Citat:
Ursprungligen postat av
Wristcutter
Från djupet av mitt hjärta, jag älskar er Flashback! Tack för att ni gjorde det enda rätta och röstade vidare LEGENDEN! Kärlek till er, fett med varan alltså, KÄRLEK, TJÄRLEK, SCHÄÄÄÄRLEK!!!
Första gången du får rätt, ikväll log stjärnorna åt ditt håll. Tyvärr Wristcutter du skulle ha satsat på Lotto idag. HADE BLIVIT MILJONVINST!
Visste redan att Owe skulle gå vidare. Folk blev underhållna av han på gammalt revyvis. Det var humor och sväng i det. Då röstar folk på ett sådant bidrag pga usel kvalitet på många av de andra bidragen.
Var besviken på Jasmine Kara som inför tävlingen var mitt favoritbidrag ikväll. Men tyvärr, låten var trist och inte anpassad till hennes röst. Trots att hon har jättebra röst så lät det stundtals illa pga det. Stor besvikelse!
Robins låt var årets hittills snyggaste bidrag, gåband på scen går alltid hem hos mig. Madonna var först 1999 med Ray of Light, har funkat ända sedan dess!

Låten växer med flera lyssningar men det är ingen riktig höjdare. Saknar ett crescendo och riktig höjd i refrängen. Beror på Robin's röst som inte räcker till riktigt samt att låten inte är färdigproddad. De har fått till en bra vers men lyckades inte med refrängen så detta är ingen vinnarlåt men bra nog för att ha gått vidare.
Bella och Filippa med Crucified framstod som bleka First Aid Kit kopior. Låten var bara halvbra inte mer. Hade förtjänat Andra Chansen men blev tyvärr femma. Jag fick intrycket att nått inte var sunt i deras förhållande som bonussyskon (fick intrycket att Filippa är sjukt svartsjuk på Bella). Det är ju Bella som har karisman och lyskraften, hon är dessutom klart bättre Thai Boxare. Den andre hänger ju bara på som ett bihang. Det bästa vore om Bella ditcha henne och körde solo i framtiden.
Övriga bidrag är fan inte ens värda att kommenteras annat än att det var värdelös tonårspop (eller åtminstone försök till sådan)
Ser fram emot Loreen nästa vecka. Hon är min all time high favvo när det gäller vinnare! Men samtidigt är det ju lite scary... Euphoria var så fantastisk att det blir svårt att matcha den. men men håller tummarna för att hon har nått riktigt bra att komma med även denna gången...