Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
Det är det svaret jag ville ha. Priserna kan inte bli högre än vad folk får låna.
Visst kan dom bli högre. I centrala Stockholm borde vi kunna vara överens om att de redan är det. De som köper där lär betala mer än 15% i kontantinsats. (Finns säkert något undantag. Men det är inte undantagen vi talar om).
Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
* Nu vill jag ju inte kasta ut de mest kompetenta utan bidragstagarna, de sjuka och pensionerade invandrarna. Dom gör ingen nytta här.
Så Nisse som träffade Ting när han jobbade i Hongkong och gifte sig och flyttade till Sverige med skall inte få bo här med henne trots att hon bott och arbetat här i 30 år. Och hennes barn skall inte få ha sin mamma här när hon pensioneras.
Och detta för att du tror att du då ska snika till dig något på hennes bekostnad.
Har inte din snikenhet gått till överdrift nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
* Många byggjobbare kommer från baltikum och dom skickar vi bara hem igen om de inte behövs.
Var det inte du som var öppen för att få ned priserna genom att inte låta facket hålla uppe produktionskostnaden?
Nu låter det som du är beredd att låta facket dra upp produktionskostnaden genom att dra upp lönekraven. Du får alltså betala mer när du köper bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
Hur som haver så kan vi se på USA att det går att köpa hus billigt efter krisen. Nu när ekonomin går som den gör i Sverige är det dyrt. Jag vill kunna köpa och det går inte som det gör idag.
När det blir lågkonjunktur så lär priserna falla. Men de som blev arbetslösa köpte inga hus. Och många andra köpte inte för att de var nervösa att de skulle bli arbetslösa.
Du har inte berättat varför du inte skulle drabbas på samma sätt.