Citat:
Varför skulle man testa efter något man redan uteslutit på andra sätt?
Citat:
Jag vet inte var du fått den uppgiften ifrån? Vid misstanke om försäkringsbedrägeri är det säkert rutin att kontrollera om branden är anlagd - att kontrollera om sprängmedel använts är knappast rutin om inga kraftiga explosioner hörts/märkts. Att kontrollera om någon typ av termit använts är knappast heller rutin då NFPA i alla fall på den tiden aldrig någonsin hade funnit bevis på termit:
Vad jag förstår så var/är det rutin att undersöka brandrester efter spår av sprängämnen/incendiaries bl.a. för att uppdaga försäkringsbedrägerier.
1. Du håller inte med om det?
1. Du håller inte med om det?
22.2.4.1 ...A study of 25 fires suspected of being associated with HTAs during the 1981–1991 period revealed that there was no conclusive scientific proof of the use of such HTA.
(HTA = High temperature accelerants)
Citat:
Säkert - det var väl därför man uteslöt den möjligheten: Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs, analyzed 236 pieces of steel from the wreckage, performed laboratory tests and sophisticated computer simulations of the sequence of events that occurred from the moment the aircraft struck the towers until they began to collapse.*
2. Oavsett om det var/är rutin eller inte, är det inte intressant för utredare av historiens värsta terrordåd, om sprängmedel/incendiaries kan utgöra en del av- eller hela förklaringen till alla de tecken på kraftiga explosioner som uppdagats?
Citat:
Jag hyser ingen speciell tillit till amerikansk regeringsmakt (särskilt inte på sistonde), jag söker fakta.
Ja, i en situation där regeringsmakten ljuger ihop historier till det amerikanska folket för att lura in det i mångåriga anfallskrig, kan man inte förvänta sig att samma folk ska lita på samma regering när den redogör för 9/11. Här funkar endast hårda fakta från oberoende utredare och total genomlysning/transparens.
Dvs, det är din tillit som är konstig, SnakePlisssken, inte bristen på tillit från en stadigt växande kritikerkår.
Dvs, det är din tillit som är konstig, SnakePlisssken, inte bristen på tillit från en stadigt växande kritikerkår.
Citat:
Insisterar? Jag har aldrig sett några som helst bevis för det du påstår..
Vad jag förstår så kan inte gipsplattor generera samma typ av t.ex. svavel som t.ex. exploderad termit.
Du insisterar?
Du insisterar?
Du kan få en sak till att fundera på - de där meteoriterna du skrev att vissa anser ser ut som om de består av smält betong... Betong smälter inte. Betong kan möjligtvis falla sönder av värme och sedan kan beståndsdelar smälta, men betong smälter inte till någon pöl för att sedan kallna och stelna till betong igen. När det blir tillräckligt varmt så faller det sönder/exploderar snarare eftersom det bundna vattnet expanderar - när vattnet sedan dunstat och resterna kallnar blir det mer av en glasaktig massa än betong.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-02-16 kl. 00:42.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-02-16 kl. 00:42.
...längre ner står det så här;