Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Då hade du kunnat skrivit det i ditt inlägg. Nu använder du ett ord som bara foliehattar använder.
Bra, då är vi överens om att thermate är en typ av thermite, som på svenska stavas, termit.
Om det var en precision du saknade så hade du kunnat be om en sådan. Det är bara att fråga, jag finns här. Även för en obotlig slemkeps.
Citat:
Här skapar du ett icke problem. NIST har letat efter sprängmedel. Men det kanske inte är så lätt att veta detta då man inte läst vad NIST skriver. Men kritisera saker man inte orkar läsa är lätt.
Som en sann foliehatt.
Olika kända former av termit klassas inte som sprängmedel även om det självklart kan explodera, givet rätt förutsättningar. Det kan även t.ex. en burk ravioli.
Menar du att NIST testade ras- och brandrester för spår av sprängmedel/termit? Var hittar vi den informationen?
Citat:
Thermite exploderar inte.
Menar du här alla former av termit? Vad är det då som exploderar i den videon jag länkade till, menar du? Smörkola?
Citat:
Allt eftersom foliehattar har blivit överbevisade gång på gång har man "uppfunnit" nya supermaterial med egenskaper ingen har hört talas om.
Vad yrar du nu om? Menar du att det är jag som har uppfunnit den typ av termit som bevisligen exploderar och skär som smör genom de stålbalkar som används i videon?
Eller vad fan menar du?
Citat:
Först thermite som Jones framförde som absolut enda förklaring att husen rasade som dom gjorde. Karln fick brallorna nerdragna vid knävecken.
Ah, du tror att jag heter, Jones? Vad i hela friden får dig att tro det?
Citat:
Då kom teorin att det varit Thermate, och nu var detta absolut enda förklaringen att husen rasade. Byxorna låg nu brevid honom.
Är det ofta så att du ägnar dig åt homoerotiska fantasier på publika forum och i så fall varför? Är inte det lite privat?
Citat:
Då hittar han en galen foliehattt från Dannmark. Och denna gång så lansera dom 2 den enda sanningen varför husen rasade. Att ni foliehattar sen går på detta om och om igen visar bara på total brist på logiskt tänkande.
Som sagt, jag är personligen inte övertygad om just deras studie är korrekt. Men, är det inte så i vanliga fall att det är just den typen av studier den ansvarigt utredande myndigheten brukar genomföra?
Istället nöjer sig NIST med att i en liten fotnot konstatera att raset efter initieringen var, inevitable? Inte hur eller varför det var det, som ju var deras uppdrag. Nej, man nöjer sig med detta lilla, inevitable.
Tungt.
Citat:
Och du har inte levererat ett enda bevis på att det var en cd. Att länka till filmer som ljuger är inte bevis.
Att en film håller med dig är inte bevis.
Jag har länkat till EN video som visar exploderande former av termit. Du tycks inte ifrågasätta bevisvärdet i den videon, bara vad som i sammanhanget är korrekt benämning på den typ av termit som exploderar. Dvs, jag har inte på något sätt försökt göra gällande att det var vanlig termit och inte thermate. Det går liksom inte att undgå när man tar del av innehållet.
Jag ville med filmen visa att det går alldeles utmärkt att rigga stålkonstruktioner med termit (i.e. thermitic material) för att åstadkomma en CD. Att slemkepsarna som en man ljög om att det var omöjligt och ofta gör så fortfarande. Och, här handlar det knappast om någon "uppfunnen super-termit." Vad jag förstår går samtliga ingredienser inhandla i vanliga affärer för helt vanliga människor.
Hur känner du dig som slemkeps när du ställs inför ett sådant magnifikt magplask presterat av dina slemkepskompisar på andra sidan Atlanten? Skäms du inte?
Citat:
Sen kan du återkomma när du har läst rapporterna NIST lagt fram. Det finns ett antal.
Jag har läst en hel del av NIST's rapporter, men har fortfarande inte hittat de studier avseende tornens rasförlopp som de grundar sitt, "inevitable", på.
Det har Du. Var?