2017-02-17, 15:21
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khalif4
Skriver åt en vän som tidigare i veckan tagit tramadol ca 3 gånger (ca 300-500mg per gång) det är nu 24 timmar sen senaste intag och han undrar om det är okej att ta lite kola, så räcker 24 timmar sen senaste intag eller bör han vänta ännu längre?
Ol' Dirty Bastard,har du hört talats om honom?Han dog i en överdos av tramadol och kokain.
Detta är en relativt låg dos och jag tror inte du kommer att dö,MEN i värsta fall kan du få krampanfall (serotonin syndrom) eftersom båda två ger dig ett överskott på serotonin.
Trevlig helg! O lyssna inte på vem som helst här på forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
kör på hade jag rekommenderat
Håll käften,du vet inte vad du snackar om
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Det är jättelugnt. Man skulle kunna blanda koks och tram om det är så
Det gäller dig också.
Citera
2017-02-19, 20:02
Medlem
rökbombs avatar
Hej.

Jag vet att sobril klassas som en väldigt svag bensodiazepin och har läst att det inte skall vara någon fara att blanda låga doser Sobril med låga doser Morfin.

Jag har slängt i mig 40mg Sobril hittills, och dragit i mig en morfin meda tab på 10mg.

Skulle det på något sätt kunna gå åt pipsvängen om jag väljer att slänga i mig 10mg Sobril till och gör en rövpanna på ytterligare 10mg Morfin Meda?

Jag är inte ute efter att skada mig eller på något sätt trilla av pinnen.

Men 20mg Morfin Meda är jag rutinerad med sedan innan, som mest ätit 60mg på en gång, oralt.
Däremot helt novis på Sobrilen (däremot ätit otaliga mängder xanor(allt från ksalol 1orna till stavar på 2-3mg)/iktrovil/samt diverse RC-bensodiazepiner (pyrazolam och flunitrazolam (där det faktiskt gick käpprätt åt helvete, tog dessa för att komma ner från ett 6APB rus och glömde av den fruktansvärt långa halveringstiden, och hade inte riktigt koll på hur hårt dom slog. så vi vaknade upp ett gäng tvärväcka grabbar med ett par nyktra tjejer, och bestämde oss för att köra dagsfylla dagen därpå. sen dess minns jag inte något på 3-4 dagar, skämt ut mig för mamma och pappa och ett gäng andra personer... lärde mig en läxa)

Hade uppskattat ett snabbt svar! Rövpannan börjar jag förbereda på en gång. Men 20MG Morfin känner man ju knappast av, så den stora frågan är väl. Är 50mg Sobril något som skulle kunna få en kille (småväxt 170 lång 60kg) att trilla av pinnen?

Må bäst och lev livet som en fest!

Tilläggsedit:

Jag skickade precis i mig ytterligare 10mg Morfin, dvs totalt 20mg Morfin och 40mg Sobril i mitt system as we speak. ÄR det någon överdriven fara för mig att peta i mig en 10mg Sobril till? Skall upp och jobba imorgon så för sent blir det inte. Helst inom 20 minuter, om någon kan ge mig rådet innan dess ;-)
Senast redigerad av rökbomb 2017-02-19 kl. 20:06.
Citera
2017-02-19, 20:43
Medlem
rökbombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rökbomb
Hej.

Jag vet att sobril klassas som en väldigt svag bensodiazepin och har läst att det inte skall vara någon fara att blanda låga doser Sobril med låga doser Morfin.

Jag har slängt i mig 40mg Sobril hittills, och dragit i mig en morfin meda tab på 10mg.

Skulle det på något sätt kunna gå åt pipsvängen om jag väljer att slänga i mig 10mg Sobril till och gör en rövpanna på ytterligare 10mg Morfin Meda?

Jag är inte ute efter att skada mig eller på något sätt trilla av pinnen.

Men 20mg Morfin Meda är jag rutinerad med sedan innan, som mest ätit 60mg på en gång, oralt.
Däremot helt novis på Sobrilen (däremot ätit otaliga mängder xanor(allt från ksalol 1orna till stavar på 2-3mg)/iktrovil/samt diverse RC-bensodiazepiner (pyrazolam och flunitrazolam (där det faktiskt gick käpprätt åt helvete, tog dessa för att komma ner från ett 6APB rus och glömde av den fruktansvärt långa halveringstiden, och hade inte riktigt koll på hur hårt dom slog. så vi vaknade upp ett gäng tvärväcka grabbar med ett par nyktra tjejer, och bestämde oss för att köra dagsfylla dagen därpå. sen dess minns jag inte något på 3-4 dagar, skämt ut mig för mamma och pappa och ett gäng andra personer... lärde mig en läxa)

Hade uppskattat ett snabbt svar! Rövpannan börjar jag förbereda på en gång. Men 20MG Morfin känner man ju knappast av, så den stora frågan är väl. Är 50mg Sobril något som skulle kunna få en kille (småväxt 170 lång 60kg) att trilla av pinnen?

Må bäst och lev livet som en fest!

Tilläggsedit:

Jag skickade precis i mig ytterligare 10mg Morfin, dvs totalt 20mg Morfin och 40mg Sobril i mitt system as we speak. ÄR det någon överdriven fara för mig att peta i mig en 10mg Sobril till? Skall upp och jobba imorgon så för sent blir det inte. Helst inom 20 minuter, om någon kan ge mig rådet innan dess ;-)

Mitt tålamod tröt ordentligt och jag svalde precis den sista Sobrilen. Dvs totalt 50mg Sobril (10mgx5) och en Morfin Meda 10mg upp i snoken och den andra upp i baken. :-D totalt sett 50mg sobril, 20mg morfin meda.

Håller er uppdaterade om jag känner att något är påväg att gå snett. Min tjej kommer hem inom 2h så förhoppningsvis hittar hon mig väl inte i sängen oväckbar...
Citera
2017-02-19, 20:46
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rökbomb
Mitt tålamod tröt ordentligt och jag svalde precis den sista Sobrilen. Dvs totalt 50mg Sobril (10mgx5) och en Morfin Meda 10mg upp i snoken och den andra upp i baken. :-D totalt sett 50mg sobril, 20mg morfin meda.

Håller er uppdaterade om jag känner att något är påväg att gå snett. Min tjej kommer hem inom 2h så förhoppningsvis hittar hon mig väl inte i sängen oväckbar...

Tror inte det är någon större fara men varför tar du risken? Alla vet att opis och benso är big no no.
Citera
2017-02-19, 21:27
Medlem
rökbombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Tror inte det är någon större fara men varför tar du risken? Alla vet att opis och benso är big no no.

Jag tog risken tack vare att jag läste ett inlägg här på flashback (edit: hittade inlägget: (FB) Morfin oralt + Stesolid?) där en människa blev helt avrådd från att ta smådoser Stesolid (som är starkare än Sobril, och jag anser 50mg Sobril vara en ganska oskyldig dos, detsamma gäller 20mg morfin meda). Han följde upp avrådan genom att ringa till Läkemedelsverket, och en del ytterligare institutioner/myndigheter.

Alla dessa hade berättat för honom att det dagligen inom den svenska sjukvården används Stesolid i kombination med Morfin och att det absolut inte skulle vara någon som helst fara.

Detta kan ju däremot vara i medicinska microdoser (vilket jag tvivlar på) men ändock, jag känner mig i nuläget väldigt lugn. Inte i närheten av att somna än. Och måste nog säga att jag inte känner det minsta utav de 20mg Morfin jag fick i mig. 50mg Sobril gör mig lite mellow, muskelavslappnad och såvidare, kan väl ha med att det är första gången på Sobril.

Har väl byggt upp en någorlunda tolerans mot Morfin antar jag, om man ens kan göra det vid väldigt sporadiskt bruk (1-2-3 ggr per månad). Dessa gånger har jag som minst tagit 40mg oralt (dvs dubbla det jag petade i mig idag) och som max 60mg på en gång. 60mg:s tillfället slutade jag däremot upp vid toaletstollen hela nästkommande dagen... Det återupplever jag inte gärna igen.

Men allt känns cool, försöker finskriva texten men kan inte se att jag har gjort några uppenbarliga "bensopåverkad-indikationer" i min skrift. Om ni märker något får ni gärna påpeka det ;-)

Må bäst, och glöm ej: Livet skall vara en fest!
/rökbomb, till största del CS-räv med en liten förkärlek för vissa piller.
Senast redigerad av rökbomb 2017-02-19 kl. 21:31.
Citera
2017-02-20, 03:25
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Idag utspritt under dagen har jag tagit 4 mg ksalol 2 mg sub 200mg tramadol och 7,5 mg zopioclon(varav nyss 7,5mg zopiclon, 1mg ksalol och en mindre lina sub) och nu nyss för att försöka söva mig för natten har jag tagit ca 7g av aminosyran glycine och ca 1g taurin och 4mg melatonin och 50mg propavan. Och jag har tagit diverse kosttillskott för att orka med träning m.m så en hel del Yohimbe, grönt te extrakt och tränings pwo så är fortfarande upp i varv. tramadolen är tyvärr slut. men vågar jag ta mer benz lr sub?
Citera
2017-02-20, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer-Robin
Idag utspritt under dagen har jag tagit 4 mg ksalol 2 mg sub 200mg tramadol och 7,5 mg zopioclon(varav nyss 7,5mg zopiclon, 1mg ksalol och en mindre lina sub) och nu nyss för att försöka söva mig för natten har jag tagit ca 7g av aminosyran glycine och ca 1g taurin och 4mg melatonin och 50mg propavan. Och jag har tagit diverse kosttillskott för att orka med träning m.m så en hel del Yohimbe, grönt te extrakt och tränings pwo så är fortfarande upp i varv. tramadolen är tyvärr slut. men vågar jag ta mer benz lr sub?

Beror helt på din tolerans, men det är inga extrema doser du nämner, och Xanoren går relativt snabb ur systemet, så jag skulle säga ja
Citera
2017-02-20, 03:33
Bannlyst
Citat:

Håller med om att man itne som nybörjare skall experimentera med opiater och benso, men har man tolerans på både och vet hur mycket man tål så gifter sig opiater och benso fin fint

Så ett big no no är det, kan vara extremt euforiskt.
Senast redigerad av speedballen 2017-02-20 kl. 03:37.
Citera
2017-02-20, 03:37
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedballen
Beror helt på din tolerans, men det är inga extrema doser du nämner, och Xanoren går relativt snabb ur systemet, så jag skulle säga ja

Jag har relativt hög tolerans, aldrig krampat på t ex tradd på över 1g doser har förekommit utan benz, försöker trappa ner på tradden och nu är den slut efter en vecka, fick tag i en båt istället. gott gott. men tack då vet jag. ska ta mig en till liten låna båt och stoppa en ksalol under tungan och kika på film och somna till. Filmen "Tyson Legend" -95

Sedan imorgon blir det mindre cs

Tack för svaret, må väl och simma lugnt!
Mvh
Citera
2017-02-20, 03:39
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Varför är detta ett big nono? Det är bland de vanligaste blandingarna som finns, och dom gifter sig fint med varandra. Krävs REJÄLA doser för att gå under av denna blandning, och jag förutsätter att de som ger sig in på det vet deras tolerans och så vidare.

Men 50mg Sobril och 20mg Morfin meda dör inte många på, så länge du inte är väger 40kg. VÄLDIGT SÄLLSYNT om jag säger så, så skräm inte upp killen i onödan.

Det är också blandningen benso och opioider/opiater som är det vanligaste att överdosera på.

I vissa fall krävs det rejäla doser, i vissa fall inte.
Citera
2017-02-20, 03:40
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Citat:
Håller med om att man itne som nybörjare skall experimentera med opiater och benso, men har man tolerans på både och vet hur mycket man tål så gifter sig opiater och benso fin fint

Så ett big no no är det, kan vara extremt euforiskt.

Jo tack har märkt det!
Men man måste hela tiden "förstå" vad man gör och vart gränser går, och ha tålamodet att vänta med dos höjning osv, men nu känns det som ja vill somna in lite skönt för natten

men tack för hjälpen gott folk.

PS. Har några års erfarenhet av benz och opi, men inte ofta jag kör båda samtidigt. men nu efter det sista här trog det snyggt, dubbelseende ibland *hahaha* ne nu åter till film
Senast redigerad av Kristoffer-Robin 2017-02-20 kl. 03:57.
Citera
2017-02-20, 03:55
Bannlyst
Citat:
Det är också blandningen benso och opioider/opiater som är det vanligaste att överdosera på.

I vissa fall krävs det rejäla doser, i vissa fall inte.

Ja, men i de de doseringarna personen i fråga frågade om så är risken väldigt låg. Jag menar, fler personer överlever den än dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in