Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Hur har jag betett mig då I den här tråden ifall du nu anklagar mig för att jag inte står för mina handlingar?
Vad har jag sagt som är så “hemskt” enligt dig?
Jag har efterfrågat en ärlig beskrivning av händelseförloppet – inte något Camilla “tror” eller låtsas tror för sin egen agenda, utan något som verkligen har hänt.
INGEN I hela tråden har sagt att Lotta förtjänade att dö. INGEN. Ändå tjatas det om detta dagarna I ända. Det blir lite tröttsamt att svara på samma fråga bara därför att du och dina likasinnade inte kan ta in budskapet.
Du, Remark och några likasinnade fjortonåringar efterlyser ett samhälle där samhället garanterar att alla killar som går på våra gator (eller surfar på internet) har en kvalitetsstämpel I pannan. Så att kvinnorna utan eget omdöme kan börja planera att bilda familj med dem redan vid första träffen.
Vi som har fyllt redan 15 år på den här sidan inser att det inte är ett möjligt scenario. Samhället kommer ALDRIG att kunna garantera alla fria individers lämplighet. Kvinnorna (såväl som männen) måste även I framtiden använda sin egen hjärna när de fattar livsavgörande val (av partner).
Att vissa individer har en kriminell karaktär eller att vissa individer har allvarliga psykiska störningar går inte att sudda bort. Det är så verkligheten ser ut.
Totalt nonsens, om du ska tillskriva mig den åsikten så får du allt belägga det genom att hänvisa till ett inlägg där jag uttrycket någonting som ens är i närheten av det. Klarar du av det?
Fjortonåringar hit och femtonåringar dit, vad håller du på med?
Sluta tramsa.
Vad är det för agenda du menar att hennes anhöriga har?
Det enda jag uttryckt i mina inlägg är en direkt avsky för hur ni bedriver en hetsjakt och en smutskastningskampanj mot ett mordoffer och hennes anhöriga. Det är lågt och fullständigt onödigt. Till vilken nytta, vad får ni ut av det?
Det samhälle jag efterlyser är ett samhälle där personer som har dödat 2 människor, invalidiserat 1 och fysiskt skadat åtskilliga fler ska hållas inlåsta resten av deras liv. De personerna har förverkat alla chanser och alla rättigheter, de ska aldrig mer komma ut i samhället. Det samhället efterlyser jag. Ingenting annat. Ditt sorgliga snömos utan täckning får du belägga eller ta tillbaka.
För min del så anser jag att han borde spärrats in för resten av livet redan första gången han dödade en annan människa, samhället har ingen plats för mördare och medborgarna ska skyddas från mördare. Genom att hålla de inlåsta kan samhället skyddas, allt annat är att spela rysk roulette med medborgarna. Det visar den här gärningsmannens brottshistorik alltför tydligt.
Ingenstans kan du hitta ett inlägg från mig där jag hävdar att ens val i livet inte påverkar ens liv. Naturligtvis gör de det.
Men att sitta i hundratals inlägg och peka på alla "fel" som ett mordoffer gjort och klanka ner på denne för helt oväsentliga saker som kläder, fåfänga, träningsintresse, solning, festande, intelligens, omdöme, lögner till tidigare pojkvänner, skötsel av en hund och allt vad det nu har varit är sorgligt och säger så otroligt mycket mer om er än om henne. Vad får ni ut av det? Och vad fan spelar det för roll?