Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
En psykopat ser till sitt eget bästa, jämt. Rättspsyk är det bästa, ur hans synpunkt. Helt enkelt.
Tror inte att man kan hamna på Rättspsyk med kall beräkning för att man ser till sitt eget bästa. Tror att Rättpsyk består professionella personer som skulle genomskåda och inte låta en person själv välja att vistas där bara för att han vill.
Jag trodde först i början att Martin var en känslokall beräknande psykopat, men jag är inte lika säker längre. Beräknande och manipulativ ja, men hans personbeskrivning från vänner etc och övriga uppgifter ur Fup talar istället för att han har en eller flera andra typer av störningar. Han har ett alldeles för stort känslogalleri för att helt passa in som "sociopat". Hans tidigare allvarliga sucidförsök talar inte riktigt för detta heller.
Därför tror jag att han just nu känslomässigt verkligen mår riktigt dåligt - och hamnat på Rättpsyk.
Jag är kan ha fel, men en häktad person som anses ha en psykiatrisk åkomma hamnar väl alltid just på Rättspsyk. Den vanliga slutenvårdspsykiatrin tar väl inte emot vederbörande när han vistas på häktet?
Är han suicidal nu hamnar han väl därför just på Rättspsyk?