2017-02-18, 13:52
Medlem
Shanklygatess avatar
Fy helvete! Vad ska man säga hände till försäkringsbolaget när man kastar ut ps4an från balkongen tycker ni? Fattar inte, haft underbar form hela veckan, håller mig enkelt kvar i tvåan och varit uppe i ettan några gånger. Men så igår var allt borta, vettifan vad som händer. Bränner målchanser i målområdet kommer jag på en djupledsboll o skjuter direkt verkar de som spelaren sparkar i backen innan han träffar bollen och det blir knappt en bakåtpassning, den tionde gången skjuter man utanför. Försvarspelet är ett skämt, testat mitt vanliga men de funkar inte, testat att styra en mittfältare o låta backlinjen "försvara" men då springer de rakt igenom o man släpper 4-5 mål. Har 6 vinster o 23 matcher kvar. I säsonger kommer mittfältarna på löpningar och fyller på, nu anfaller jag i princip med tre stycken och de skulle inte kunna passa till en lagkompis om de två va ensamma på planen. Kanske dags o lägga sig i fosterställning och gråta!
Citera
2017-02-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Lust att länka hela dina 2 lag? detta lät mycket intressant. Har inte provat Dybala ännu eftersom jag inte gillar att spela med spelare jag vet kommer gå ner i priset stadigt.

Här är mina lag

https://www.futbin.com/17/squad/1872844

https://www.futbin.com/17/squad/1872906

Serie a laget presterar så väldigt mycket bättre än Bundesliga laget. I de 2 WL jag spelat så är det nästan uteslutet serie a laget som tar vinsterna. Spelar varannan match. Har i nuläget ca 230 k och några spelare som inbringar ca 500 k till efter försäljning. Så kommer sälja Bundesliga laget och bygga ett BPL eller La Liga lag för de 1,5miljoner coins som jag får in efter försäljning. Sitter med fulla lag till Serie a Sbc och känner mig nöjd och fördig med trading nu, kommer oxå sälja Higuain OTW om någon vecka och köpa hans senaste IF istället.

Hoppas och tror Pjanic och Higuain får upgrades! Någon som vet hur en eventuell upgrade påverkar FUTMas SBC-korten?
Senast redigerad av MarlbroMan 2017-02-18 kl. 14:11.
Citera
2017-02-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Fy helvete! Vad ska man säga hände till försäkringsbolaget när man kastar ut ps4an från balkongen tycker ni? Fattar inte, haft underbar form hela veckan, håller mig enkelt kvar i tvåan och varit uppe i ettan några gånger. Men så igår var allt borta, vettifan vad som händer. Bränner målchanser i målområdet kommer jag på en djupledsboll o skjuter direkt verkar de som spelaren sparkar i backen innan han träffar bollen och det blir knappt en bakåtpassning, den tionde gången skjuter man utanför. Försvarspelet är ett skämt, testat mitt vanliga men de funkar inte, testat att styra en mittfältare o låta backlinjen "försvara" men då springer de rakt igenom o man släpper 4-5 mål. Har 6 vinster o 23 matcher kvar. I säsonger kommer mittfältarna på löpningar och fyller på, nu anfaller jag i princip med tre stycken och de skulle inte kunna passa till en lagkompis om de två va ensamma på planen. Kanske dags o lägga sig i fosterställning och gråta!

Jag har också haft enorma problem senaste veckorna. Allt flöt på jätte bra, allt började klicka (ganska ny på online FUT, ca 5 månader). Jag tog mig upp till division 3 för första gången. Men sen gick allt åt helvete; stolpar, ribbor etc. Alla frilägen jag fick, som jag enkelt satte innan gick utanför.

Det måste vara sedan senaste update, eller så tyckte EA att det gick för bra för mig....
Citera
2017-02-18, 14:17
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Så extremt liten skillnad på de två nif korten att man lika bra kan köra med 81an
Ja såg att statsen var minimalt uppgraderade. Konstigt att det är 2+ overall med så små uppgraderingar.

Fick just en IF Badelj såld för 32k. Hans lägsta bin är runt 12-13k

Hur är IF/SIF Gomez? Funderar på att köpa IF för den är mycket billigare och bara lite sämre än SIF. Har två grymma lag till nästa veckas WL-kval (minst 7 serie A ena dagen och minst 7 Ligue 1 en av de andra) där det bara fattas en riktigt grym striker. Har IF Muriel i Serie-A laget än så länge (5212) och Griezmann/SBC-Lacazette i Ligue 1 (41212(2))
Citera
2017-02-18, 14:52
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja såg att statsen var minimalt uppgraderade. Konstigt att det är 2+ overall med så små uppgraderingar.

Fick just en IF Badelj såld för 32k. Hans lägsta bin är runt 12-13k

Hur är IF/SIF Gomez? Funderar på att köpa IF för den är mycket billigare och bara lite sämre än SIF. Har två grymma lag till nästa veckas WL-kval (minst 7 serie A ena dagen och minst 7 Ligue 1 en av de andra) där det bara fattas en riktigt grym striker. Har IF Muriel i Serie-A laget än så länge (5212) och Griezmann/SBC-Lacazette i Ligue 1 (41212(2))
Tycker det är stor skillnad på IF och SIF statsmässigt så hade kört på SIF i så fall
Citera
2017-02-18, 14:56
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilssooonS
Tycker det är stor skillnad på IF och SIF statsmässigt så hade kört på SIF i så fall
Nja 60k skillnad i pris är fan för mycket. Fick tag på IF med chem-style jag ville ha för några tusen under BIN så blev den. Tror inte den sjunker i pris heller. SIF kan kanske droppa lite.

Hur är det nu med winter-upgrades? Funderar på att köpa IF Bonaventura. Men då måste hans potentiella upgrade bli minst 84 som hans IF är för att IF ska bli uppgraderad? Eller räcker 83? Vanliga LM-kortet är 82-rated.

Vill testa kortet och så skulle det ju vara kul om det ökade. Annars väntar jag bara och ser ifall han får en upgrade och köper det vanliga guldkortet (så länge han blir CM) istället. Spelare som får positonsbyte är nästan de enda IF jag köper om det inte är ett kort som fått en stor ökning.
Citera
2017-02-18, 15:19
Medlem
NilssooonSs avatar
Någon som har koll på spelare i övriga ligor som är aktuella för Up?
Citera
2017-02-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilssooonS
Någon som har koll på spelare i övriga ligor som är aktuella för Up?

Bara kolla runt lite på youtube finns massor med tips.

Mertens,Cavani,Dzeko är nog de jag vågar lova dig 100% får en upgrade.
Citera
2017-02-18, 15:24
Medlem
Vad tror ni att det är värt att investera i för kort? Köpte 5 otw pjanic nyss och hoppas på det.. andra tankar?
Citera
2017-02-18, 15:32
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkewk
Vad tror ni att det är värt att investera i för kort? Köpte 5 otw pjanic nyss och hoppas på det.. andra tankar?
Funderar på att köpa OTW Pjanic då han passar in i ett av mina lag. Varför tror du han skulle stiga i pris? Har dålig koll på fotboll irl. Tror du han får upgrade så OTW stiger eller att han kommer få fler IF under de matcher som är kvar?
Citera
2017-02-18, 16:32
Medlem
Vurte3Ns avatar
Någon som prövat Gomez SIF? Jag lirar med hans IF kort och är den absolut skönaste jag prövat denna upplaga. Funderar över om de värt att uppdatera mig till SIF kortet.
Citera
2017-02-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Funderar på att köpa OTW Pjanic då han passar in i ett av mina lag. Varför tror du han skulle stiga i pris? Har dålig koll på fotboll irl. Tror du han får upgrade så OTW stiger eller att han kommer få fler IF under de matcher som är kvar?

Jag tror att han får upgrade och även higuain.. samt nån till IF är jag ganska säker på.. båda har varit grymma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in