2017-02-18, 17:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo styrt sin dotter då till giftemål med en sedan spelat på detta med uppehållstillstånd för den andra. Samma sak som hon nu ska ha gjort med dessa två hon hade sex där man filmade allt. Rätt märkligt att hon inte blev ens prövad för det. Hade hon nu blivit det så kanske detta mord inte skett. Hon måste vara extremt manipulativ för att nu komma undan med så mycket.

Varför lade åklagaren Anna Asklöf ner åtalet mot JM?
Frågan om varför åklagaren Anna Asklöf valde att lägga ner åtalet mot JM för att hon hade sex med 15 och 16-åriga flyktingpojkar, har varit uppe flera gånger tidigare i tråden.

– Hade JM något slags "frikort" genom sin ställning i kommunen och genom sitt arbete med och inom socialtjänsten vid tiden för sexet och innan?

– Hade JM ett kontaktnät med trådar inom både socialtjänst, polis och vidare som gjorde att hon kunde slippa åtal?

– Var det en genusfråga? Hade Bert Karlsson sluppit åtal om han med hot tvingat en 15-årig flicka som han träffat på ett av sina flyktingboenden till sex?

– Var beslutet att inte väcka åtal korrekt, trots att pojkarna borde uppfattas som i beroendeställning till "Big Mama"/JM, trots att dom hävdade att dom hotats av JM att hon skulle se till att dom utvisades om dom inte ställde upp och trots att dom sa att sexet inte var frivilligt?

Nedläggningen av åtalet överklagades till Utvecklingscenstrum i Göteborg, som inte tog upp åtalet.

"– Det var inte frivilligt. Hade det varit frivilligt hade vi inte berättat om det här, säger en av pojkarna."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23098393.ab

Pojkarna rapporterade om sexet först till personal på sitt boende, sedan till socialtjänsten och även till polisen, men utan åtgärd från någon. Det var först efter att dom kontaktat Ekuriren som det togs upp av åklagare för att ganska snabbt läggas ned.

Lägg till att pojkarna fick två besök av "Big Mama"s hejdukar, första gången i ett övertalningsförsök att dom slulle ta tillbaka sin historia och andra gången blev dom båda utsatta för grov misshandel för att dom inte tagit tillbaka vad dom sagt.

Det här åtalet mot JM kommer inte att tas upp igen. Vi får nöja oss med att se det som en del av hennes CV.

JM har ju motanmält pojkarna för utpressning. Jag vet inte hur det gått med det fallet.
Motanmälan är ju inte så ovanlig. "Anfall är bästa försvar", kanske?

I dagens ljus har kanske JMs trovärdighet sjunkit ytterligare sedan hon anklagades för att ha hotat sig till sex med pojkar i beroendeställning. Hon ljög ju rätt rejält då och påstod att det var en kollega som haft sex med pojkar. Om nu det var en lögn? Om hon menade att det var en kollega på filmen så var det ju en lögn.

Om det nu inte är olagligt för en "flyktingbaronessa" som JM att ha sex med "sina pojkar" är det då ändå inte så olämpligt att det borde föranleda näringsförbud? När det gäller att ta hand om barn och ungdomar i beroendeställning?

Att ha sex med en före detta klient är det mest oetiska jag har gjort...
Så sa JM i intervjun i artikeln ovan. Då måste man bortse från att ta ut och försöka ta ut stora livförsäkringar på maken och sedan försöka mörda honom. Två gånger. Varav andra gången lyckades.
Det där med livförsäkringar, mordförsök och mord, det var ju 5-14 månader innan flyktingsexet.
Jag tycker att mordet var mer oetiskt än sexet, även om båda var oetiska...

Citera
2017-02-18, 17:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Tråden fyller 1000 sidor. Grattis!

Kan tro att tråden kommer bli en av de allra största här på fb! Vi har två rättegångar och snart en fup att se fram emot.

Jag känner mig övertygad om att vad som kommit fram i fup:en och senare under tingsrättsförhandlingen kommer påvisa att vi här på fb tidigt varit rätt ute.

ont: Misshandeln av de stackars" sexutnyttjade afghanska pojkarna nämns inte alls, vare sig i media eller här i tråden knappt alls. Har polisen verkligen släppt detta? Känns ju som att det finns en hel del kring detta som kan och bör grävas i. Offren" bör väl kunna förses med lagliga förmåner om de bara "öppnar sina hjärtan"? Det går ju uppenbart ett antal (afghaner) fria för detta grova brott.

Har det inte framförts att det var MR som var misstänkt som huvudaktör vid misshandeln?
Om det var så, så kan man ju hoppas att den fina relation som han tycks ha utvecklat med de som sköter förhören nu kan leda till att han berättar mer om misshandeln också...

Citera
2017-02-18, 17:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
[b]Lägg till att pojkarna fick två besök av "Big Mama"s hejdukar, första gången i ett övertalningsförsök att dom slulle ta tillbaka sin historia och andra gången blev dom båda utsatta för grov misshandel för att dom inte tagit tillbaka vad dom sagt.–

Ja helvete alltså. De väckte inte ens åtal för detta. Det hade sett ut det om Bert hade knullat några minderåriga flyktingflickor och det fanns på band. Sedan ifrågasätter folk fortsatt att det ens finns en Rosa lagbok... De la ner detta direkt, trots video, trots hot och t.o.m. misshandel efteråt. Vilka signaler ger liksom det till samhället om att det är ok för kvinnor att knulla dessa ensamkommande afghaner lite hur de nu vill och t.o.m. hota också...
Citera
2017-02-18, 18:09
Medlem
Citat:
Har det inte framförts att det var MR som var misstänkt som huvudaktör vid misshandeln?
Om det var så, så kan man ju hoppas att den fina relation som han tycks ha utvecklat med de som sköter förhören nu kan leda till att han berättar mer om misshandeln också...

Jo, jag tror det var någon av de misshandlade pojkarna som pekade ut MR, så det är konstigt att det så snabbt lades ner.
Citera
2017-02-18, 18:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smlxl
Jo, jag tror det var någon av de misshandlade pojkarna som pekade ut MR, så det är konstigt att det så snabbt lades ner.

Kanske tas det upp igen om han erkänner nu?
Då kan han ju samtidigt passa på att berätta hur dom fick instruktioner om att utföra misshandeln...
Och vilka dom andra var som var med. Jag har för mig att det var 7-8 personer som deltog även om knivandet och benbrytandet mest sköttes av MR.

Citera
2017-02-18, 18:22
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Tråden fyller 1000 sidor. Grattis!

Kan tro att tråden kommer bli en av de allra största här på fb! Vi har två rättegångar och snart en fup att se fram emot.

Jag känner mig övertygad om att vad som kommit fram i fup:en och senare under tingsrättsförhandlingen kommer påvisa att vi här på fb tidigt varit rätt ute.

ont: Misshandeln av de stackars" sexutnyttjade afghanska pojkarna nämns inte alls, vare sig i media eller här i tråden knappt alls. Har polisen verkligen släppt detta? Känns ju som att det finns en hel del kring detta som kan och bör grävas i. Offren" bör väl kunna förses med lagliga förmåner om de bara "öppnar sina hjärtan"? Det går ju uppenbart ett antal (afghaner) fria för detta grova brott.

Lite tveksam om det faktiskt. Vill minnas att det var många sidor i förra Arbogamorde 2008 som Schuerrer var upphov till. Det blev även några separata trådar dessutom. Men jag gissar på en god tvaa om den överstiger Trollhättemordet på Ida 2013. 2626 sidor hittills.
Citera
2017-02-18, 18:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Två unga män är häktade för mord på hennes pappa och make.
Men hjärnan bakom det blodiga dramat utanför Arboga misstänks vara den 42-åriga kvinnan.
– Det är hon som är själva drivaxeln i det här, utan henne skulle det här inte ha hänt, säger Leif GW Persson, professor i kriminologi.
http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-det-ar-hon-som-ar-sjalva-drivaxeln/

Han säger att det är vanligast att föra ihop åtalen i samma förhandling, men det kanske inte blir så idet här fallet. Det är också unikt i så fall skulle jag vilja säga. Och det jag funderar på är om hon exempelvis döms till livstid för mord och mordförsöket oavsett rubricering, så får hon ett åtal till på halsen och kanske döms även för det. Det kanske blir svårare vid en ansökan om tidsbestämt om hon även fälls för makens död.

Den som klarar sig bäst här är kvitterfågeln hennes sk pojkvän, och enligt GW så har han även kvittrat om makens död. Så när han väl började sakta men säkert kvittra så kvittrade han precis om allt han visste. Hon är extremt illa ute och rökt både på längden och bredden. Iskall och totalt känslolös måste hon vara. Pengar kan inte vara enda motivet då det gäller föräldrarna. Stackars den överlevande mamman. Fy !
Citera
2017-02-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-det-ar-hon-som-ar-sjalva-drivaxeln/

Han säger att det är vanligast att föra ihop åtalen i samma förhandling, men det kanske inte blir så idet här fallet. Det är också unikt i så fall skulle jag vilja säga. Och det jag funderar på är om hon exempelvis döms till livstid för mord och mordförsöket oavsett rubricering, så får hon ett åtal till på halsen och kanske döms även för det. Det kanske blir svårare vid en ansökan om tidsbestämt om hon även fälls för makens död.

Den som klarar sig bäst här är kvitterfågeln hennes sk pojkvän, och enligt GW så har han även kvittrat om makens död. Så när han väl började sakta men säkert kvittra så kvittrade han precis om allt han visste. Hon är extremt illa ute och rökt både på längden och bredden. Iskall och totalt känslolös måste hon vara. Pengar kan inte vara enda motivet då det gäller föräldrarna. Stackars den överlevande mamman. Fy !

Sa inte polisprofessorn att han trodde de skulle bli två olika förhandlingar om morden? Tycker ofta man måste tolka polisprofessorn från kritiskt perspektiv.
Citera
2017-02-18, 18:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Sa inte polisprofessorn att han trodde de skulle bli två olika förhandlingar om morden? Tycker ofta man måste tolka polisprofessorn från kritiskt perspektiv.

Det kan man göra och det är inte alltid allt stämmer, men här säger han att han har direkt kontakt med utredarna. Och då blir det en annan femma. Däremot står det inte klart om det blir en rättegång eller två. Det vet nog inte ens åklagarna just nu. Det återstår att se, men dom har inte kommit lika långt med makens död.
Citera
2017-02-18, 18:59
Medlem
Citat:

Det hoppas jag innerligt, hoppas på upprättelse för BO och att "svansen" får sitt! Misstänker att om "svansen" golar finns det en "källa att ösa ur".
Citera
2017-02-18, 19:02
Medlem
Citat:
Först ska den 42-åriga kvinnan i Arboga ha utnyttjat två asylsökande sexuellt.
Sedan misstänks hon ha fått sin pojkvän och sambon till ett av sina barn att misshandla flyktingarna som hämnd.
– Dessa två är utpekade av offren, säger åklagaren Thomas Bergström till VLT.

Citat:
Arbogakvinnan misstänks för inblandning i det misstänkta drunkningsmordet på sin ex-man i Arboga 2015 samt för mordet och mordförsöket på sin pappa och mamma i somras.
Vid sidan av detta figurerar 42-åringen i flera andra polisutredningar. En av dem rör efterspelet till ett flertal misstänkta sexövergrepp mot två asylsökande pojkar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8a60A/arbogakvinnan-ska-ha-skickat-torpeder-som-hamnd-for-sexskandal
Citera
2017-02-18, 19:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det hoppas jag innerligt, hoppas på upprättelse för BO och att "svansen" får sitt! Misstänker att om "svansen" golar finns det en "källa att ösa ur".

Jag har kallat JM för Eskilstunas svar på Al Capone någon gång, och jag tror ungefär som du.
Om MR berättar om misshandeln och det nystas vidare så finns det nog chans att kriminaliteten i Eskilstuna kan minska.
Det som talar emot det är väl att "notoriskt kriminella", om den beskrivningen passar på svansen, inte är kända för att vara pratsamma.

Visst är han otäckt våldsam och brutal MR, men emellanåt är jag frestad att skicka honom en chokladkartong ändå som tack för att han bidragit på ett så bra sätt till utredningen!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in