2017-02-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Papperstidningen har jag inte sett. Men på hemsidan så toppar den t om melodifestivalen. Allt detta för att Eva Burman blev uppringd av Arg Norrlänning och gjorde bort sig. Den kvinnan verkar vara tjejsur i överkant.

Samtalet som inledde det hela: https://www.youtube.com/watch?v=ZqIDRy9321E

Papperstidningarna 16/2, 17/2 och 18/2 är helt otroliga. Det är fulla förstasidor, svart bakgrund, ”Trollfabriken” i stora bokstäver, allmän ”nazi”-känsla. Det känns rätt skruvat tycker jag.

Det hela har en lång bakgrund i Ekuriren och GS har bland annat visat att politiske redaktören Alex Voronov hyllar Muslimska Brödraskapet:
Stor tidning har inga problem med islamist
https://www.youtube.com/watch?v=HKHJiAWvx1c

Vidare är Eva Burman benägen att kalla de som har kritiska synpunkter på invandringen för hatiska, främlingsfientliga, rädda, nazister och så vidare. Burman och Voronov tillhör kanske de mer extrema i Sverige. Burman och Voronov visar ingen tolerans mot avvikande uppfattningar och tycks förväxla saklig kritik med hat och agendor. Några exempel:

Voronov kallar politiker falska sanningssägare, Burmans årskrönika:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Eva Burman om ”Lämmeltåg” och ”Chefredaktör kallar medborgare rasist”:

Eva Burman: ”Så slipper vi fler granatattacker”:

Se vidare mina inlägg här om det nu aktuella kriget mot ”Trollfabriken” för några exempel:

13/2: Inledning av den serie som ska visa att lokaltidningarna är demokratins hörnstenar. "Petterssons gör skillnad" är bloggen som på några år seglat upp på topplistan över sajter som ser sig själva som invandrarkritiska och partiska, men som andra kallar rasistiska.
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

16/2: Kriget mot den rasbiologiska trollfabriken Granskning Sverige inleds.

17/2: Kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke menar att det är oerhört allvarligt. Hon vill ut och demonstrera.

18/2: Statsminister Stefan Löfven menar att detta är oerhört allvarligt.

18/2: Ledare av Burman: ”Trolltider, Trumptider, Putintider, bruna tider”.

18/2: Vilseledande artikel med uttalande från pressombudsmannen.

Vidare:
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Har samlat allt medialt utrymme i gammelmedia som Granskning Sverige fått under de senaste dagarna.Se tre länkarna precis nedanför. Har nog iaf fått med i alla fall 90 % av allt som publicerats men kan även förekomma fler exempel som jag har missat.

Vore kul om någon kunde göra en slags värdering av vad detta utrymme skulle kosta om man skulle betala för att få detta utrymme i alla dessa medier. Vad tror ni det handlar om för summor?

Finns även ganska bra underlag där för Granskning Sverige att ringa runt till dessa aktörer och ställa uppföljningsfrågor till journalisterna i artiklarna.
Citera
2017-02-19, 15:41
Medlem
Nu börjar stormen blåsa över och jag kan sammanfatta lite mina tankar.

Bra redogörelse ovan om våra avslöjanden om islamisten Alex Voronov och den ilska han måste känt.
Han verkar vara i svår obalans när han hotar Jenny på Feministinspektionen.

https://youtu.be/TRO5FMzlQsA

P1 hörde av sig. Det är enda gången jag (Johan) fått komma till tals. De klippte naturligtvis ner intervjun.

Det intressanta är vad som händer med människor vid drev. Granskning Sverige är en folkrörelse på ett tiotal personer, om vi räknar alla youtubekanaler som ringer och lägger ut samtal på eget bevåg.
I detta fallet människor som inte ens blivit uthängda. Bara "potentiellt - eventuellt" uthängda i framtiden.
Några sporras och tycker det är kul, men förvånansvärt många blir rädda. Intressant!
Visar vilka äckliga psykopater många journalister och tidningar är egentligen. Tänk själva. Vilken makt de har att förstöra människors liv. De vet om detta. De njuter uppenbarligen av det och tvekar inte en sekund att förinta en människas värdighet, om de har chansen.

Det är här skon klämmer som jag ser det. När de själva blir utfrågade och publicerade gråter de som barn. Efter tre års tystnad kommer den ena journalisten efter den andra fram och säger att dom har blivit kränkta av att bli "uthängda". Det har aldrig varit ambitionen att "hänga ut" journalister. Bara ställa frågor till makthavare, eftersom vår demokrati kräver det av oss.

Detta visar att demokrati är väldigt svårt. Jag tror att om vi alla hjälps åt att faktiskt ställa frågor. Diskutera. Väcka tankar! Då är vår demokrati starkare än om vi låter journalisterna förstöra våra liv.

Du som ser detta fattar nog! Börja ring med just dina frågor!

Tack för all diskussion i tråden! Flashback är demokrati!
Citera
2017-02-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vilken lön? Har du några som helst bevis för att de är avlönade? Och hur går det ihop med att de sedan lång tid tillbaka bett om donationer?

Ja inte vet jag hur det går ihop. De kanske vill tjäna ännu mer pengar.
Citera
2017-02-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Den enda betalning som har erbjudits är väl av personer som är lyssnare, inte av de som står bakom Granskning Sverige.

Sen är det löjligt att prata om finansiering. Vilket soc-fall som helst har väl råd att driva en hemsida på nätet?

De kanske är socialfall, eller ryska agenter, eller riksdagsmän, eller politiska sekreterare. Jag har ingen aning. Har du?
Citera
2017-02-19, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag tycker det är en relevant fråga hur de finansieras. SD glömde fråga Putilov, det blev en skandal. Jag vill ha korten på bordet den här gången.

Vad du vill kan vi andra skita högaktningsfullt i. Dröm vidare!
Citera
2017-02-19, 17:34
Medlem
Citat:
Jag tycker det är en relevant fråga hur de finansieras. SD glömde fråga Putilov, det blev en skandal. Jag vill ha korten på bordet den här gången.

OM det Ekuriren skriver stämmer så är förstås frågan om finansiering synnerligen relevant. MEN kruxet är att det Ekuriren skriver sannolikt inte alls stämmer. Min nuvarande uppfattning är att Ekurirens, Alice Bah Kuhnkes, Stefan Löfvens, PO:s och många övriga aktörers agerande är en medieskandal av sällan skådat slag.

Det finns inget skäl att misstänka att GS är något annat än vad de utger sig för att vara. Ekuriren har redan fått information om finansieringen.

Jag tycker att den viktigaste frågan nu ska vara hur Ekuriren ska ställas till svars för att så flagrant ha brutit mot de pressetiska reglerna. Granskning Sverige och Petterssons blogg behöver få upprättelse tycker jag.
Citera
2017-02-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vad du vill kan vi andra skita högaktningsfullt i. Dröm vidare!

Du vill nog också veta vem som betalar. Men du vill inte att vi andra ska veta.
Skatteverket tar förhoppningsvis reda på det.
http://www.se.panelsok.net/deltidsjobb/skatteregler-internet-inkomster.
Citera
2017-02-19, 18:06
Medlem
Vad är det för luffiga folk som kallar sig själva journalister när dom inte ens kan ha ett samtal och lyssna på kritik och frågor gällande artiklarna dom skriver? Jag får diktatur och censurvibbar av sånt här.

Dom måste ju få stå till svars för vad dom skrivit eller hur?
Citera
2017-02-19, 18:32
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ja inte vet jag hur det går ihop. De kanske vill tjäna ännu mer pengar.

Jag upprepar frågan: Vilken lön? Har du några som helst bevis för att de är avlönade?
Citera
2017-02-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag upprepar frågan: Vilken lön? Har du några som helst bevis för att de är avlönade?

Nej. Jag har inga bevis överhuvudtaget. Men vad ska de ha inkomsterna till? De talar ju om 3000 kronor i ersättning för varje inslag. Det måste väl räknas som någon sorts lön.

Gör ett räkneexempel på vad den omsättningen skulle bli. 3000 plus sociala avgifter plus antal medarbetare plus antal inslag

3000*1,4*x*y = grund för spekulationer
Citera
2017-02-19, 19:02
Medlem
För er som är förvånade över MSM´s hårda ton emot konkurrerande medier så kan detta klippet kanske vara matnyttigt för er.

Klipp: https://www.youtube.com/watch?v=V1ulkykn7jc (engelska)
Senast redigerad av Riksarkivarien 2017-02-19 kl. 19:04.
Citera
2017-02-19, 19:11
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Nej. Jag har inga bevis överhuvudtaget. Men vad ska de ha inkomsterna till? De talar ju om 3000 kronor i ersättning för varje inslag. Det måste väl räknas som någon sorts lön.

Gör ett räkneexempel på vad den omsättningen skulle bli. 3000 plus sociala avgifter plus antal medarbetare plus antal inslag

3000*1,4*x*y = grund för spekulationer

Källa, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in