2017-02-18, 18:36
Medlem
Punklivs avatar
Ökar risken för andningsdepression om man har sömnbrist? Tänker att det lär bli mer slitsamt för kroppen då. Har gått bra tidigare men tänkte blanda med lite benso i dag, högst 1 mg Xanor dock och inte allt för höga subdoser.
Citera
2017-02-18, 18:54
Medlem
NioLivs avatar
Nån mer än jag som har problem att få igång pisseriet när man tagit sub?
Finns det dokumenterade problem med prostatan och Buprenorfin?

Mvh
Citera
2017-02-18, 19:01
Medlem
znors avatar
När kan jag ta dolcontin efter endast 1mg sub sen imorse 12:00 typ.
Har kört suboxne 8mg sen 3 dagar. När? Såpass liten dos idag, noll innan.

När tro?

Och hur mkt är en lagom dos dolc?
Citera
2017-02-18, 20:23
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Det kan möjligtvis inte ha varit 2 mg? 0.2 mg låter lite väl lite om du blev frisk av det. Kommer du ihåg om det var subutex eller temgestic du fick?

Förstår om du inte vill köpa och prova själv. Svårt det där med smärta! Hoppas det löser sig för dig!

Tack men smärtan är det ganska lugnt med konstigt nog. Får fråga på måndag när det är dags för lite uppföljning, ang medicin och dos.

Norspan innehåller ju inte naloxen i vart fall. Hade de gjort det så hade jag kunnat förstå för när jag blev satt på targiniq ett tag så mådde jag lite sämre vilket jag där och då tillskrev naloxenet.

Äsch, det är skitjobbigt men nu har jag haft plåstrena 2 veckor och nån gång borde ju abstinensen (om det nu är abstinens ens) gå över. Känner mig helt sjuk men utan feber och sånt. Norspanet håller smärtan stången. Får vara glad för det.

Nu ska jag inte terra dig med mer funderingar. Tack för din braiga input.
Citera
2017-02-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av da-raver
Finns det något att göra åt illamåendet när man har tagit sub eller är det bara att härda ut ?

Mår förövrigt jävligt bra, bara det lätta illamåendet som stör mig

Åksjukemedicin t.ex postafen (receptfritt) tar bort all illamående
Citera
2017-02-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Nån mer än jag som har problem att få igång pisseriet när man tagit sub?
Finns det dokumenterade problem med prostatan och Buprenorfin?

Mvh

Nej det är väldigt vanligt spec för killar.. vet inte varför..
Citera
2017-02-19, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diser92
Nej det är väldigt vanligt spec för killar.. vet inte varför..

Ja det är en mycket vanlig biverkning som släpper när man tagit det ett tag.
Fast så blir det för mig på de flesta opioider.
Citera
2017-02-19, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Jag hämtar på apoteket en gång i veckan nu för tiden, 7 st 8mg/vecka. Får den som är billigast för tillfället. Har varit Actavis och Teva för det mesta, men nu sist fick jag Bluefish. Det som hette subutex förut (fram till 2012 har jag för mig) finns inte längre i Sverige. Så nu får man nån av dessa, finns ett par tillverkare till, om man är ordinerad burenorfin.
Jag har lite svårt för (allergi) mot naloxon så Suboxone är inte ett alternativ för mig.

B

Nej Subutex dom äkta heter Subutex och slutades säljas i Sverige för typ 7-8år sedan.
Anledning: för att det franska läkemedelsföretaget inte ville bli förknippade med illegal narkotika handel då dom som gick på programmen på den tiden dom fanns sålde svart eller bytte mot annan medicin svart. Fast buprenorfin 8mg är exakt samma sak. Kvittar vilka som tillverkar dem det är samma mängd buprenorfin i alla. Skiljer gör väll bindemedel i tabletterna annars exakt samma sak.
Sen finns suboxone som innehåller en liten mängd naloxon som är ett medel man får mot överdos. Fast detta har så kort halveringstid så det är ute från systemet på 2tim. Mest för att man inte ska kunna injekcera dom vilket går exakt lika bra ändå tar bara en längre tid för full effekt.
Nu finns det ju film suboxone som är som små plåster med mycket mindre bindnings medel samt man tar upp större % av dom än tabletterna. Jag hade sub men då jag tar benzo för jag mår skit så fick jag byta till suboxone för dom tror det förhindrar andningsdepp vilket det inte gör samt tar jag bara 1-2 benzo pix om dagen ibland inga. Beror helt på hur man mår.
Kommer nu få stess eller ikto på recept då dem kollat mig länge och ser jag funkar mycket bättre på det samt har normala värden i blodet. Så jävla skönt för då får jag min sub igen och om 6-8mån kommer jag få hämta ut det själv från Apoteket. Bara så bull för har trappat ner i smyg till en om dagen så har ju hur många som helst hemma.

Så det är så det ligger till.
Citera
2017-02-19, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
Undrar vilken styrka jag fått tag på
https://ibb.co/moNcRF

Tacksam för svar

Hejsan
Det du har är norspan men omöjligt veta vilken styrka fast gissar på 10mg per plåster så du har väll en 3mg där. Du får lägga det under tungan samt tugga lite då och då. Ha det minst en 2-4 tim i munnen och försök inte svälja så mycket efter varje gång du tuggat på det. Ha det då under tungan igen och svälj inte undan förens du har haft det en 4-5min under tungan efter varje tugg gång. Fast spelar ju mindre roll om du sväljer eller inte. Du tar upp lite extra bara ju längre du inte sväljer. Fast kan ju vara ett 15mg, 20mg osv med då ökar ju milligrammen i din bit så börja med halva. Är du van vid buprenorfin??
Om inte kan du dela det i 3 delar och har då 3 bra doser. Kan du inte fråga han/hon du köpte det av vilken styrka det stod på plåstret eller nr. Det nr som står på plåstret är hur många mg det innehåller.
Synd du inte hade ett helt då skulle du satt det på överarmen. Sen hade du mått bra i 1,5 vecka.
Jag hade sånna innan jag fick sub och var skitbra. Hade dom i 2veckor. För där e mycket kvar i plåstret efter en vecka. Satte 2st 15mg på varje sida av halsen, på halspulsådrerna. Det funkade fint det med. Fast då var jag tolerant som fan.
Citera
2017-02-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Nej Subutex dom äkta heter Subutex och slutades säljas i Sverige för typ 7-8år sedan.
Anledning: för att det franska läkemedelsföretaget inte ville bli förknippade med illegal narkotika handel då dom som gick på programmen på den tiden dom fanns sålde svart eller bytte mot annan medicin svart. Fast buprenorfin 8mg är exakt samma sak. Kvittar vilka som tillverkar dem det är samma mängd buprenorfin i alla. Skiljer gör väll bindemedel i tabletterna annars exakt samma sak.
Sen finns suboxone som innehåller en liten mängd naloxon som är ett medel man får mot överdos. Fast detta har så kort halveringstid så det är ute från systemet på 2tim. Mest för att man inte ska kunna injekcera dom vilket går exakt lika bra ändå tar bara en längre tid för full effekt.
Nu finns det ju film suboxone som är som små plåster med mycket mindre bindnings medel samt man tar upp större % av dom än tabletterna. Jag hade sub men då jag tar benzo för jag mår skit så fick jag byta till suboxone för dom tror det förhindrar andningsdepp vilket det inte gör samt tar jag bara 1-2 benzo pix om dagen ibland inga. Beror helt på hur man mår.
Kommer nu få stess eller ikto på recept då dem kollat mig länge och ser jag funkar mycket bättre på det samt har normala värden i blodet. Så jävla skönt för då får jag min sub igen och om 6-8mån kommer jag få hämta ut det själv från Apoteket. Bara så bull för har trappat ner i smyg till en om dagen så har ju hur många som helst hemma.

Så det är så det ligger till.

Du börjar ditt svar med "nej" avslutar med "det är så det ligger till". Hade jag fel nånstans?!

B
Citera
2017-02-20, 00:44
Medlem
hnsman1s avatar
Slipper man abstinensen om man bara tagit sub i ca 5 dagar? Ungefär 2-3 mg om dagen.
Citera
2017-02-20, 14:29
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Slipper man abstinensen om man bara tagit sub i ca 5 dagar? Ungefär 2-3 mg om dagen.
Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in