2017-02-17, 23:39
Medlem
Levererat till 100% av Steve Bannon där han väljer ormen med 4 huvuden NBC, CNN, ABC och CBS.

32 tusen likes på 46 min så de verkar veta vad som matar amerikanerna bäst.
2017-02-17, 23:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. TrumpVerifierat konto
‏@realDonaldTrump

The FAKE NEWS media (failing @nytimes, @NBCNews, @ABC, @CBS, @CNN) is not my enemy, it is the enemy of the American People!

WOW

WOW

och en gång till

WOW

Tror du fortfarande att det är en sammanträffande att Bannon har snackat om "media, the opposition party" de senaste dagarna och sedan vips!! kommer ett "helt oplanerade" och "kaotiskt" krig mot media?
Trump vs media = USA vs media

↓↓↓↓↓↓
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fan, Bannon och Trump har ju verkligen hittat varandra...

http://edition.cnn.com/2017/02/15/politics/sean-spicer-white-house/index.html

Citat:
So where is the narrative coming from? Spicer declined to comment on the record for this article, but Bannon and Priebus dismissed the leaks about his fate as scuttlebutt from lower level staff. Or maybe "the media, the opposition party" was just making it up, Bannon said.

At the Trump White House, hostility toward the media is the agenda. Trump and many of his top officials believe reporters are so deaf to reality and so unfair to them that the only appropriate response is open warfare. "The opposition party is completely focused on trying to destroy Trump and his administration," Bannon told me. "It's not going to happen."
When asked if he had any interest in repairing the relationship, Bannon replied: I could care less.

Det är väldigt glädjande att Trumps närmsta vän tycker så.
Jag tycker ju likadant ¨
Han har också myntat en fin slogan "the media, the opposition party"..

//////
Citat:
Levererat till 100% av Steve Bannon där han väljer ormen med 4 huvuden NBC, CNN, ABC och CBS.

32 tusen likes på 46 min så de verkar veta vad som matar amerikanerna bäst.
Exakt, dumskalle!
Det var ju min analys av presskonferensen, din pajas!
Medan du grät ut "salty liberal tears"...
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-17 kl. 23:48.
2017-02-17, 23:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
‏@realDonaldTrump

The FAKE NEWS media (failing @nytimes, @NBCNews, @ABC, @CBS, @CNN) is not my enemy, it is the enemy of the American People!

WOW

WOW

och en gång till

WOW

Jag undrar hur länge det dröjer innan någon Prepper- dåre med psykiska problem och en stor vapenarsenal tar Trumps hatiska utfall bokstavligen, tar det sista klivet och utövar dödligt våld mot en nyhetsredaktion eller liknande.

Förmodligen är det bara en tidsfråga.

Att presidenten pekar ut flera av landets största nyhetsredaktioner på det här sättet dvs definierar dem som statsfiender är ofattbart omdömeslöst och försätter i ett svep hundratusentals helt oskyldiga människor i fara av ovanstående skäl - Trump gör dem genom sin hatfyllda retorik till potentiella måltavlor för galningar.

Nota Bene: Det är bland annat politiskt motiverade privatpersoner som uttrycker sig offentligt på det här sättet mot media (dvs med hatretorik) som rutinmässigt har ögonen på sig från rättsvårdande myndigheter....och konstigt vore det annars.

Det här vansinnet måste få ett slut och det snart.
2017-02-17, 23:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har inte kommenterat Trump på ett tag nu, men råkade se två versioner av hans "beryktade" presskonferens häromdagen. Media har ju gått bananas på denna att den var så fruktansvärd och hemsk.

Först råkade jag se orginalet på Youtube, dvs helt oklippt. CNN, MBCNews eller liknande hade ingen kontroll över denna. Jag såg vad som hände. Vad jag såg var en ganska resonabel president. Han är stark och i kontroll. Han har en del åsikter som inte vänstern gillar, som att ha kontroll över vem som kommer in i landet och att skattepengar bör gå till det som gynnar landets befolkning. Allt detta berättades i en ganska bra och neutral presskonferens.

Detta var alltså vad jag såg på Youtube. Men media ville inte att jag skulle ha sett detta.....

Istället, om man slår på valfri mediekanal nu (utom neutrala Foxnews), så är det HAT HAT HAT. Man klipper allting och tar det ur sitt sammanhang. Jag såg en hel del märkliga 7 sekunders klipp där man hade klippt precis för att framföra Trump i sitt mest negativa sammanhang.

Det är verkligen Fake News!

CNN och liknande har publicerat hela presskonferensen.
De är mycket noga med det. Precis som vanligt. Har du missat det?

Nyhetssändningar visar alltid klipp.
Det är normalt.
Lika normalt är det att alla inte är nöjda med vilja avsnitt som valts ut.
2017-02-17, 23:58
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Att presidenten pekar ut flera av landets största nyhetsredaktioner på det här sättet dvs definierar dem som statsfiender är ofattbart omdömeslöst och försätter i ett svep hundratusentals helt oskyldiga människor i fara av ovanstående skäl - Trump gör dem genom sin hatfyllda retorik till potentiella måltavlor för galningar.
Men han ju korrekt även om han borde lägga till jävla skit Fox News?
2017-02-17, 23:59
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Vad menar du?? Pew hade RV, medan Rasmussen kör alltid LV.

Haha, jag garvade!

Jag minns inte nu vem som var vem, men den ena mätte 2-way och den andra 4-way.
2017-02-18, 00:01
Medlem
bernad_laws avatar
Jag har sagt till flera gånger om att sluta tramsa med smileys, nu får ni skärpa er. Det är vad ni skriver som är relevant, inte de gula gubbarna. /Mod
2017-02-18, 00:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
You wish, don't you?

Du felstavat ordet "förhoppningsvis"...

Nej, jag hoppas verkligen inte att vi får se ännu ett massmord i USA, denna gång på en lokal nyhetsredaktion eller liknande, kanske en polis eller två åker med i massakern i bara farten och där galningen som utför dådet visar sig ha knuffats över gränsen från tanke till handling av Donald Trumps konstanta hetsande och hatretorik.

Gör du det?
Senast redigerad av DaEzz 2017-02-18 kl. 00:09.
2017-02-18, 00:08
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Men han ju korrekt även om han borde lägga till jävla skit Fox News?

"Korrekt" har inte med saken att göra, sluta spela dummare än vad du är det är bara tröttsamt.

President Trump försätter tiotusentals oskyldiga människor i fara genom sitt konstanta, sinnessjuka hetsande mot media.
2017-02-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Nu tycker jag att reglerna kring bilar även de är alldeles för hårda, men vapen är viktigare. Vapen är ett skydd mot förtryck. Hur skulle det se ut om den som förtrycker dig tar ifrån dig din möjlighet att försvara dig pga att du inte låter dig förtryckas? Det blir helt bakvänt, eller hur? Sen har USA, precis som alla länder, så många korkade lagar så att ingen medborgare kan räknas som laglydig. Det är orättvist att bara de som har haft turen att aldrig åka dit ska få ha vapen. Och har man avtjänat sitt straff så har man avtjänat sitt straff, det är inte vettigt att man ska bli straffad resten av livet för minsta småbrott.

Det är jätteviktigt att vapnen inte registreras. Den dagen USA blir totalitärt kommer det vara jättelätt för staten att samla in alla vapen om de är registrerade. Kompetens för att få licens? Den som har kompetens gällande vapen är även kompetent när det kommer till att döda. Det du vill är att endast kompetenta mördare ska få ha vapen. Igen, bakvänt.

Reglerna kring bilar är verkligen inte för hårda, det visas av hur många som dödas i bilolyckor varje år.
Körkortskravet i USA är ett skämt.

Att vapen skulle vara ett skydd mot förtryck är inte i närheten av sant.
Hela vitsen med 2:nd amendment var för att kunna skapa miliser för att staten inte hade en stor nog armé för att kunna skydda landet eller dess medborgare.

Dessa miliser finns inte kvar annat än möjligen då National Guard(som styrs av staten).
De som har vapen i USA idag är inte en homogen grupp, det är en hög med individer och som sådana ger de absolut noll skydd mot en totalitär stat.
Kolla på palestinierna hur bra en beväpnad befolkning kan stå emot en riktig armé. Och då är de ändå en ganska homogen grupp till skillnad från amerikanarna.

När det gäller kompetens för vapen så ja, precis som i Sverige borde det krävas att man är en kompetent och säkerhetsmedveten skytt.
Inte för att skapa bättre mördare men för att undvika idiotiska olyckor och vårdlöst hanterande och förvarande av vapen.

Vår lagstiftning när det kommer till vapen tycker jag är många gånger bättre än USAs. Dock så tillämpar tyvärr vår polis/vapenhandläggarna inte lagen på ett korrekt sätt.
Senast redigerad av Aramir2 2017-02-18 kl. 00:16.
2017-02-18, 00:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
‏@realDonaldTrump

WOW

WOW

och en gång till

WOW

fasiken så bra att Trump tar fighten mot fake dishonest media! Varje dag ser jag, som vanlig knegare hur media trycker ner vanlig folk. Vi har åsikter, vi vill bara att våra egna barn ska få växa upp i ett tryggt samhälle.

Men Media, fake media, dishonest media, vill att vi ska pumpa in och försörja 100.000 afghaner, syrier eller somalier varje år, före våra egna barn. Det är helt orimligt. Min skattekronor ska gå till välfärd i mitt eget land, det är helt självklart.

Mina vänner; vi står inför flera århundradens största konflikt mellan etablissemang och vanligt arbetande folk i Västeuropa. Det ska bli extremt intressant att se hur detta slutar.
2017-02-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag undrar hur länge det dröjer innan någon Prepper- dåre med psykiska problem och en stor vapenarsenal tar Trumps hatiska utfall bokstavligen, tar det sista klivet och utövar dödligt våld mot en nyhetsredaktion eller liknande.

Förmodligen är det bara en tidsfråga.

Nota Bene: Det är bland annat politiskt motiverade privatpersoner som uttrycker sig offentligt på det här sättet mot media (dvs med hatretorik) som rutinmässigt har ögonen på sig från rättsvårdande myndigheter....och konstigt vore det annars.

Det här vansinnet måste få ett slut och det snart.

Trams, det är mainstream media som är de farliga. Det är dom som hittar på helt vansinniga rubriker, nyhetsomslag, historier överlag. Trump säger som det är, att 90% av alla som rapporterar om Trump är helt vidrigt partiska. De publicerar precis vad som helst som om de vore sanning, vi såg ju hur alla gick på den skrattretande piss-rapporten.

Vad sägs om förstasidesomslag där Trump har skurit huvudet av Frihetsgudinnan eller varför inte en bild på Trump med en måltavla över honom med texten "Why not". Givetvis får vi inte glömma alla tusentals artiklar som likställer honom med Hitler.

Vad tror du är farligast? Att Trump anklagar media för att vara lögnaktiga och partiska eller att media målar upp Trump som en reinkarnation av Hitler?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in