2017-02-19, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Klarar du inte av att svara på frågor när någon ber dig att backa upp dina påhitt med fakta?

https://twitter.com/FoxNews/status/833085968617926657

"Our Father who art in heaven,
Hallowed be thy name.
Thy kingdom come.
Thy will be done
on earth as it is in heaven.
Give us this day our daily bread,
and forgive us our trespasses,
as we forgive those who trespass against us,
and lead us not into temptation,
but deliver us from evil.
[The 1928 BCP adds:
For thine is the kingdom,
and the power, and the glory,
for ever
Amen."

https://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Prayer

Vart hon gör fel någonstans? Eller klarar du bara av att sprida dynga, känslor och propaganda här?

När har Trump påstått att det skett terrordåd i Sverige? Ge mig gärna en källa på det.
Hon läste bönen från ett papper.Ingen av dom är kristna.

Det är bara propaganda.

Jag är inte heller kristen annat än att jag är döpt men jag ljuger inte om det.
2017-02-19, 13:55
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.wsj.com/articles/trump-weighs-travel-ban-that-allows-in-green-card-holders-ensures-those-in-transit-aren-t-caught-in- system-1487438347

Citat:
A current draft of President Donald Trump’s replacement executive order on immigration and refugees shows that the administration would try to keep temporary travel restrictions on citizens of seven Muslim-majority countries, according to an internal State Department memo discussing the document.

The new order would, however, reverse the previous directive’s inclusion of green-card holders from those countries, according to the State Department memo which was reviewed by The Wall Street Journal. Green-card holders were initially included in the original ban but then later excluded. The administration has said the travel ban was necessary to thwart terrorist attacks.

The replacement order is expected to be issued as soon as Tuesday, according to a U.S. government official.

Det vore smart om de skulle lägga till Nordkorea. SVT skulle gå bananas
2017-02-19, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Han borde ockupera en del av Mexico typ 50 mil söderut och tillsätta en mer Vita Huset trogen president för området.
På så vis kan han få ordning "bad hombres".
USA behöver ett nytt krig för att ena nationen och få ordning på banditerna som suger ut den amerikanska statskassan.
Då kan han anfalla Saudi-Arabia.

Mexico??
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Soros
Ja man skiter på sig för att Trump är en idiot.

Mexico?Bara en sjuk eller dum person säger så.

Och du och din familj som inte behöver kriga ska vara tyst.Moron.
Har Trump infört The draft och startat krig nu också?

Är det nästa falska påstående från dig nu efter att vi äntligen har falsifierat dina senaste uppgifter att han skulle ha påstått att det varit terrordåd i Sverige i fredags?
Medlem
Citat:

Det är bara propaganda.

Om man är döpt så är man per definition kristen. Taskiga föräldrar va? Jag är också döpt.
2017-02-19, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Tänkte precis skriva att du nog kan tjäna en del pengar på bettingmarknaden med den förutsägelsen men ser nu att det bara blir 1,9 x pengarna.

https://sports.ladbrokes.com/sv-se/betting/politik/amerikansk/specialare/donald-trump-specials/222881036/
Om detta är sant är det en total katastrof.
2017-02-19, 13:59
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Trump kan avskeda de flesta, men federala domare och Vice-presidenten är orörbara för honom.

Men det är inte alls uteslutet att Pence mycket väl kan försöka att avskeda Trump genom "Twenty-fifth Amendment to the United States Constitution, Section 4". Är detta sannolikt? Svaret är att det blir alltmer sannolikt ju längre tiden går och ju mer irrationellt och imbecillt som Trump agerar. Trumps dagar är nog räknade. Min gissning är att han inte är president då 2018 inträder.

Historikern Ronald L. Feinman, 18 feb:
"As this author wrote on January 22 on History News Network, Pence could, even if Trump vehemently opposed it, invoke the 25th Amendment, Section 4 with the approval of a majority of the cabinet, which would make Pence “Acting President.” Some might call it a “palace coup” but Pence could make a convincing case that it is too risky to leave Trump in power. Pence faces a great burden, and whether one agrees with his own agenda on domestic and foreign policy, it seems clear that the Vice President would do what he feels compelled to do if the situation further deteriorates."
http://www.informationclearinghouse.info/46478.htm

Fast han måste ha en majoritet inom kabinettet med sig och dessa kan Trump sparka. Det räcker alltså att en tillfrågad kabinettmedlem springer till Trump och skvallrar innan Pence får ihop en majoritet av underskrifter på den begäran som ska skickas till talmännen för de båda kamrarna.

Tillägget verkar mera vara anpassat till en situation då en president pga senilitet, stroke eller koma är oförmögen att själv avgå.

Troligare är väl att Trump avgår frivilligt när tittarsiffrorna går ner på Trump show eller han blir erbjuden en bättre deal hos en konkurrent. Russia Today kan kanske ge honom en daglig show, så kan han hänga med Depardiueu och Segall i Moskva.
2017-02-19, 13:59
Avslutad
Citat:

Det är bara propaganda.

Okej, så om man läser ifrån ett papper så betyder det enligt dig att det är propaganda. Okej. då anser jag att du är hjärndöd också.

Prästen som läser ifrån papper varje söndag är nog inte heller kristen.

Sedan svarade du inte heller på min andra fråga.

"Ursprungligen postat av G.Soros
Trump påstår att det skedde ett terrordåd igår i Sverige av alla länder."

När har Trump påstått att det skett terrordåd i Sverige? Ge mig gärna en källa på det.
2017-02-19, 14:00
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ja man skiter på sig för att Trump är en idiot.

Mexico?Bara en sjuk eller dum person säger så.

Och du och din familj som inte behöver kriga ska vara tyst.Moron.

Krig? Det enda krig Trump vill starta är kriget mot droger. Är du Mexikos narkotikabaron eller vad är problemet?
2017-02-19, 14:01
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ska du trolla så gör det rätt, Soros är jude.

Ontopic:
Carl Bildt har uttalat sig:
https://www.gp.se/nyheter/sverige/carl-bildt-vad-har-han-r%C3%B6kt-1.4164112

"Carl Bildt: "Vad har han rökt?"

Vilket fint och djupt uttalande, Carl Bildt framstår som en verklig idiot, vad har hänt med honom tro.
2017-02-19, 14:01
Bannlyst
Citat:
Har Trump infört The draft och startat krig nu också?

Är det nästa falska påstående från dig nu efter att vi äntligen har falsifierat dina senaste uppgifter att han skulle ha påstått att det varit terrordåd i Sverige i fredags?
Jag har släktingar i de väpnade styrkorna och jag vill inte att de ska
bli dödade av idioten Trump och hans misstag.
2017-02-19, 14:03
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Tänkte precis skriva att du nog kan tjäna en del pengar på bettingmarknaden med den förutsägelsen men ser nu att det bara blir 1,9 x pengarna.

https://sports.ladbrokes.com/sv-se/betting/politik/amerikansk/specialare/donald-trump-specials/222881036/

1.90 låter hyfsat bra. Kan vara värt ett bet. Jag bettade på att Trump skulle vinna primärvalet till 3,5ggr och det var när kampanjen just startat. Sedan bettade jag på honom som vinnare den 8 november, men sålde andelarna (spelbörs) då FBI "rentvådde" Clinton. Sedan gick jag fel på Sanders.

Att oddset är hyfsat bra beror på att Trump har så mycket emot sig.

- Han är gammal och jobbet torde vara rätt stressande, vilket är dåligt för pumpen etc, speciellt som han är överviktig och i dålig kondition.

- Hans politik är på kollisionskurs med den djupa staten och underminerar USAs roll i världen. Därför kan t ex Pence agera med hänvisning till att Trump tappat förståndet.

- En del lonely wolfs är helt säkert ute efter honom, förutom att underrättelsetjänster redan kan ha gjort honom till måltavla.

Nej, han sitter inte mandatperioden ut, så 1,90 är nog bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in