2017-02-17, 23:12
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilken parfym eller rakvatten ska man ha för att lukta morfar?

Varför vill du lukta morfar? Är det en present?
Citera
2017-02-18, 01:01
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Varför vill du lukta morfar? Är det en present?

För jag tycker att det luktar gott. Iaf luktade min morfar gott, men jag vet ju inte vilket rakvatten han använde. Det är till mig själv. Jag hatar dessa syntetiska fjolllukter som bratsen använder.
Citera
2017-02-18, 01:24
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
För jag tycker att det luktar gott. Iaf luktade min morfar gott, men jag vet ju inte vilket rakvatten han använde. Det är till mig själv. Jag hatar dessa syntetiska fjolllukter som bratsen använder.

Ah, ok. Då ska det vara något som funnits ett tag. Min far använde Hugo Boss Elements Aqua tidigare och det tycker jag lyktar äldre herre.
Citera
2017-02-18, 01:43
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Blue Stratos!
Det enda rätta för moderiktiga män, sedan 70 talet.
http://www.bluestratos.com.au/fragrance/products
Citera
2017-02-18, 06:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Min morfar luktade också gott men jag visste inte heller vad han använde. Fick sen någon slags uppenbarelse när jag hade sprayat Kouros på en sticka som blev liggande på byrån hemma. Drydown kändes väldigt bekant och även om jag inte är 100% säker så tror jag det var min morfars doft.
Citera
2017-02-18, 10:28
Medlem
irrblosss avatar
Gick igenom lite av mina parfymer som jag eventuellt tänkte lägga upp till försäljning och hittade då en gammal pärla som jag knappt aldrig använt. Testade den idag och var ju helt fantastisk - Angéliques Sous La Pluie av Frederic Malle. Någon annan som testat den och har några tankar? Toppnoterna är lite skarpa men sedan blir det någon slags doft av skog och grönska. Ganska kortlivad doft tyvärr, men sjukt trevlig de få timmarna man känner av den...
Citera
2017-02-18, 12:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Gick igenom lite av mina parfymer som jag eventuellt tänkte lägga upp till försäljning och hittade då en gammal pärla som jag knappt aldrig använt. Testade den idag och var ju helt fantastisk - Angéliques Sous La Pluie av Frederic Malle. Någon annan som testat den och har några tankar? Toppnoterna är lite skarpa men sedan blir det någon slags doft av skog och grönska. Ganska kortlivad doft tyvärr, men sjukt trevlig de få timmarna man känner av den...

Aldrig testat tyvärr. Det är kul när man hittar något man totalt ändrat uppfattning om iaf
Tänk på att FM verkar genomgått feta reformulationer på sistone så din flaska kan ju klart vara värd lite extra. Tydligen är ju t.ex Musc Ravageur jättetrist numera jämfört med tidigare.
Citera
2017-02-18, 16:27
Medlem
JustZlatans avatar
Hur är Ivanka Trumps parfymer? De ligger nu etta på Amazons försäljningslista efter att andra webbhandlare har slutat sälja dom. Detta är karma.

https://www.amazon.com/Best-Sellers-Beauty-Womens-Fragrances/zgbs/beauty/11056931/ref=zg_bs_unv_bt_3_11057071_1
Citera
2017-02-18, 17:23
Medlem
Citat:
Hur är Ivanka Trumps parfymer? De ligger nu etta på Amazons försäljningslista efter att andra webbhandlare har slutat sälja dom. Detta är karma.

https://www.amazon.com/Best-Sellers-Beauty-Womens-Fragrances/zgbs/beauty/11056931/ref=zg_bs_unv_bt_3_11057071_1

Vill du dofta som en kvinna nu?
Citera
2017-02-18, 19:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Om någon sitter på en flaska av Serge Lutens Muscs Koublai Khan och är intresserad av att sälja skulle jag vara otroligt intresserad!
Citera
2017-02-19, 00:22
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vill du dofta som en kvinna nu?

Nej, men det kanske finns någon kvinna som är intresserad.

Hur är Eau-de-cologne jämfört med edt? Påminner edc mer som rakvatten, alltså lite mer alkohol lukt?

Hur är 4711? https://www.gents.se/4711-original-eau-de-cologne
Senast redigerad av JustZlatan 2017-02-19 kl. 00:32.
Citera
2017-02-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Nå hur går det?

Inte alls så tokig du. jag gillar den, kaxig och dominant doft fast samtidgt på ett snällt och trevligt sätt. Jag måste dock säga att jag tror att jag gillar öppningsdoften mest . rökigheten och läderdoften blandat med sötman gör sig riktigt bra ihop. jag är själv 30år, men tror att denna doft gör sig absolut bäst på någon som är mellan 45-55år med mycket pondus och fortfarande lever med 80tals anda men fungerar även på något yngre och äldre också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in