2017-02-20, 11:20
Medlem
Nu stört dyker priserna på bpl spelare jag kommer inte kunna spela nästa veckas wk league är redan kvalad pga att jag lyckades med guld 2.

Frågan är i fall BPL priserna kommer gå upp efter nästa vecka igen. För nu är de skrämmande låga.

Har nog tappat 600-700k i värde i mitt lag.
Citera
2017-02-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Tif Eriksen flugit ner till 260k Kunde inte låta bli hans nif är ju så jäkla skön.

https://www.futbin.com/17/squad/1871397
Tycker mitt lag ser grymt bra ut på pappret iaf. Byter plats på Eriksen och Pjanic.

Fick tag på en Nif Eriksen för 250k PS4! Sånt erbjudande kan man inte missa.

Tror ni det kommer ske en större dipp på BPL spelarna eller tror ni det vänder upp igen under veckans gång?
Citera
2017-02-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetFejk

Tror ni det kommer ske en större dipp på BPL spelarna eller tror ni det vänder upp igen under veckans gång?

jag tror det kommer sjunka till wk league startar... det känns helt sjukt hur mycket det dyker just nu.

sen kommer det STÖRT upp efter wk league.
Citera
2017-02-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetFejk

NIF för 250k låter dyrt? haha är det inte 88 eriksen du tänker på eller?
Citera
2017-02-20, 12:07
Medlem
Shieet. Samma här, mitt lag har gått från 2,6m till 2,1m sedan i fredags. Synd man inte hade någon koll på det, har inte kunnat spela på 1½ vecka så hade ju kunnat spara in på att sälja och köpa tillbaka nu. Jaja, lätt att vara efterklok

Då det inte behövs BPL varken till kval eller WL denna helg så kommer nog priserna ligga lågt stora delar av veckan ut för att sedan stiga igen. Nästa vecka är det inga requirements på första kvalet och inte heller WL. Inför det så lär priserna stiga igen.
Citera
2017-02-20, 12:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Shieet. Samma här, mitt lag har gått från 2,6m till 2,1m sedan i fredags. Synd man inte hade någon koll på det, har inte kunnat spela på 1½ vecka så hade ju kunnat spara in på att sälja och köpa tillbaka nu. Jaja, lätt att vara efterklok

Då det inte behövs BPL varken till kval eller WL denna helg så kommer nog priserna ligga lågt stora delar av veckan ut för att sedan stiga igen. Nästa vecka är det inga requirements på första kvalet och inte heller WL. Inför det så lär priserna stiga igen.

Enig i att de kommer stiga uppåt, men tror du de når samma nivåer som förut? Känns lite som att allt tappar i värde numer, svårt att göra bra affärer. En långsam market crash typ.
Citera
2017-02-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PSYK1i
NIF för 250k låter dyrt? haha är det inte 88 eriksen du tänker på eller?

Ja ojsan! Jag menade såklart 88an.
Citera
2017-02-20, 13:04
Medlem
Funderar på att byta ut ST Hazard (92) och istället köra IF Hazard (90) som LW och testa TIF Lukaku (88) som striker. Hade varit så gött med en tung striker. Mina 6 spelare på mitt och anfall mäter 169cm/173cm/175cm/176cm/177cm och sen varierat LW med spelare som varit allt från 175-184.

Alltså från detta: https://www.futbin.com/17/squad/759886
Till detta: https://www.futbin.com/17/squad/1066466

Är ju nöjd med ST Hazard. 15 mål på 23 matcher och en handfull assist. Inte testat honom efter upgraderingen heller. Så kanske skall avvakta. Men som sagt, hade varit fint med en stor anfallare då alla är lite korta i rocken där uppe

Alternativt ha SIF Arnautovic som LW och sedan byta plats på han och ST Hazard in game. Har haft Arnautovic som LW men funkade inte alls på en ytter för mig... På så sätt behålla Hazards 92:a.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Enig i att de kommer stiga uppåt, men tror du de når samma nivåer som förut? Känns lite som att allt tappar i värde numer, svårt att göra bra affärer. En långsam market crash typ.

Svårt säga. Marknaden är så oberäknelig just nu. Vet inte heller vad jag skall investera i just nu. Sitter med 1st IF Mané, 1st OTW Pjanic, 2st OTW Dembele, 1st SIF Sokratis, 1st SIF Iborra, 12st IF Valdes, en handfull IF Reyes. De e typ allt. Har bara 150k på kontot. Resten av coinsen har jag köpt upp till mitt lag länkat ovanför.
Senast redigerad av grahnen 2017-02-20 kl. 13:07.
Citera
2017-02-20, 13:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Svårt säga. Marknaden är så oberäknelig just nu. Vet inte heller vad jag skall investera i just nu. Sitter med 1st IF Mané, 1st OTW Pjanic, 2st OTW Dembele, 1st SIF Sokratis, 1st SIF Iborra, 12st IF Valdes, en handfull IF Reyes. De e typ allt. Har bara 150k på kontot. Resten av coinsen har jag köpt upp till mitt lag länkat ovanför.

Det är den sannerligen. Jag har investerat i 20 st IF-kort som jag vet kommer stiga, men det är en bit bort. Sen lite OTW Sane som nådde under 40k-strecket i söndags och garanterat kommer stiga till i helgen. Sen köpte jag de billigaste 84-ratade spelarna för framtiden. Carvalho, Sommer, Rui Patricio, och det gänget. Utöver det är jag torsk på investeringsidéer, känns som att allt sjunker. Börjar vara dags att sälja av allt och ser hur långt kapitalet räcker kanske.

Korten jag sitter på som sjunkit som jag avvaktar med att sälja är OTW Pjanic, IF Shawcross, OTW Bailly, NIF CAM Coutinho, en IF Trippier. Tror Shawcross och Trippier kommer öka inför nästa POTM-släpp, Bailly och Pjanic säljer jag vid nästa ökning - typ, startelvan eller liknande.

Tipset att köpa på sig spelare som skulle få upgrade/position change för några veckor sen var ganska kasst då marknaden sjunkit som fan sen dess. Köpte Coutinhos NIF CAM med tanken att han skulle gå upp på sikt - köpt för 21k, nu 10k. Köpte också på mig några LW Alexis för 83k, men sålde av direkt då magkänslan var dålig - nu nere i 43k. Jag förstår hur den som tipsade tänkte och jag tycker inte det var en dum tanke (därav hakade jag på den), men facit är att den var fel. Tur för mig hade jag investerat ganska lite, kommer "bara" torska rint 30k på Coutinho om jag säljer nu. Men jag håller nog en stund till utifall att den går upp.
Citera
2017-02-20, 14:32
Medlem
Sitter och håller koll på Son 86 och Eriksen 88 och känns som deras pris har gått så lågt som de kommer att gå. Har redan börjat gå upp i pris igen.
Citera
2017-02-20, 15:03
Medlem
Rätt intressant när man spelar 5212, då är man helt plötsligt världens svettigaste och vidrigaste spelare, men när man lirar 352, så är man raka motsatsen, och så mycket skiljer ju inte formationerna åt haha..
Citera
2017-02-20, 16:00
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Villka jävla skämt till uppgraderingar. Typ +1 på två
-tre olika stats

Spelar verkligen ingen roll vem man har i mål. Köpt IF-versioner av de målvakter som funkat bra för mig som varit 10×sämre än vanliga kortet. Hade t.ex. Karnezis. Var ett monster och tog allt. Köpte IF och spelade typ 10 matcher innan jag gav upp för det gick katastrof för honom. Släppte sista matchen in 6mål på skott, varav typ 5 var rena skitmålen. Har ju tidigare kört med bronsmålvakt för att testa och det är fan ingen skillnad på att spela med en typ 62 rankad målvakt på 6 i kemi som att spela med Buffon på 10 i kemi.
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Rätt intressant när man spelar 5212, då är man helt plötsligt världens svettigaste och vidrigaste spelare, men när man lirar 352, så är man raka motsatsen, och så mycket skiljer ju inte formationerna åt haha..
Spelat 5212 en del. Känns som spelet jämnar ut det så det suger defensivt ändå. Backar som går helt fel som de inte gör med 4backslinje osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in