopning. Att det finns olika särintressen som kan styra åt ett eller annat håll gör det naturligtvis ännu svårare att få ett objektivt grepp om vad som är adekvat. Det är dock som jag skriver att belackarna söker minsta halmstrå för att bekräfta sina spekulationer. Vi lever i en tid där källkritik inte står högst på agendan.