Citat:
Ursprungligen postat av
korvbenke
Varför skall det förbättras för att man inte vill ha in potentiella terrorister i landet? Det är ju inte så att dessa 10000+ i USA som blir skjutna är vanliga hederliga medborgare precis... medans terrorister just fokuserar på att ge sig på civila hederliga medborgare.
Du har visst svängt i vapenfrågan varför ljuger du? Men det är du som slänger in två fel blir ett rätt din idiot... genom att jämföra muslimer med skjutvapen

Jag har sagt det till dig skjutvapen dödar inte utan det är människor... du jämför äpplen med päron här Jag tar in parametrar som visst funkar sen att du inte tycker att de funkar är inte det samma som att det inte funkar.
Det har jag väl? du tycker att man skall få använda sig utav vanliga köksredskap och bilar men du vill införa hårdare lagar mot vapen och förbjuda dem näst intill

! hyckleri på högnivå...
Vi ser ju hur bra det funkar i Frankrike där de har hårdare vapenlagar i USA
Muslim bannen är inte över ännu så lägg ner det snacket och Trump kommer vinna den när han tar det till högre instanser...
Just ja jag har inte lyckats påvisat att du är en hycklare eller hur var det nu

?
Nej du äger mig inte jag har ägt/förnedrat/krossat dig från första stunden, det är fortfarande DU SOM TYCKER ATT TVÅ FEL SKALL GÖRA ETT RÄTT när du ger dig på USAs vapenlagar för att de inte vill ha in folk från dessa 7 länder
Jaha och? så du skulle alltså inte har några invändningar mot vapen i USA om personerna i USA genomgick en snabbkurs i vapen och det ändå dödades 10k+ människor i USA? Ja eller Nej?
För fortfarande så dödar bilar mer människor i USA än vad skjutvapen gör...
Som orsak till muslimbannet så använde man sig att de är så farliga.
Och då kom min frågeställning varför man är så rädd för så få döda, och sen bara låter +~10000 glida förbi på skjutvapen och inte skall göras nått åt detta?
Och ska vi prata om civila och hederliga medborgare, så vinner IGEN skjutvapen överlägset med dödade.
Aldrig svängt om vapen, dock är min frågeställning pinsamt tydlig.
Som då är varför så rädd för +~17 döda av muslimer, men inte +~10000 döda av skjutvapen.
Och det här vi är.
Och för fortsätta, det är inte islam som dödar människor utan det är människor.
Sen har vi det enkla faktumet att du svarar på min frågeställning, och den är som den är, lev med det för den ändrar sig inte.
Som jag sagt till många gånger, det kan inte existera hyckleri från mig på denna, då jag inte är emot att man arbetet för få mindre döda inom andra områden.
Och man arbetar faktiskt kontinuerligt med tex med trafiksäkerhet.
Spelar ingen roll hur du försöker så kan du inte påvisa ett hyckleri här, då av den enkla anledningen jag sagt som då är att jag inte motsätter mig arbete i andra områden i att minska död.
En kan vara mer gedigen körkortsutbildning.
Men fordons död handlar ofta om att trafiken korsar varandra på ett eller annat sätt, så det går bygga bort många många dödsfall.
Och som du ser där, så är jag inte emot att man reglerar andra områden så de får mindre döda.
Men du kanske inbillar dig att jag vill ta bort alla skjutvapen, alla skedar och alla bilar.
Vilket jag tror du inbillar dig, då svart och vitt brukar vara en älskling för en Trumplover.
Schweiz och Finland har mer döda per capita än Frankrike.
Sen har vi en intsy bintsy skillnad med Frankrike, de arbetar på bägge områden.
De accepterar varken dödade av muslimer eller skjutvapen(genom då ha en screening i vem som ska ha skjutvapen).
Men min frågeställning är varför låter man +~10000st döda vara i USA, men låter dessa låta få fortgå utan åtgärder.
Jo, muslimbannet på det sätt han ville är över, men det hindrar inte att han på annat sätt skickar upp restriktioner emot muslimer.
Men i den formen så är det stendött.
Nej, du klarar inte av att påvisa hyckleri, då jag är inte som du, som då är att du är emot att man ska reglera skjutvapen mer.
Och sen har vi argumentet till muslimbannet som då är att man är rädd för muslimer, rädd för ~17 döda.
Och sen nämner man +~10000 dödade i frågeställning och undran varför man inte gör nått åt dessa +~10000 dödade.
Och det enda man ser här, är R och ditt hyckleri, då vapen ska alla få köpa utan restriktioner.
Solklart hyckleri.
Jag vet du är pressad och känner dig i underläge, i och med hur du koppar runt som en hoppetossa för att klara av att motivera att +~10000 är inget man ska arbeta med att minska.
Och en sådan enkel att undanta brottslingar(felony) och psyksjuka, kommer rädda en hel del liv.
Men kanske du inbillar dig att jag pratar om alla ska dödade av skjutvapen ska bort, visst det är önskvärt men orealistiskt.
Vad som INTE är orealistiskt, det är att införa extrem bakgrundskoll för köpa vapen.
Så kan man införa extrem bakgrundskoll på muslimer som vill ha inresa i USA.
Då jag varken emot muslimer eller vapen.
Aldrig pratat om utbildning på skjutvapen, men det i sig är väl en utmärkt idé.
Som ett körkort typ.
Sen extrem bakgrundskoll, så kommer man rädda lite liv i alla fall.
Jag kommer aldrig vara nöjd så länge folk dör av andras händer, så spelar ingen roll om man blir dödad av en muslim, psyksjuk eller en fullt frisk människa.
Och missar man och åtgärder inte hjälper, så får man leta vidare och hitta andra sätt och minska dödsfallen.
Dock är frågeställningen varför gör man inget åt skjutvapen, om man nu är så rädd för folk dör.
Ja, bilar dödar många, och vi ska inte stå och titta på där heller, ja inte som du vill på skjutvapen.
Och jag är för ett arbete där med, då det ena utesluter inte det andra.
Sen ska vi avsluta hur oärlig du är i denna diskussion.
Får antagligen inte med allt, men vi kan börja med ett par.
Som tex "två fel ska bli ett rätt" försöker du med, vilket är super tokigt.
Då jag inte ens tar upp två fel och försöker göra till ett rätt.
Utan det jag gör och om man måste använda sådana uttryck, så blir det att jag arbetar under "
två fel är fortfarande två fel och inte ett rätt" och INTE "två fel blir ett rätt" som är den du kör med.
Sen kör du
4st lägga orden i munnen på mig.
Och sen kör du den förstörande av min frågeställning, det var en 4-6 sådana i detta inlägget.
Dessa oärliga diskussionstekniker du kör där, är saker som inte fungerar på mig.
Och jag tror inte du klarar av skriva inlägg utan dessa aggressioner och oärlighet.
Eller ska du göra ett försök, vore ju skoj se hur bra det blir
Jag väntar fortfarande på källa om hur många icke modifierade skedar dödar per år i USA
Eftersom du drar upp den såpass ofta, så måste du ha nått på fötterna.
Min gissning är att vi hamnar långt under dessa ~17st dödade i islams namn.