2017-02-26, 14:43
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför ska jag glömma den för, har ju inte ens pratat om den.

-3 är det.
Men kanske matte är förvirrande och svårt för dig.
56% när han blev president och nu 53% = -3
Matematik är möjligtvis svårt för dig.

Jag hänvisar till ett snitt som Real Clear politics tagit från en mängd olika undersökningar(Rasmussen Reports är en av dessa).
2017-02-26, 14:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vad menar du? Är ju solklart R vill minska antalet "saker" Staten styr.
Nä, det är skitsnack, minska militära utgifter, så kan man ju betala av statsskulden rätt bra.
Då det är enkelt och spara in pengar där med dessa abnorma summor.
2017-02-26, 14:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Matematik är möjligtvis svårt för dig.

Jag hänvisar till ett snitt som Real Clear politics tagit från en mängd olika undersökningar(Rasmussen Reports är en av dessa).
Rassumussen = -3.
2017-02-26, 14:49
Medlem
klybans avatar
Man börjar kolla på att stämma fossilindustrin då det vet om att fordonsindustrin vet om att det skapar global uppvärmning och gjort beräkningar på detta som man håller hemliga.
Vilket man kan se historiskt i fleras bolag som exxon tex.
Och fossilindustrin använder sig av samma taktik som Tobaksindustrin gjorde, och nu gör man tillslag emot olika bolag.
Och de stora är på G för kolla hur mycket de vet om detta, och mycket tyder på att de vet allt.
Då de har tom varit aktiva i att forska i detta, och de förutspådde 2-3 graders ökning för 20-30 år sedan.

Så vad ska vi gissa på?
Inom 8-10år så har man punkterat fossilindustrin och det största skadeståndet någonsin på jorden kommer förhandlas fram.
Eller ska vi gissa på mindre/mer tid tills detta är klart?
Hur lång tid tog det för tobaksindustrin att fällas?
2017-02-26, 15:04
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Nä, det är du som hävdar detta.
Lägga orden i munnen fungerar inte på mig
Jävla skitsnack. Först hävdade du att de enda alternativen var att låna mer pengar eller göra ingenting. Sen ändrade du dig och gick du med på att man hade kunnat minska försvarsbudgeten iaf. Om du hade hållit med om att man kunde sänka övriga utgifter så hade du inte enbart nämnt militären, militären är en ganska liten del av USA:s budget.
2017-02-26, 15:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jävla skitsnack. Först hävdade du att de enda alternativen var att låna mer pengar eller göra ingenting. Sen ändrade du dig och gick du med på att man hade kunnat minska försvarsbudgeten iaf. Om du hade hållit med om att man kunde sänka övriga utgifter så hade du inte enbart nämnt militären, militären är en ganska liten del av USA:s budget.
Lägga orden funkar inte på mig, kanske nästa gång du ska låta bli och berätta för mig vad jag säger(som jag inte ens säger).

Alltid sagt man kan minska militär budgeten, men mig frågar ingen i USA hur man ska göra.
Men det är hyckleriet att man inte kan minska militärbudgeten.
Och givetvis kan man minska på andra ställen, men varför inte börja där man kan spara in extrema summor?
2017-02-26, 15:19
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Lägga orden funkar inte på mig, kanske nästa gång du ska låta bli och berätta för mig vad jag säger(som jag inte ens säger).

Alltid sagt man kan minska militär budgeten, men mig frågar ingen i USA hur man ska göra.
Och givetvis kan man minska på andra ställen, men varför inte börja där man kan spara in extrema summor?
Jag återberättade precis det du har skrivit.

Varför inte börja överallt? Även om man hade tagit bort militären helt så hade man inte fått budgeten att gå ihop utan att låna pengar.
2017-02-26, 15:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jag återberättade precis det du har skrivit.

Varför inte börja överallt? Även om man hade tagit bort militären helt så hade man inte fått budgeten att gå ihop utan att låna pengar.
Men man kommer aldrig börja på att dra ned på militären, därav hyckleriet om mindre stat.
Hade man tagit bort militären så hade man haft en del att omfördela.
Och för mig räcker $600 miljarder till en hel del.
Lustigt man försöker trivialisera summan som man lägger på militären som liten och obetydlig.

Men nu minskar man inte militärbudgeten, så allt sånt prat är patetiskt och med mindre stat.
Återkom när man drar ned den militära budgeten, så kanske man kan se slutet på hycklerit.
Nu är det extremt tydligt, som du cementerar i och med dina inlägg.
2017-02-26, 16:00
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Men man kommer aldrig börja på att dra ned på militären, därav hyckleriet om mindre stat.
Lustigt man försöker trivialisera summan som man lägger på militären som liten och obetydlig.

Men nu minskar man inte militärbudgeten, så allt sånt prat är patetiskt och med mindre stat.
Återkom när man drar ned den militära budgeten, så kanske man kan se slutet på hycklerit.
Vari ligger hyckleriet med att skära ner överallt? Det här ska bli kul att höra.
2017-02-26, 16:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Det är föga förvånande att du av alla trattskallar i den här tråden anser att USA ska lägga ner hela sitt försvar. Dock finns ingen opinion som vill det, serru lille gosse. Därför försöker Trump förklara för övriga NATO-medlemmar att även de måste vara med att betala de 2 procent av BNP som stadgarna stipulerar. Det är ett väldigt smart sätt att spara in pengar på.

Med det sagt är det alltså uppenbart att Trump vill dra ner på de militära utgifterna, då dessa kommer minska i takt med att andra länder uppfyller sina åtaganden. Alltså kan man utan problem hävda att Trump försöker minska statens inflytande.

En annan insats på denna front - att minska den federala statens inflytande - är bland annat att stryka toalettlagen och att låta delstater själva besluta om medicinsk marjuana.

Det finns många exempel som du själv kan läsa dig till här:
https://www.whitehouse.gov/america-first-energy

Edit: Försök nu Klyban, att skriva ett enda inlägg som inte innehåller anklagelser om hyckleri, inga "två fel gör inte ett rätt" och inga fantasier om vad som kommer hända om åtta år. Ingen bryr sig ändå om vad du ser i din nedsolkade spåkula.
Senast redigerad av Japhy 2017-02-26 kl. 16:26.
2017-02-26, 16:31
Medlem
Citat:

Varför spara på försvaret? Ni vänstertroll vill ju inte ha något försvar som ex Sverige så ni får igenom er agenda.

Det kan bli krig! Och många innovationer sker genom militär forskning - ex kärnkraft!

Nerläggningen av Obama Care kommer spara mycket och statsskulden har minskat med 100.000.000.000 kr på en månad medans Barrack Hussein Obama ÖKADE statsskulden med 200.000.000.000 kr sin första månad!
2017-02-26, 16:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Demokraterna har fallit över fullständigt till islamismen och kommunismen med Perez och Ellison. Trump har inte ens något att slåss emot inrikespolitiskt. Om 2 år får han två tredjedelars majoritet och skriver en ny författning.
Ok, demokraterna har fortfarande inte samlat sig sedan valförlusten.

Men jag tänker att han kommer fortsätta att göra bort sig. Han kommer få svårt att driva igenom förslag i kongressen. Hans approval rating är rekordlåg så tidigt in i presidentskapet. Jag tror de kommer fortsätta sjunka. Alla Trump-curious kommer ledsna på den bekräftelsekåta faktaresistenta svamlande clownen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in