Citat:
Ursprungligen postat av
ex69-dtr
Tror inte det är någon större fara men varför tar du risken? Alla vet att opis och benso är big no no.
Jag tog risken tack vare att jag läste ett inlägg här på flashback (edit: hittade inlägget:
(FB) Morfin oralt + Stesolid?) där en människa blev helt avrådd från att ta smådoser Stesolid (som är starkare än Sobril, och jag anser 50mg Sobril vara en ganska oskyldig dos, detsamma gäller 20mg morfin meda). Han följde upp avrådan genom att ringa till Läkemedelsverket, och en del ytterligare institutioner/myndigheter.
Alla dessa hade berättat för honom att det dagligen inom den svenska sjukvården används Stesolid i kombination med Morfin och att det absolut inte skulle vara någon som helst fara.
Detta kan ju däremot vara i medicinska microdoser (vilket jag tvivlar på) men ändock, jag känner mig i nuläget väldigt lugn. Inte i närheten av att somna än. Och måste nog säga att jag inte känner det minsta utav de 20mg Morfin jag fick i mig. 50mg Sobril gör mig lite mellow, muskelavslappnad och såvidare, kan väl ha med att det är första gången på Sobril.
Har väl byggt upp en någorlunda tolerans mot Morfin antar jag, om man ens kan göra det vid väldigt sporadiskt bruk (1-2-3 ggr per månad). Dessa gånger har jag som minst tagit 40mg oralt (dvs dubbla det jag petade i mig idag) och som max 60mg på en gång. 60mg:s tillfället slutade jag däremot upp vid toaletstollen hela nästkommande dagen... Det återupplever jag inte gärna igen.
Men allt känns cool, försöker finskriva texten men kan inte se att jag har gjort några uppenbarliga "bensopåverkad-indikationer" i min skrift. Om ni märker något får ni gärna påpeka det ;-)
Må bäst, och glöm ej: Livet skall vara en fest!
/rökbomb, till största del CS-räv med en liten förkärlek för vissa piller.