2017-02-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earl99grey
Camilla hit Camilla dit!!!!!
Vadå mer pengar !???
Ni fattar inget. Det handlar om att försöka få staten att ändra schablon ersättningen. För andra som råkar ut för liknande. Vi får INGEN ersättning. Men det är dags att höja från 50 tusen till 75 tusen. Vi gör detta för andra offer det har inte höjts på 12 år.
Och det VIKTIGASTE för oss är att han får LIVSTID. Varför ..... jo vi vill skydda samhället för så farliga människor .....
Nu förstår jag då ingenting. Kanske Lotta var din syster eller inte. Vi är alla anonyma i det här forumet. Hur kan man ens tänka på pengar? Lotta fick sitt huvud mosat av Martin. Hon är död och det finns inte enda en krona för att hon ska bli levande igen...
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-02-18 kl. 23:37.
Citera
2017-02-18, 23:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Har inte fått några pengar och kommer inte få det heller. Snacka inte massa skit du inte vet något om

Varför skulle anhöriga inte få något skadestånd trots att det står i domen?
Att man ännu inte fått något skulle ju kunna ha att göra med att det är överklagat.
Men varför skulle det överhuvudtaget inte bli något skadestånd?
Och om så är fallet varför debattera en höjning till 75 000kr - om det ändå uteblir???
Citera
2017-02-18, 23:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Nu förstår jag då ingenting. Kanske Lotta var din syster eller inte. Vi är alla anonyma i det här forumet. Hur kan man ens tänka på pengar? Lotta fick sitt huvud mosat av Martin. Hon är död och det finns inte ens en krona för att hon ska bli levande igen...

Håller fullständigt med dig i ditt resonemang! Varför debatteras pengar till anhöriga i detta mordsammanhang?
Citera
2017-02-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller fullständigt med dig i ditt resonemang! Varför debatteras pengar till anhöriga i detta mordsammanhang?
Jag har då ingen aning. Oavsett om det är ditt barn, en syster eller bror eller någon annan du håller kär så finns det inga pengar i världen som kan få tillbaka din förlust...
Citera
2017-02-18, 23:45
Medlem
Citat:

Mest troligt för att du tagit upp det som Camillas motiv att gå ut i pressen tillsammans med andra.

Det handlar inte om pengar alls. Det är du, som drivit den frågan.
Citera
2017-02-18, 23:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Camilla hit Camilla dit!!!!!
Vadå mer pengar !???
Ni fattar inget. Det handlar om att försöka få staten att ändra schablon ersättningen. För andra som råkar ut för liknande. Vi får INGEN ersättning. Men det är dags att höja från 50 tusen till 75 tusen. Vi gör detta för andra offer det har inte höjts på 12 år.
Och det VIKTIGASTE för oss är att han får LIVSTID. Varför ..... jo vi vill skydda samhället för så farliga människor .....

Varför är det dags att höja från 50.000kr till 75.000kr för att det inte höjts på 12 år?
Enligt inflationsberäkningen motsvarar 50.000kr för tolv år sedan 56.682kr i dagens penningvärde.
Då tar man hänsyn till att priser och löner gått upp under dessa tolv år. På vilket sätt ska schablonbelopp för skadestånd till anhöriga öka så mycket mer?

Om man vill vara skyddad ekonomiskt om en anhörig plötsligt dör, skaffar man en livförsäkring. Även hemförsäkring ger i allmänhet ett större belopp vid dödsfall.
Citera
2017-02-19, 00:00
Medlem
Citat:
Varför skulle anhöriga inte få något skadestånd trots att det står i domen?
Att man ännu inte fått något skulle ju kunna ha att göra med att det är överklagat.
Men varför skulle det överhuvudtaget inte bli något skadestånd?
Och om så är fallet varför debattera en höjning till 75 000kr - om det ändå uteblir???
Fattar du inte vad jag skriver !!!!???
Vi får inget skadestånd!!
Utan det är MJ som ska betala till oss. Och tror du han har pengar ?! NEJ ! Så va inte orolig det är inte du eller någon annan. Som betalar. Brottsoffermyndighet = staten har sagt NEJ . Så vi får kräva MJ på pengar genom kronofogden.
Citera
2017-02-19, 00:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mest troligt för att du tagit upp det som Camillas motiv att gå ut i pressen tillsammans med andra.

Det handlar inte om pengar alls. Det är du, som drivit den frågan.

Du är rent ut sagt naiv! Läs Camillas debattartikel som till 1/3 av texten berör pengar!
Då kanske du också - äntligen inser hur absurt det är att hon går ut i media med detta.
Och dessutom försöker hon dra paralleller med ett av de värsta brotten anhöriga utsatts för i modern tid när 10-åriga Engla kidnappades och mördades av en vilt främmande sexualsadist som dessutom försökte tända eld på kroppen.

Helt obefintliga paralleller och beröringspunkter mellan brotten!
Citera
2017-02-19, 00:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Utan det är MJ som ska betala till oss. Och tror du han har pengar ?! NEJ ! Så va inte orolig det är inte du eller någon annan. Som betalar. Brottsoffermyndighet = staten har sagt NEJ . Så vi får kräva MJ på pengar genom kronofogden.

Jag är också brottsoffer som tidigare fått skadestånd. Det var inga problem, mitt försäkringsbolag betalade mig 12.000 kronor och de kräver pengarna via kronofogden från GM. Dock är han satt i personlig konkurs så det går inte att få in något den vägen. Om jag inte hade haft en hemförsäkring hade brottsoffermyndigheten gått in och betalat.

Så varför skulle inte Lottas anhöriga få skadestånd??

Finns det ingen hemförsäkring som går in?
Senast redigerad av Solglittret 2017-02-19 kl. 00:08.
Citera
2017-02-19, 00:10
Medlem
Citat:
Om du nu är Lottas syster så vill jag säga en enda sak till dig. Vi är ganska många som försvarat din syster Lotta i denna tråd. Hon förtjänade inte att bli mördad. Ingen förtjänar hennes öde. Vi som inte kände din syster står upp för henne. Ta med dig det!
Citera
2017-02-19, 00:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Vad skulle egentligen dessa pengar kunna hjälpa? Varför är de så viktiga?
Citera
2017-02-19, 00:13
Medlem
Citat:
Det är sant att Martin kommer kosta miljoner framöver, tyvärr inget vi kan göra något åt. Det är bäst för oss alla att han får fortsätta kosta och sitta där han är.
Men bara för att han kostar, men samtidigt också sysselsätter folk inom kriminalvården, så kan vi ju inte tycka att nu när vi ändå betalar ut miljoner så kan vi lika gärna dela ut några hundratusen till åt något annat håll.

Camillas debattartikel handlar till ca 1/3 om hennes "allt för låga skadestånd". Det är märkligt att man så fokuserar på pengar efter vad som hänt - pengarna borde ha endast mikroskopisk betydelse i sammanhanget - men tydligen inte för Lottas syster Camilla.
I länder där man inte har fri sjukvård, rättshjälp, samtalsterapi eller ens kan bli långtidssjukskriven efter en sådan här sak - är det rimligt att anhöriga behöver ekonomisk ersättning för att kunna köpa detta och "hela" i bearbetningsprocessen.

I vårt land får Camilla allt detta gratis. Men hon vill ändå har mer. Det är mycket sälland man läser om att anhöriga till brottsoffer går ut och beklagar sig över pengar/skadestånd. Framför allt inte en anhörig som var så långt bort från brottsoffrets vardagsliv.

Camilla debatterar också att BOs dödsbo inte heller kan få något skadestånd. Vi betalar ut rätt höga skadestånd ex till ett kidnappningsoffer, bunkerkvinnan fick 175.000kr - men det är direkt till ett brottsoffer. Att betala ut motsvarande till ett dödsbo kommer ju inte offret till godo. Men anhöriga får ju dela på tillgodohavande i dödsboet - så då skulle anhöriga ersättas "två gånger" enligt Camillas sätt att se på saken. Vilket Camilla märkligt nog tycker är rimligt.

Hon sticker onekligen ut Lottas syster Camilla.

Eftersom det är mig du skriver om....
Så vet du inte vad du pratar om!
För det första resor till rättegång och boende. Har vi inte fått ett öre. Vi har betalt det själva
Samtalsterapi! Har vi även bekostat själva
Inkomstbortfall !? Vad är det? Vi har inte fått något
Skadestånd !? Har vi inte fått kommer inte att få från staten
Utan dom pengar = skadestånd ska vi ta hjälp av kronofogden för att få av Lottas mördare
Så ett tips ! Till dig solglittret skriv inget det du inte vet något om !!! För du vet INGET
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in