Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Svårt säga. Marknaden är så oberäknelig just nu. Vet inte heller vad jag skall investera i just nu. Sitter med 1st IF Mané, 1st OTW Pjanic, 2st OTW Dembele, 1st SIF Sokratis, 1st SIF Iborra, 12st IF Valdes, en handfull IF Reyes. De e typ allt. Har bara 150k på kontot. Resten av coinsen har jag köpt upp till mitt lag länkat ovanför.
Det är den sannerligen. Jag har investerat i 20 st IF-kort som jag vet kommer stiga, men det är en bit bort. Sen lite OTW Sane som nådde under 40k-strecket i söndags och garanterat kommer stiga till i helgen. Sen köpte jag de billigaste 84-ratade spelarna för framtiden. Carvalho, Sommer, Rui Patricio, och det gänget. Utöver det är jag torsk på investeringsidéer, känns som att allt sjunker. Börjar vara dags att sälja av allt och ser hur långt kapitalet räcker kanske.
Korten jag sitter på som sjunkit som jag avvaktar med att sälja är OTW Pjanic, IF Shawcross, OTW Bailly, NIF CAM Coutinho, en IF Trippier. Tror Shawcross och Trippier kommer öka inför nästa POTM-släpp, Bailly och Pjanic säljer jag vid nästa ökning - typ, startelvan eller liknande.
Tipset att köpa på sig spelare som skulle få upgrade/position change för några veckor sen var ganska kasst då marknaden sjunkit som fan sen dess. Köpte Coutinhos NIF CAM med tanken att han skulle gå upp på sikt - köpt för 21k, nu 10k. Köpte också på mig några LW Alexis för 83k, men sålde av direkt då magkänslan var dålig - nu nere i 43k. Jag förstår hur den som tipsade tänkte och jag tycker inte det var en dum tanke (därav hakade jag på den), men facit är att den var fel. Tur för mig hade jag investerat ganska lite, kommer "bara" torska rint 30k på Coutinho om jag säljer nu. Men jag håller nog en stund till utifall att den går upp.